ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Pehr Erikson, f. 7.august 1800 i Sillre, Liden  (läst 302 gånger)

2005-05-19, 11:58
läst 302 gånger

Per Vidar Bredesen

Jeg søker opplysninger om Pehr Erikson, f. 7.august 1800 i Sillre, Liden.
 
Foreldre:  Erik Olofsson Wik, f. 8.des 1759 i Solum, Sättna, d. 6.april 1803 i Sillre, og Ingrid Persdotter, f. 5.juli 1757, d. 20.feb 1802.  Erik var Kronobåtsmann.
 
Pehr hadde en eldre bror Olof Erikson, f. 2.des 1793 i Sillre.  Olof flyttet til Norge ca 1820.
 
Da Pehr og Olof's mor Ingrid døde i 1802 gifter faren Erik omsig den 21.nov 1802 med Inger Olsdotter.  Da Erik døde i 1803 vokste Pehr og Olof opp hos stemoderen Inger; til hun døde 16.april 1811.
 
Pehr ble konfirmert i 1813.  Pehr er nevnt i husförhörslängderna fra 1813 til 1825; men i 1826 stryks hans navn ut.   
 
Jeg lurer på om noen har mulighet til å se i  disse husförhörslängderna og gi meg informasjon om hva som står der; og hva det betyder.
 
Jeg har ingen informasjon om hvor denne Pehr Eriksom tok vegen efter Liden.  Jeg søker opplysninger om hvor han ble av; hvor ble han bosatt; ble han gift (og med hvem); hvilke barn og efterkommere hadde Pehr.
 
Forøvrig er alle opplysninger om Pehr foreldre Erik Olofsson Wik og Ingrid Persdotter av interesse; samt også om Pehr's bror Olof Erikson.
 
Med vennlig hilsen
Per Vidar Bredesen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna