ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ekelund, Gustaf  (läst 1261 gånger)

2003-10-23, 17:38
läst 1261 gånger

Utloggad Jenny Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 118
  • Senast inloggad: 2011-11-07, 21:17
    • Visa profil
Hej är det någon som har någon information om Gustaf Wilhelm Ekelund? Han var kofferdikarl.
 
Det lilla jag vet är att han hade en son Fredrik Ekelund f. 1806-06-10 i Karlskrona tilsammans med Caisa 38 år.
 
Om det finns någon information om dessa tex föräldrar, syskon det militära så hör gärna av er. Just nu säger det stopp.
 
Tack på förhand MVH Jenny

2005-01-06, 13:55
Svar #1

Vibeke Ekelund

Hej,
 
Gustaf Wilhelm Ekelund og Caisa er mine tip-tip-tip-oldeforældre. Jeg ved ikke noget om tex. søskende, men kender til slægten frem til nu.
 
MVH Vibeke Ekelund

2015-02-17, 11:05
Svar #2

Inger Jonasson

Hej Jenny och Vibeka! Min Anfader Fredrik Wilhelm Eklund är son till dessa föräldrar.Han är far till min gammlafarmor Anna Eklund.De bodde på ön malkvarn.Jag hittade modern på farmen 6-7 yttre Wämö och är nästan säker på att hon är modern till Fredrik.Då hade hon en son Karl som var född 25/8 1811.Det står att hon var född 24/6 1769 men jAG Har inte hittat varken sonen eller henne någonstans.Gustav vet jag inget om var han kommer ifrån.Vore roligt att få veta mer om denna familj.Inger Jonasson.

2015-02-17, 20:08
Svar #3

Utloggad Anders Jönsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1592
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 15:22
    • Visa profil
Hej Jenny, har du sett mitt svar till Inger i Karlskrona Amiralitetsförsamling
27 & 28 Januari i år?
 
Här hittar du information om Fredrik Ekelund.
 
Tyvärr finns de bara ett fåtal husförhörsböcker från tidigt 1800-tal och då
endast Fredriks födelsenotis i födelseboken. Familjen finns inte i någon av de
publicerade husförhörböckerna, vad jag kan finna.
 
Med vänlig hälsning
Anders
Anders Jönsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna