ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sammanställning av släktforskning för HELA BOHUSLÄN  (läst 1188 gånger)

2016-06-17, 07:09
läst 1188 gånger

Utloggad Marianne Kristoffersen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 253
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 22:23
  • Forskar på Bohuslän och Dalsland
    • Visa profil
Hej,
som nybliven släktforskare sedan februari 2016 har jag idag (morgonstund är bra, hjärnan är ej använd) börjat fundera på om det finns någon slags sammanställning eller översikt av t ex Bohusläns släktforskares resultat?

Eller finns det förslag på Sveriges släktf.förbund om att göra något i detta område?


mvh
Marianne

2016-06-17, 08:50
Svar #1

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
God morgon. nåja!

Hur tänker du då? Som ett färdigt träd? Det finns ju flera baser att söka i, forskares egna träd på nätet. O.s.v.

Släktdata är ju en ingång (slaktdata.org). Nu finns det ju ett projekt i sin linda om att koppla hop hela Sverige i ett träd.
http://www.dis.se/sv/projekt/genealogisk-databas.html

Fast man måste ju ändå verifiera allt man "hittar", det öppnar ju bara upp för var man kan söka.
Vänligen Patrick : )

2016-06-17, 11:41
Svar #2

Utloggad Marianne Kristoffersen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 253
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 22:23
  • Forskar på Bohuslän och Dalsland
    • Visa profil
Hej,
Du skriver:

Det finns ju flera baser att söka i, forskares egna träd på nätet. O.s.v.
[/size]
[/size]Vilka databaser är det?
[/size]Och var hittar jag forskares egna träd?
[/size]
[/size]Håbolsläktens bok har jag, där ser jag en hel del. Ja, det är en Dalslandssläkt men den leder till mig via Sanne socken.
[/size]
[/size]mvh
[/size]Marianne

2016-06-17, 11:51
Svar #3

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Allt beror ju på vad du söker någonstans! Om du går in under föreningar på Genealogi.se  http://www.genealogi.se/index.php?option=com_sobipro&sid=12580:Bohuslan&Itemid=469

Där brukar det ofta finnas länkar till medlemmars hemsidor. Annars fungerar ju Google att söka på.
Vänligen Patrick : )

2016-06-17, 11:58
Svar #4

Utloggad Marianne Kristoffersen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 253
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 22:23
  • Forskar på Bohuslän och Dalsland
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna