ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Avsluta konto - vad händer med all data?  (läst 1836 gånger)

2016-10-08, 20:10
läst 1836 gånger

Utloggad Filip Hansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 26
  • Senast inloggad: 2016-10-09, 00:24
    • Visa profil
Jag har haft ett Ancestry-konto i ett år, men nu funderar jag på att gå över till Arkivdigital istället.
Vad händer med all data man lagt in hos Ancestry, så som dokument, bilder, släktträd osv?
Jag har sparat trädet i en GEDCOM-fil, men i Arkivdigital kan man väl inte ladda upp en sådan fil?


Måste man ha kvar kontot hos Ancestry för att inte förlora delar av sin släktforskning?
Kanske finns det fler som bytt från Ancestry. Hur gjorde ni?


2016-10-08, 22:54
Svar #1

Utloggad Lars-Åke Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 759
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 23:13
    • Visa profil

Filip
Har du lagt in ditt släktträd i Ancestry så ligger det kvar där i evighet och gratis.. I Arkiv Digital kan man inte lägga in släktträd.  Arkiv Digital använder man bara för att SÖKA i kyrkböcker och andra källor.
Jag har själv mitt släktträd hos Ancestry och är JÄTTENÖJD med detta.


Med vänlig hälsning Lars-Åke J
Lars-Åke Johansson

2016-10-08, 23:57
Svar #2

Utloggad Filip Hansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 26
  • Senast inloggad: 2016-10-09, 00:24
    • Visa profil
Tack för svaret Lars-Åke!
Känns skönt att veta att allt kommer finnas kvar.
Nu testade jag att gå in som "registrerad gäst" i Ancestry, laddade upp GEDCOM-filen och vips så fanns hela trädet där. Perfekt!


Men om jag förstår saken rätt försvinner bl.a. funktionen att titta på mina dokument med ett gästkonto.
I och för sig kommer jag åt källhänvisningen och kan då titta på dem via Arkivdigital istället.


2016-10-09, 00:01
Svar #3

Utloggad Lars-Åke Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 759
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 23:13
    • Visa profil

Jag har ingen erfarenhet av att vara "registrerad gäst" så jag kan ej svara dig om detta.


Lars-Åke
Lars-Åke Johansson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna