ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karl Ludvig Johansson 1871 brännforsliden  (läst 717 gånger)

2016-11-29, 19:39
läst 717 gånger

Utloggad Salka Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 349
  • Senast inloggad: 2023-11-05, 21:11
    • Visa profil
Hej igen[/size]jag skulle vilja få hjälp med att få lite mera info om min farfar Karl Ludvig
han ska ha födds några km från Brännforsliden på ett ställe som hette Stopå, kan det finnas nåt mer bestämt stääle som det kan tillhöra (brännforsund, brännforsliden) men "stopå" ska tydligen inte finnas kvar jag fick några kopierade släktträdpapper  på min farfars och farmors sida (även mormor o morfar)
på Farfar Karl Ludvig står det När hans far Johan/nes Micaelsson dog blev Karl Ludvig send till Arvån och fick arbeta bl.a som getare Han berättade att han fick slita ont och fick dåligt med mat och sova på vedbänken.
När man  Googlar  på arvån hamnar man i Lycksele, stämmer det? när och hur hamnade han där och hur kom han tillbaka till brännforsliden
har försökt att söka på ancestry.se men han finns bara i BrännforslidenVad hände med hans bröder och syskon? mamman gifte om sig. Farfars far Johan/nes var en kringflakande dräng tills han kom till Trehörningen där arbetade pigan Gustava Larsdotter tycke upppståd och dom gifte sig 1861 efter att första barnet födds flyttar dom till ett nybbygge på Brännforsliden (Stopå?). (Brännforsåsen?)
Snälla kan nån hjälpa mig med info om detta ell var jag ska sökaMVH Salka

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna