ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bortflyttad  (läst 1076 gånger)

2016-04-04, 17:48
läst 1076 gånger

Utloggad Mikael Brunnkvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 18:52
    • Visa profil
Hej!
Har stött på en sifferkombination som jag inte förstår mig på i kolumnen Bortflytadt. Det är i Skinnskattebergs kyrkoarkiv, Husförhörslängder, A I/8 b (1786-1795), sid 183.  Hindrich Hindrichsson och hans familj flyttar och i kolumnen bortflytadt står 26/6. Är det datumet då de flyttar eller är det numret på en flyttattest eller vad? Har sett detta på några andra ställen och då har det stått 5/95 men det kan ju uppenbarligen inte vara ett datum. Jag har tittat på alla tänkbara sidor som har med de siffrorna att göra men hittar inget. Tacksam för hjälp

2016-04-04, 19:06
Svar #1

Utloggad Hans Olof Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3226
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 10:15
    • Visa profil
    • www.secutor.se/genealogi/index.html
Hej Mikael!

Hindrich Hindersson och hans familj flyttar inte alls - de finns med även i nästa husförhörslängd (Skinnskatteberg AI:9b, s 474). Det kan vara så att prästen helt enkelt använt kolumnen för anteckningar om datum för nattvardsgång under 1796 innan namnen var överförda till den nya boken.

Hälsningar
Hans Olof
*******************************************
* Hans Olof Johansson 
* Uppsala, Sweden   
* http://www.secutor.se/genealogi/  
*******************************************

2016-04-05, 08:31
Svar #2

Utloggad Mikael Brunnkvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 18:52
    • Visa profil
Aha!
Tack så mycket. Ska genast kolla sidan!
Med Vänlig hälsning
Mikael Brunnkvist

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna