ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Adoptionsbarn  (läst 403 gånger)

2002-12-30, 12:58
läst 403 gånger

Birgitta Almqvist

Register över barn som adopterats i Medelpad - finns det? För mig gäller åren 1924-1926 då min moster Berta Bjuhr f. 1904 i Risinge (E) födde dottern Ingrid. Enligt andra kusiner ska Ingrid ha adopterats, enligt andra kusiner, som träffade henne när hon 1943 besökte dem.  
 
Kommunarkivet har försökt finna några papper på adoptionen, men inte lyckats. Ingrid lär också, enligt samma källor,ha vårdats på ett mentalsjukhus, och är troligen inte längre i livet.
Förslag om hur jag bör fortsätta sökandetär välkomna.
kusin Birgitta

2003-08-02, 12:37
Svar #1

Birgitta Almqvist (Baq)

Om INGRID BJUR
 
Hittade just ett gammalt inlägg om en 'borttappad' kusin, men nu är det sökandet över. Ingrid föddes 1929, inte 1925 som jag fått uppgift om och har nyligen firat sin 74:e födelsedag i Jämtland. Detta skriver jag så att ingen som liksom jag plötsligt ser inlägget och vill hjälpa till kan ägna sin tid åt andra 'sökpersoner'
Birgitta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna