ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nybyggarvägen 3, Enskede?  (läst 741 gånger)

2016-09-29, 12:53
läst 741 gånger

Utloggad Susanne Carlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 415
  • Senast inloggad: 2023-11-11, 18:55
    • Visa profil
Jag har ett gammalt foto (vem har inte det?) som jag tror är från adressen Nybyggarvägen 3 i Enskede (Brännkyrka församling) - det står absolut ingenting om vart det är taget eller vilka personerna är på bilden och av huset syns bara trappen, lite på gaveln samt en skymt av grannhuset.
Min farmors mors fostersyster Agnes och hennes man Karl Johan Leonard (vilka jag tror egentligen är biologisk mamma och pappa p.g.a olika orsaker) skaffade 1909 lagfart (enligt KJLs bouppteckning från 1924) på Nybyggarvägen 3 och jag är ganska säker på att de är det äldre paret på bilden. Adressen Nybyggarvägen 3 fick jag via Överståthållarämbetets kortregister då Agnes dog 1938.
Går det att få bekräftat att fotot kan vara från Nybyggarvägen, tror ni?
Stockholmskällan hade ingenting i alla fall, ska jag kontakta Lantmäteriet?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna