ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Odense. Johan Gustaf Petersson  (läst 446 gånger)

2016-11-08, 17:38
läst 446 gånger

Utloggad Pia Hammarstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 176
  • Senast inloggad: 2019-04-06, 12:27
    • Visa profil
Hej
jag hittade information på DIS Danmark om den släkting jag letar efter, Johan Gustav Petersson född 18 februari 1856 Kronobergs län , Öijaby.
personen nedan säger sig ha en sak med bild och levnadsbeskrivning från Pastorn i Bergunda församling. Är det någon vänlig som vet var jag kan leta efter dessa dokument?, finns de i Sverige eller Danmark. Är det någon som vet hur jag kan gå vidare. Jag vet inte heller var och när Johan dör.
är det någon som kan ge mig lite vägledning?
MVH
Pia



http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,420372,page=2
Hej,
 Da der er mange, som har deltaget i jagten på Johan Gustav Peterson, og selv om han måske ikke er den rette Johan Petterson, så vil jeg dog lige oplyse at han nu er funden i Odense 1908, han gik i fælden om jeg så må sige, blev taget for tyveri af et dameur, så jeg har en sag med billede og levensbeskrivelse betyg fra Pastor E,Laftman i Bergunda,
Gudny jeg prøver at sende dig et kopi af billedet for alle tilfældes skyld, hvis der nu skulle være slægtslighed, så vil jeg prøve at arbejde vider med ham,
 V/H Ejvind
 NB, tilføjelser 2 juni, Johan Gustav fik i 1888 et flyttebevis/tilladelse til at indgå ægteskab datert den 9,april 1888 E.Laftman Pastor Bergunda, I oversættelsen af dette Betyg har Odens Byfogeds skriver fået fødestedet til Gaby, jo der er rig mulighed til at komme på vild spor i denne sag,
  V/H Ejvind

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna