ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fader okänd  (läst 750 gånger)

2016-12-11, 11:25
läst 750 gånger

Utloggad Jen Arkenfall

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2024-02-22, 13:02
    • Visa profil
Jag söker fadern till Hildur Eleonora Ekeberg född 1889-07-11. Hildur är född som oäkta dotter till Ida karolina Ekeberg född 1867-05-29 på Ekeby ägor, Ekeby Rote, Örebro, Almby, Närke, Örebro Län (T-län) och dottern Hildur föddes i Örebro.
Vittnen till Hildurs dop var: Torpare Karl Andersson i Bondhagen och hans hustru Hanna Lovisa Larsdotter och sonen Carl Andersson, född 25/1 1848 i Glanshammar, enl. Almby församlingsbok A:1 19 sid 74, utflyttad till Örebro 2/11 1868, samt pigan Stina Tell vid Hjälmarsberg.

Vad jag förstår så var Ida hembiträde/hushållerska mm och ogift hela sitt liv och dog 13 juli 1913 i Örebro. Jag har sökt i barnmorskeböcker och i kyrkböckerna men inte hittat någon ledtråd till vem fadern är så jag är tacksam om det är någon som har information om detta och kan ge mig någon ledtråd till vem fadern skulle kunna vara.

2016-12-12, 13:45
Svar #1

Utloggad Håkan Bergström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1337
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:21
    • Visa profil
Du bör kontrollera i domboken ifall det finns något mål om underhåll. Kanske har du tur.

Annars bör du läsa boken "Fader okänd" som säljs här på sajten. Där får du fler idéer.


Häsningar
Håkan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna