ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dödsfall i Norge 1900-talet  (läst 814 gånger)

2016-12-30, 00:21
läst 814 gånger

Utloggad Susanne Åkerfeldt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 292
  • Senast inloggad: 2023-04-16, 19:08
    • Visa profil
God fortsättning!
Hur hittar man dödsfall i Norge under 1900-talet? Finns det något motsvarande Sveriges dödbok? Jag har letat i gravminnen och sökt på DIS Norges hemsida utan framgång.


Försöker hjälpa en amerikansk släkting med hennes norska släktingar. Det gäller dels en Theodor Marius Salvesen (född 1897) som enligt familjeuppgift ska ha dött på ett hem för pensionerade sjömän i Oslo under 1970- eller 1980-talet, dels en Severin Salve Salvesen (född i Spangereid 1864) och död "sannolikt på 1940-talet". Jag hittar familjen i 1900 års folkräkning. Theodor har jag sannolikt hittat begravd på Vestra kyrkogården i Oslo enligt Oslo kommuns sökbara lista över begravda, dock utan dödsdatum.


Tacksam för alla tips var jag kan leta mer på nätet!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna