ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Efterlysning Måns Svensson f.714 Istorp  (läst 778 gånger)

2017-01-11, 15:40
läst 778 gånger

Utloggad Kiki Öiangen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2019-11-15, 16:31
    • Visa profil
Jag har länge försökt finna födelseorten för Måns Svensson, född 5/3 1714 i Istorp. Gift med Karin Andersdotter som var född i Ekarebo, Istorp 27/10 1721 eller 1719. Jag har inte lyckats finna datum för deras äktenskap bland Vigda i Istorp. Måns var åbo på Backen i Istorp. (Jag tror dock att Backen bestod av flera gårdar, men är ej säker.) Jag har sen koll nedåt och bl.a. hans son Anders, född 1754. Vad jag försöker ta reda på är alltså: vilken är Måns Svenssons födelseort/plats och också då vem var hans föräldrar? I dopboken omkring Måns födelseår finns en Sven på Backen.
Tack på förhand om någon har mer att berätta.
Kiki Öiangen

2017-01-12, 16:15
Svar #1

Utloggad Leif Tordbäck

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1101
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 08:16
    • Visa profil
Hej Kiki,
du borde nog ställa din fråga under Istorp socken i Västergötland för att få bättre hjälp.
Mvh Leif


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna