ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Peter Sahlin/Gallin  (läst 638 gånger)

2016-04-05, 06:51
läst 638 gånger

Utloggad Kristina Wiberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 200
  • Senast inloggad: 2016-06-08, 18:57
    • Visa profil
 Hej,
[/size]Kan detta vara samma person? Enl hfl är Peter Sahlin född [/size]29 september 1746 i Enköping[/font][/size].
 
[/size]Det finns ingen Peter född detta datum i Enköping, däremot en Peter Gallin, som är född 24 oktober 1746 har föräldrar som heter Petter/Pehr  Gallin  och mor Britta Margareta Metzen. De bor (AD v124101.b64.s76). Jag kan inte hitta någon notering om flytt – eller har jag missat något? Kan Gallin ha blivit Sahlin någonstans på vägen till Hubbo där han dyker upp.[/font]
[/size]Peter Gallin finns med i Enköpings hfl till 1755-1776 (AD v124101.b64.s76). Kan han dyka upp som Peter Sahlin i Hubbo – Gryta ägor  hfl 1764-1775 hos Skräddaren Swedberg (AD v72474.b18.s12) och gifter sig med dottern Brita 27 dec 1770 i Hubbo.
[/size]Det är ett glapp mellan Enköping och Hubbo som jag inte hittar något spår… eller???

Jag vet inte om frågan ska ligga här eller i Hubbo?

[/size]Tack på förhand!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna