ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kan någon hjälpa mig?  (läst 779 gånger)

2017-01-09, 20:42
läst 779 gånger

Utloggad Liz Borsing

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2017-12-27, 18:35
    • Visa profil
Hej[/size]Jag undrar om någon kan hjälpa mig med information. Det hade varit väldigt roligt att få veta var var och en av nedanstående personer bodde eftersom jag själv sedan ett antal år bor Svalöv. Tills alldeles nyligen visste jag inte att delar av min släkt kom från trakterna alldeles i närheten. En plats, hus eller gård. Finns det gamla kartor att titta på om man hittar en adress? Till en början med så hette min morfars mormors morfar Hans Månsson och föddes i Torrlösa den 16 maj 1785. Han blev sedermera gift med Bengta Jönsdotter, född 21 juni 1791. (Har jag har rätt för mig så hette Hans Månssons mor Elna Hansdotter).Hans och Bengta fick två döttrar, Anna Hansdotter, född 1826 och Pernilla Hansdotter, född 22 nov 1822, bägge föddes i Norrvidinge.Pernilla fick en dotter som hette Bengta Nilsdotter född 18 maj 1851 i Högestorp. Pappan till Bengta har jag inte kunnat hitta.Bengta fick en dotter som hette Elna (gift Sjöholm), född 1872 i Reslöv. Elna var min morfars mamma.Tacksam för hjälp, Med vänlig hälsning, Liz

2017-01-10, 16:59
Svar #1

Utloggad Lars-Åke Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 759
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 23:13
    • Visa profil

Detta är Lantmäteriets häradsekonomiska karta över Norrvidinge 1915

Lars-Åke Johansson

2017-01-10, 17:25
Svar #2

Utloggad Liz Borsing

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2017-12-27, 18:35
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna