ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ystads Rådhusrätt FII:2 sid 207 och Ystads Rådhusrätt FII:4 sid 189  (läst 719 gånger)

2016-07-11, 13:37
läst 719 gånger

Utloggad Ingrid Pettersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 387
  • Senast inloggad: 2024-02-22, 17:15
    • Visa profil
Hej.
Marna Hansdotter Wernich f. omkring 1630 och död 1671/72 i Ystad. Hon var gift med guldsmeden Samuel Soffresen Ellbom.
Jag har funnit två bouppteckningar efter henne.
FII:2 gjord Anno 1672 Den 13 Jully. Denna är inte läsbar bl.a. pga skador. Men jag tycker, att jag ser namnet "Mathias" i den senare delen.
FII:4 sid 189 där nämns också Mathias.
Jag skulle väldigt gärna vilja veta om hennes dödsdatum är nämnt, vem denne Mathias är och varför gjordes de två bouppteckningar.
Tyvärr, kan jag inte läsa texten. Jag är mycket tacksam om någon kan hjälpa mig med frågorna och kanske ge en kort sammanfattning.
Vänliga hälsningar Ingrid

2016-07-11, 15:19
Svar #1

Utloggad Ingrid Pettersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 387
  • Senast inloggad: 2024-02-22, 17:15
    • Visa profil
Jag har hittat ytterligare en bouppteckning som handlar om Marna Hansdotter, nämligen Ystads Rådhusrätt FII:3 sid 171 nr 21.
Ingrid

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna