ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kaféet på Granmodalsgatan 7 i Sundsvall  (läst 574 gånger)

2008-08-04, 23:40
läst 574 gånger

Utloggad Tony Korpenklo

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 746
  • Senast inloggad: 2022-06-12, 15:33
    • Visa profil
    • Korpenklo genealogi
Är lite nyfiken på min mmfmm, Gunilla Jonsdotter, född 1860-04-20 i Bredgård, Ströms fs (Jä), som var kaféidikerska på Granmodalsgatan 7 i Sundsvall. Hon var även en tid ölutkörerska. Är det någon som känner till kaféet vid namn? Hur såg det ut? Finns det någon bild bevarad? Vad är kvar av byggnaden idag? Hon avled 1941-01-13 på just Granmodalsgatan 7 och helt utfattig enligt bouppteckningen. Finns det någon historik om dessa ölutkörerskor?
 
Mvh Tony

2008-08-07, 20:39
Svar #1

Utloggad Camilla Åslund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 242
  • Senast inloggad: 2012-11-10, 15:22
    • Visa profil
Hej Tony
 
Om jag inte är helt ute och cyklar så har nog Medelpadsarkivet, som ligger i Kulturmagasinet i Sundsvall, en del information om cafeér i Sundsvall. Jag vet att dom har jobbat med ett projekt angående cafeér i Sundsvall men jag vet ej under vilken tidsepok. Så pröva att kontakta Medelpadsarkivet.
 
Mvh
Camilla

2008-08-08, 09:16
Svar #2

Utloggad Tony Korpenklo

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 746
  • Senast inloggad: 2022-06-12, 15:33
    • Visa profil
    • Korpenklo genealogi
Hej Camilla!
Jag ska höra mig för på Medelpadsarkivet så får jag se vad det har att ge. Tack för tipset!
 
Mvh Tony

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna