ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ola i Stegeryd och Sissa i Vång  (läst 704 gånger)

2016-06-15, 14:13
läst 704 gånger

eracpe


Hej
Söker föräldrarna till Jöns Olsson född 1759-09-02 i Förkärla. Ser här i anbytarforum att någon tidigare hittat en syster till honom Botilla Jönsdotter.
I Jöns födelseakt står att föräldrarnas namn är Olof Månsson och Sissa Jönsdotter. När jag letar bland de på nätet utlagda "Allt folk i Vång" av Eva Cumner (fantastiskt bra info för oss amatörer) så hittar jag personer som verkar stämma in, men jag lyckas inte hitta bland bouppteckningar eller mantalsskrivningar eller andra källor något som leder i bevis att de är just denne Jöns Olssons föräldrar.


http://diginpast.se/hjortsberga/vang07/pe52276a9.html 
1755 juni d 13 vigdes Drängen Ola Månsson från Stegeryd och Förkärla socken med sin fästeqvinna Sissa Jönsdotter från Östra Wång. Hon var af honom häfdad långt före vigseln. För dem blef utlyst d 1 juni.
mvh Christer

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna