ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Konrad Näslund, emigrant 1905  (läst 532 gånger)

2002-05-01, 19:34
läst 532 gånger

Emma Brandin

Min morfars far for till Amerika 1905, morfars mor var då gravid (morfar född 1906)men ogift. Morfars far hette Konrad Näslund och morfars mor hette Selma Lovisa Svedin *1882-06-23, Bandsjö,Timrå + 1954-08-21 Hässjö socken. Morfars mor gifte sig senare med Anders Axel Axberg och fick i alla fall en dotter som nu heter Gunhild Lagergren (hon bor i Söråker tror jag). Konrad Näslund besökte ev Sverige någongång senare när morfar var ungdom/vuxen, de träffades inte. Kan någon ge mig uppgifter på när Konrad Näslund var född, och ev av vem så att jag kan börja leta därifrån. Morfar hette Hugo Svedin 1906-01-11. Han fick alltså inte sin fars efternamn. På morfars mors sida har det forskats (inte jag).  
Tack för ev hjälp.

2002-05-02, 09:17
Svar #1

Lasse Nilsson

Hej !
 
I Folkräkningen 1890 finns det en Johan Konrad, f. 1879 i Timrå, son till fjärdingsman Johan Näslund f. 1840 och Brita Kajsa Widman f. 1844.
Familjen var 1890 bosatt i Wifsta, Timrå.
 
Mvh/Lasse

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna