ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fakturor  (läst 1265 gånger)

2008-01-30, 16:07
läst 1265 gånger

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Om man betalar till ett släktforskningskonto borde man väl kunna förvänta sig någon form av gen-tjänst!
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2008-02-04, 19:51
Svar #1

Utloggad Kerstin Malm

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 508
  • Senast inloggad: 2016-04-03, 23:05
    • Visa profil
    • www.ahlbergare.se
För min del tyckte jag att det var alldeles utmärkt att få fakturan med e-post. bara att skriva ut om man vill ha den på papper, eller bara att lägga in och betala utan att skriva ut, om man hellre vill det. Enkelt och smidigt.
 
Kerstin M

2008-02-04, 20:42
Svar #2

Utloggad Christina Claeson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 772
  • Senast inloggad: 2023-12-30, 17:38
    • Visa profil
Hej
Är det någon som vet hur man gör om man inte fått något inbetalningskort för att betala 100-lappen, är det fortfarande utskick kvar att göra?

2008-02-04, 21:43
Svar #3

Utloggad Sven Luthman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 81
  • Senast inloggad: 2013-06-14, 09:39
    • Visa profil
    • www.genealogi.nu
Hej,
 
När det gäller fakturor för Släkthistoriskt Forum och årsboken så har de printats och kuverterats idag och är inlämnade till Posten för vidare befodran (kom till oss från tryckeriet i slutet av förra veckan). Kuverten är också ändrade från B- till A-post för att snabba upp distributionen några dagar. När det gäller C4-kuvert så är Posten inte alltid så snabba som de borde vara (och får betalt för). Erfarenheten säger mig att 70-90% får sina brev under tisdagen och resterande under onsdagen. När det gäller OCR-rad så får vi hoppas att den fil som vi erhållit har varit korrekt (när det gäller uträkning av längd- och kontrollsiffror etc.).
 
mvh
/Sven
- - - - -  
Besök gärna
Genealogi.nu
- - - - -

2008-02-05, 21:45
Svar #4

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Fick e-postfaktura om Rötters Vänner på 100 kr som jag betalade.  
 
Nu fick jag tre inbetalningskort per post där ett avsåg Rötters Vänner.
1) Ska det vara så att jag ska få ett per e-post och tre per post, varav ett avser Rötters Vänner igen?
 
2) Om jag betalt Rötters Vänner en gång, kan jag väl lugnt bortse från den per post utsända om detta, och bara betala in de övriga två posterna?
 
3) Löper min inbetalning för Rötter Vänner per e-post från årsskiftet eller från något löpande datum?
 
Hoppas ni förstår vad jag menar!
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2008-02-05, 22:26
Svar #5

Utloggad Lars-Olov Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 594
  • Senast inloggad: 2024-03-02, 17:59
    • Visa profil
Stefan !
 
Du kämpar med villfarelsen att detta går att förstå  - lägg fakturorna på hög och vänta på uppenbarelsen !
 
(Meddelandet ändrat av loe den 05 februari, 2008)
LOE

2008-03-07, 11:19
Svar #6

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4737
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 20:42
    • Visa profil
Idag finns ett inlägg på Anbytarforum rörande faktura.
 
 
Det kan inte vara lätt att vara icke svensktalande och få en faktura på svenska, där det inte tycks finnas med någon beskrivning av de olika betalningssätten.
 
En bra betalningslösning var ett av grundkraven för att införa den obligatoriska avgiften. Tycker de som har ansvaret för denna del att nuvarande lösning är bra?
Jag tycker det inte, speciellt som det på den mailade fakturakopian inte på något sätt framgår att det går att betala med kort i bokhandeln eller att det fortfarande, trots tidigare löften, inte verkar finnas engelsk text på fakturan.

2008-03-07, 11:34
Svar #7

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Det förekommer mycket undringar från våra utländska kollegor. De går, som jag skrivit på annat ställe, inte att betala till postgiro från våra grannländer ens, utan att det blir skyhöga avgifter (3-4 gånger de 100 kronorna). Att bara sända en faktura till USA skrämmer vettet ur folk. Dessutom är det många som inte vill använda kreditkort på nätet (se motsvarande frågor rörande Ancestry m fl). Det gör de alldeles rätt i, jag har just haft spyware på min dator och är mycket restriktiv med att betala över nätet.
 
Aktiviteten har ju också minskat betydligt på AF.

2008-03-07, 17:18
Svar #8

Utloggad Lars-Olov Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 594
  • Senast inloggad: 2024-03-02, 17:59
    • Visa profil
Jag har sagt det förut - kan vi inte vara gentila nog att låta användare i andra länder delta gratis ? Förutom att det är en vacker gest, antar jag att nettot, med tanke på den extra administrationen av floran av betalningssätt, inte ens blir negativt.
LOE

2008-03-07, 22:49
Svar #9

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
Chris !
Jag har mitt kontokort kopplat till ett konto där det vanligtvis inte finns några pengar eller endast ett litet belopp. När jag skall betala över nätet med kortet för jag över pengar från ett annat konto i samma bank som också är min internetbank. Det tar ingen extra tid tycker jag och det känns bra att det inte finns några pengar att ta vid ett eventuellt intrång.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna