ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: läshjälp  (läst 519 gånger)

2016-04-09, 18:10
läst 519 gånger

Utloggad Håkan Edvinsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2020-05-15, 10:01
    • Visa profil
Behöver läshjälp.
Se Örslösa AI:2 b 37/s 151 längst ner.
Under Svedalen bor Carl Bäsckström med familj men vad står det till höger om namnet
Carl B. Vet att han avskedas som soldat 1758 så jag förmodar att han flyttar från  soldatbostället.
Kan  någon hjälpa mig?
Tacksam för hjälp.
Håkan E

2016-04-09, 18:45
Svar #1

Utloggad Lisbeth Zachs

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1463
  • Senast inloggad: 2023-11-18, 13:06
    • Visa profil
Håkan,
Det är lite lurigt att hjälpa till i det nya forumet om man inte har hela svaret. Risken är att de övriga som ser att det kommit svar inte kollar, men jag försöker ändå börja så kommer förhoppningsvis de duktiga till vår undsättning.

Det handlar om att han är
i Pommern harnesk?? med? vacant? 3 mån?
el 8 7? här? 1762.

Kanske det här får dig att komma på vad det står eftersom du troligen vet mer om honom. Hans vistelse i Pommern kan du kanske få ut via centrala soldatregistret eller krigsarkivet.  Hoppas någon annan kan läsa ordentligt så att jag också lär mig.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna