ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wigge by i Stöde  (läst 1030 gånger)

2002-03-08, 09:03
läst 1030 gånger

Andreas Wikström

Jag har rötter i Wigge by, Stöde Medelpad. Jag vet en del om byn och dess historia. Nu vill jag komma i kontakt med personer som kan ha mer information om Wigge. Hör av er till mig antingen via mail eller under denna diskussion.
Mvh Andreas Wikström

2005-01-25, 12:12
Svar #1

Susanne Hafstad

Hej Andreas! av en ren slump fann jag ett inlägg gjort av dig ang Wigge by,Stöde Medelpad.Det är från 8 Mars 2002 så det är länge sedan.Du är nog svaret på mina böner , jag söker nämligen lite info om min farfar.Han bodde i Stöde och hette Albert Arvidsson.Det ända jag vet är att han 1932 gife sig med en norsk kvinna vid namn Ingeborg Hafstad.Vore tacksam för svar.
M.V.H Susanne Hafstad

2005-01-25, 13:29
Svar #2

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Hej Susanne!
 
En liten ledtråd till din farfar hittar du i svaret på den fråga du ställde under 'Ordet är fritt; Kyrkobokföring'. Du har fått uppgifter om din farmor där (av en annan forskare), och där framgår att din farfar dog 1963.
 
Det är lättare att få svar här än under 'Ordet är fritt', så om du fortsätter här med ev. följdfrågor av uppgifterna om din farmor, är det stor chans att någon ser dem och hjälper till.
 
Mvh
Ingegerd

2005-01-25, 15:56
Svar #3

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Liten rättelse av mitt inlägg för några timmar sen: Fråga under Stöde, inte här. Alltid gör jag något tokigt, när jag har bråttom men ändå vill hjälpa till!
 
Mvh
Ingegerd

2005-01-26, 08:12
Svar #4

Andreas Wikström Key

Ingegerd har rätt. Om din farfar bodde i Vigge så hade denna diskussion vara ett bra val.
Har din farfar någon anknytning till byn?
 
Sedan 2002 har det hänt en hel del saker. Numera har jag och några personer till gjort en väldigt omfattande hemsida om byn. Där finns det register över alla som bott i Vigge, det finns ca 150 gamla gotografier. Dessutom finns flera gamla dokument, berättelser, minnen och sägner.
 
Bodde din farfar i Vigge så kan jag nästan lova att han finns med på hemsidan.
Länken dit är:
www.viggesidan.com
 
Mvh Andreas Wikström Key

2005-02-17, 09:26
Svar #5

susanne hafstad (Sussie66)

Hej! har nu kommit en bit på väg Enligt ett arkiv i Härnösand så hette mina farföräldrar Albert och Ingeborg Hafstad.Farmor hette Hall innan.När min far föddes bodde dom troligen i kongsberg ,Norge.Jag vill veta födelsedata, yrken m.m.Vore tacksam för svar.
Mvh Susanne Hafstad

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna