ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Per Persson (Peter Peterson) f 1825-03-18 i Sverige  (läst 617 gånger)

2016-05-28, 10:23
läst 617 gånger

Utloggad Hans Sjöqvist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 330
  • Senast inloggad: 2021-12-28, 13:57
    • Visa profil
Hej!


behöver ett råd (om det finns något att få i denna saken) I samband med släktforskning i USA har jag fått dessa födelseuppgifter om ovanstående person. Inte mycket att gå på :-\  Per Persson (aka. Peter Peterson) enl. ämnesrubriken uppges ha dött i Meeker County, Minnesota,USA 1910.02.23 och är begravd på Dassel kyrkogård i Meeker County Minn.


Hans hustru föddes i Lekvattnet (Fryksände) 1829 och emigrerade till Minn. 1873. Makarna hade tyvärr inga barn så avkommor till Paret finns inte att fråga.
Karin (aka. Carrie) kristofersdotter-Persson vet jag bodde i Collinwood Twp, Dassel, Meeker County Minn. Hon dog 1918 och är begravd på Dassel Cemetary. Henne vet jag data om. Paret gifte sig i Minn( vet ej år.)
Min tanke är att han också kom från Värmland. Men vet ej säkert. Jag har inte tillgång till Am. Census men jag tror att andra släktingar i USA försökt reda ut var han kom från men ej uppnått reda i saken.
Med denna ytterst vaga födelseinformation är det överhuvud taget möjligt att hitta denna persons födelsesocken i Sverige?
Med vänlig hälsning
Hans

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna