ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tyda text på ett gammalt kort  (läst 894 gånger)

2016-10-07, 16:02
läst 894 gånger

Utloggad Solveig Jolbäck

  • Solveig Jolbäck
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 238
  • Senast inloggad: 2024-01-16, 14:25
    • Visa profil
    • www.lidkoping.org/sjolback
Jag letar efter farfarsfar till en släkting i USA. Enligt hans dödsannons var han född i Tågarp och dog1929 i Logan county, Ill. Enligt honom själv kom han från Landskrona. Han kallade sig Frank, som vi misstänker var taget,Johnson. Enligt census var han född mellan 1848-1854.Det finns ett gammalt kort som är kopia på kopia och jag ser en text längst ner samt olika namn under personerna. Det uppges att fadern hette Johan Persson. Kan någon tyda texten? Jag har försökt i photoshop att göra bilden tydligare men inte lyckats.
Tack
Solveig

2016-10-07, 17:08
Svar #1

Utloggad Eva Dalin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 15311
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 17:06
    • Visa profil
Tyvärr syns ingen text på fotot. :(
Rör det sig om denne man? (familysearch.org)

2016-10-07, 17:25
Svar #2

Utloggad Solveig Jolbäck

  • Solveig Jolbäck
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 238
  • Senast inloggad: 2024-01-16, 14:25
    • Visa profil
    • www.lidkoping.org/sjolback
Ja det är korrekt person. Jag har hela släkten och vi har letat efter Frank av och till i många år. Det finns en text längst ner- Tack Eva
Solveig

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna