ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Christina Petersdotter, född 1823-10-25 i Torhamns församling  (läst 502 gånger)

2002-06-19, 18:12
läst 502 gånger

Rolf Wellbring

Hej alla släktforskare!
 
Jag söker uppgifter om Christina Petersdotter, född i Torhamns församling 1823-10-25.
Jag har fått fram en hel del om hennes leverne från 15 års ålder och till hennes död, men saknar uppgiter om hennes liv innan 15 års ålder.
En del uppgifter om hennes föräldrar är också önskvärda.
 
Med vänlig hälsning
 
Rolf Wellbring

2005-06-05, 04:46
Svar #1

Petter Wellbring

Så långt bak vågar jag inte studera, eller haft riktigt tid. Men visst vill man veta mer om släktingar som går bortom farfars bröder.

2005-06-06, 01:07
Svar #2

Utloggad Rolf Samuelsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 68
  • Senast inloggad: 2008-11-23, 12:45
    • Visa profil
Hej Rolf!
 
Detta är från Födelseboken i Torhamn.
 
 
Födelse och dopbok för Torhamn 1823(C:4 sid 254)
November Den 1 döptes Dejan Maria Svensdotters oäkta dotter Christina på Hammar.Hölls af Enkan Ingri Broberg.ibm.Faddrar Bm Gume Törnqvist i Rom
Dreng Jonas Håkansson på Hammar. Barnet föddes d
25 kl 5e:m. Modren 25 år. Som Barnets farder angafs SjöArtilleristen Pehr Hultberg i C.krona.
 
Med vänlig hälsning
 
Rolf

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna