ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Okända föräldrar, Växjö stadförsaml. 1909  (läst 746 gånger)

2016-09-10, 09:42
läst 746 gånger

Utloggad OlaN

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2021-02-16, 17:23
    • Visa profil
Hej

Försöker leta efter min morfars riktiga föräldrar. Han hette från början Stig Gunnar August Hård och finns angiven i scb's utdrag ur födelseboken. Ser moderns födelsedatum finns angivet men jag har inte kunnat härleda det till någon. Det ska ha funnits en barnmorska vid den tiden som hette Emma Andersson, men det kanske finns flera.

Så jag behöver helt enkelt hjälp med nästa steg :)

GID-nummer   862.99.21800 Rulle-/fichenummer   CK7746 Volym   SCB

2016-09-10, 13:42
Svar #1

Utloggad Marianne Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 469
  • Senast inloggad: 2024-02-25, 10:25
    • Visa profil
I Arkiv Digital Växjö C:9 bild 139/s 135 finns mer att läsa, kan inte tyda allt. Ett förseglat konvolut lämnas till fru Vidén. En barnmorska och fosterfar var faddrar. Han var sergeant Vidén - visst låter Hård som ett soldatnamn.
Barnet finns i Växjö AIIa:9 b 1110/ s 1233 och flyttas juni 1909 till Stadsförsaml Karlskrona.??

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna