ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kungsbacka Rådshusrätt FII:4 1774-1843 sid 503  (läst 802 gånger)

2016-06-14, 18:08
läst 802 gånger

Utloggad Ingrid Löfqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 726
  • Senast inloggad: 2022-04-06, 18:16
    • Visa profil
Hej
Jag skulle behöva läshjälp, jag är medveten om att det är ganska mycket hoppas någon kan hjälpa till. Jag har bouppteckning Kungsbacka FII:4 1774-1843 sid 503. År 1834 den 29 september hölls bouppteckning efter avlidna Änkan Anna Frelin som avlidit den 26 augusti och efterlämnat 3 myndiga söner Börje Magnus, Johan Carl, Beniamin samt omyndiga dottern Eva Albertina 17 år gammal ???????????????????????????????????????? Av arvingarna är sönerna Börje Magnus närvarande å egna vägnar ???????????????? sen får jag ingen ordning.
Tacksam för hjälp
MVH
Ingrid Löfqvist

2016-06-14, 22:37
Svar #1

Utloggad Lennart Almkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2727
  • Senast inloggad: 2021-11-12, 21:02
    • Visa profil
Hejsan!

Här är hela ingressen, så gott det går att läsa:

År 1834 den 29. September hölls Bouptekning efter aflidna Enkan Anna Fredlin, som aflidit den 26 nästförutgågne Augusti och efterlemnat 3ne myndige Söner, Börje Magnus, Johan Carl och Benjamin samt omyndiga dottern Eva Albertina 17 år gammal, af hwilka Sonen Johan Carl år 1832 på våren begifwit sig å Sjöresa till Ryssland, utan att sedermera låtit sig afhöra. Af Arfvingarne är sonen Börje Magnus närvarande, å egne vägnar, och Skomakaren Segerling för dottrens rätts bewakande, men sonen Benjamin, ehuru kallad, war ej tillstädes. För bewakande af Sonen Johan Carls bästa, war såsom god man, tillstädes Skomakaren L. Ifvarsson. Skomakaren Segerling, som tagit Boet om händer, upgaf detsamma till uppteckning under Edelig förbindelse i följande ordning.

mvh Lennart

2016-06-15, 20:53
Svar #2

Utloggad Ingrid Löfqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 726
  • Senast inloggad: 2022-04-06, 18:16
    • Visa profil
Hej Lennart
Tusen tack för din hjälp med texten i bouppteckningen.
MVH
Ingrid Löfqvist


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna