ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lindman Charlotta  (läst 725 gånger)

2004-10-17, 06:35
läst 725 gånger

Utloggad Bodil Westberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 761
  • Senast inloggad: 2011-02-11, 22:08
    • Visa profil
    • w1.672.telia.com/~u67202074/index.htm
Söker födelseplats och ev föräldrar till Charlotta Lindman f 17880403 gift med Per Ersson från Västerhångsta Torp. De flyttar in i Risbäcksförsamling 1831 och har då med sig dottern Sara Stina f 18280804.
Dom uppges komma från Torp,där har jag på Kerstin Å:s sida hittat Per, men inte Charlotta.
På Medelpadsskivan hittar jag ingen Lindman alls.
Hoppas på tips var hon kan vara född
Bodil

2004-10-31, 16:17
Svar #1

Kerstin Åkerberg

Hej Bodil!
 
Jag har precis hittat Charlotta Lindman, tyvärr inte hennes födelseplats eller föräldrar.
Hon står noterad som barnhusflicka i L. Boda, Torp, hos Torparänklingen Måns Nilsson (Bodlund, Torp AI:7 sid 113. Kanske kom hon från något Barnhus i Stockholm.  
Hoppas att du har nytta av den här informationen.
 
MVH
Kerstin

2004-10-31, 19:59
Svar #2

Utloggad Bodil Westberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 761
  • Senast inloggad: 2011-02-11, 22:08
    • Visa profil
    • w1.672.telia.com/~u67202074/index.htm
Hej Kerstin
Toppen !
Jag har redan fått tips av Annica Lindqvist att det finns en med det namnet på Barnhus sök
Så nu är det bara att kolla vidare där !
Tänkte jag skulle kolla i böckerna för Torp, om hon stod som Barnhusbarn där någonstans !
Men du han före ! Tack för det.
Bodil

2004-10-31, 21:28
Svar #3

Kerstin Åkerberg

Kul att kunna hjälpa till. Jag kikade in bland barnhusbarnen och hon heter Hedvig Charlotta. Jag kunde inte riktigt tyda Hedvig i AI:7, jag tyckte det stod Fredrika eller nåt liknande.
Hoppas du hittar hennes föräldrar.
Lycka till.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna