ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 25 oktober, 2008  (läst 3108 gånger)

2008-08-03, 00:25
läst 3108 gånger

Utloggad Kaj Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 628
  • Senast inloggad: 2009-03-25, 06:41
    • Visa profil
Tillgångar och skulder är begrepp som hänförs till balansräkningen. Resultaträkningen består i begreppen kostnader och intäkter. Sen har du en poäng i att även förändringar i tillgångar och skulder kan påverka resultaträkningen. Om man gör felaktiga avskrivningar eller värderar tillgångar på ett felaktigt sätt, så kan ju även resultaträkningen påverkas.
 
(Meddelandet ändrat av kajan den 03 augusti, 2008)

2008-08-03, 11:26
Svar #1

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
Kaj
 
Det jag skrev om och räknade upp fyra möjligheter till fel gällde periodeseringar vid bokslut. Jag är ledsen om jag inte lyckades uttrycka detta så du förstod men för oss som jobbat proffessionellt med dessa saker i många år är periodiseringar vid bokslut en självklarhet och utan dessa blir boksluten som jag skrev vanställda.
 
Låt mig ta ett exempel:
Nr 3 i min uppställning.
 
Om medlemsavgifter eller annat influtit under året avseende både det gamla och det nya året så måste den del som avser det nya året periodiseras och tas upp som skuld i balansräkningen och motkontot blir en debitering av det intäktskonto som var krediterat eller om man så vill ett särskilt periodiseringskonto som ligger i resultaträkningen.
 
Detta är elementära saker som ligger långt nere på nybörjarstadiet i bokföring. När det gäller punkterna 1,2 och 4 är det på liknande sätt.  
 
För mig låter det otroligt att det skulle ha varit den professionelle revisorn som uttryckt sig som Mats beskrev.
 
Detta är allvarliga fel om det uppgår till stora belopp men naturligtvis skall man ta lättare på det om det endast avser små belopp. I vilken utsträckning förbundets bokslut påverkats framgår inte på annat sätt än vad revisorerna skriver till Mats  diskrepanserna också till viss del bero på periodiseringseffekter vid årsskiftena

2008-08-03, 14:18
Svar #2

Utloggad Kaj Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 628
  • Senast inloggad: 2009-03-25, 06:41
    • Visa profil

2008-08-03, 22:34
Svar #3

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4736
  • Senast inloggad: 2023-12-03, 17:58
    • Visa profil
Jag tror inte bokslutet påverkas i någon större utsträckning, och absolut inte på sista raden. Men det som påverkas är att vissa poster hamnat på fel konton, och det blir jämförelsestörande. Dessutom finns det antalsuppgifter som måste ifrågasättas, när antal och resultat på kontona inte stämmer, och efter svaret så tror jag mig förstå att det är en kombination av felaktiga uppgifter och felaktig kontoanvändning (se diskussion om styrelsearvoden)

2008-08-07, 09:08
Svar #4

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4736
  • Senast inloggad: 2023-12-03, 17:58
    • Visa profil
Ted
Tror många är intresserade av att få veta lite mer om Elgenstiernabanden och beställningsläget, där du indikerar att det ser mycket positivt ut. Ser detta som en mycket positiv info och ser med spänning fram mot ytterligare, kanske något mer detaljerad, beskrivning.

2008-10-23, 13:39
Svar #5

Utloggad Eivor Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 997
  • Senast inloggad: 2015-05-26, 12:02
    • Visa profil
Jag har en fråga.
Kan man vara medlem i en släktforskarförening och betala till dem, utan att vara registrerad till Förbundet?
Finns det någon slags undantag om man vill ha föreningens utskick men ej vill vara ansluten till Förbundet.
Orsaken är att jag tycker att Förbundet ej främjar medlemmarnas bästa genom att radera en länk där det går att prova släktforskning gratis.
Detta kunde fånga in fler medlemmar även till Förbundet.
Eivor

2008-10-23, 16:29
Svar #6

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Vadå för länk, Eivor?
 
(Du kan ju mejla mig om du inte vill skriva här!)
 
Stefan
 
(Ursäkta, men svaret på ett annat mejl kom med här, när jag skrev här! Konstigt, men nu ska det väl bli rätt?)
 
(Meddelandet ändrat av simson den 23 oktober, 2008)
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2008-10-23, 16:37
Svar #7

Utloggad Eivor Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 997
  • Senast inloggad: 2015-05-26, 12:02
    • Visa profil
Länken gällde gratisdagarna på Arkiv Digital.
Finns en diskussion om det nu, som Du är med i.
 
Du skrev något som raderats, om LR-träff, men vad är det?
 
Eivor

2008-10-23, 16:39
Svar #8

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Det var väl värst vad kryptiska ni är! Inläggen är ju verkligen insider om man inte har koll på resten av Anbytarforum...
 
Det är ju inte medlemmarna i en förening som är medlemmar i förbundet, det är föreningen. Så man går inte med i förbundet när man ansluter sig till en medlemsförening, däremot är man medlem i en medlemsförening - och det är väl föreningen som sådan som tar beslut om ifall man vill vara ansluten eller inte... Och det är väl inget tvång på att redovisa alla medlemmar till förbundet - bara man räknar bort dem när man vill välja delegater till stämman också. Eller?

2008-10-23, 16:47
Svar #9

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Det var jag som gjorde fel Eivor o ändrade mitt inlägg!  
 
Hoppas du inte menar att jag är kryptisk Jojje, bara för detta!
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2008-10-23, 16:59
Svar #10

Utloggad Daniel Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1041
  • Senast inloggad: 2023-02-24, 22:06
    • Visa profil
    • www.amaze-a-vole.com
Informationen om Arkiv Digitals gratisdagar står ju för övrigt på Rötters förstasida, så man kan inte klaga på att de inte fått utrymme

2008-10-23, 17:14
Svar #11

Utloggad Henrik Törnqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 735
  • Senast inloggad: 2011-03-28, 13:54
    • Visa profil
Det står väl även i reglerna att den här typen av länkar kan raderas, såvida de inte är skrivna i Länktips? Var låg detta inlägg? Jag har för mig att jag såg två inlägg, ett från Gabriel och ett från Niklas, men på olika ställen? Eller så drömde jag bara det!  
 
Med vänlig hälsning,
 
Henrik Törnqvist
Örebro

2008-10-23, 19:47
Svar #12

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 22:22
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Notisen på Rötters förstasida hamnade där efter att inläggen hade raderats. Under mellantiden fanns alltså ingen information i Rötter/Anbytarforum om de gratis provdagarna hos Arkiv Digital.
 
Jag hade inte sagt något om raderingarna i Anbytarforum - om de...
 
· haft stöd i reglerna;
· varit logiska;
· drabbat alla lika.
 
Men så är inte fallet.
 
I ordningsreglerna sägs uttryckligen att reklamförbudet inte gäller under Länktips - men också där raderades AD-informationen.  
 
I samma ordningsregler sägs också att inlägg ska raderas med kommentar - men så skedde inte här. Observera att med kommentar avses en kommentar i forumet.
 
Inte heller tillämpas det lika för alla. Hela Anbytarforum är fullkomligt nedlusat med olika inlägg som under årens lopp har upplyst om Genlines för dagen aktuella erbjudanden.
 
Men nu är det ju inte bara information om alternativ till Släktforskarförbundets kompisar Genline som censureras. Helt i strid med ordningsreglerna har också censurerats länktips om alternativ till Anbytarforum självt.  
 
Och hur man än vränger och vrider på det hela, så kan det sistnämnda länktipset omöjligen kallas för reklam, eftersom det forumet är avgiftsfritt.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2008-10-23, 21:35
Svar #13

Carl Szabad

Jojje! En medlemsförening ska redovisa samtliga sina medlemmar enligt 19 § i stadgarna. Man kan inte välja ut vilka man vill redovisa.

2008-10-23, 22:23
Svar #14

Utloggad Eivor Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 997
  • Senast inloggad: 2015-05-26, 12:02
    • Visa profil
Jag förstår att man inte kan mygla bort några medlemmar eftersom det skulle även mygla bort de 12:- Förbundet skall ha.
 
Men.. man kanske kunde vara stödjande medlem i någon form.  
Eivor

2008-10-23, 22:35
Svar #15

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Men... Vad har förbundet nu gjort för fel? Var det inte SS som raderade sitt eget inlägg? Det skulle inte vara den första gången anbytarvärden fick klä skott för försvunna inlägg som den som skrivit inlägget själv tagit bort.

2008-10-23, 22:52
Svar #16

Utloggad Eivor Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 997
  • Senast inloggad: 2015-05-26, 12:02
    • Visa profil
Nu diskuterar vi olika saker, Jojje.
Stefan raderade sitt inlägg, som jag fick som emailavisering.
 
Det jag menade var länken från Arkiv Digital på AF, där det skrevs om erbjudande om 3 gratisdagar.
Det raderades av anbytarvärden och inte av skrivaren.
Även länken till det nya forumet Arkivguiden, togs bort.
Jag tycker faktiskt att alla aktörerna: SVAR, Arkiv Digital och Genline,  skall få pusha fram om de har några erbjudanden.
Det är till nytta för släktforskarna.
Eivor

2008-10-24, 10:29
Svar #17

Utloggad Kenneth Bengtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1305
  • Senast inloggad: 2023-10-31, 10:03
    • Visa profil
Vissa saker verkar vara så känsliga att man helst inte skall nämna dom....
 
Men Jojje, det här med försvunna inlägg utan kommentarer på att dom försvunnit existerar ju, eller är det jag som missförstått detta?
 
Har ställt fråga till anbytarvärden tidigare om detta, men aldrig erhållit svar!

2008-10-24, 12:29
Svar #18

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Missförstånd av detta slag beror på att de som skriver inläggen utgår ifrån att alla läst allting och även läst det som försvunnit. Man utgår helt enkelt från sin egen utgångspunkt och tar för givet att alla är med. Så är det inte. Det är helt omöjligt att förstå lösryckta kommentarer som är tagna ur sitt sammanhang. Resultatet blir ett goddag yxskaft, helt obegripligt för alla.
 
Som kommentar till Eivor Andersson lite barnsliga förslag om att bara vara stödmedlem till föreningar som är anslutna till förbundet i protest mot förbundet, vill jag säga: Om du är missnöjd med förbundet, så vad gör du här, då? Det här råkar ju faktiskt vara förbundets forum och inget annat. Förbundet är dessutom inte liktydigt med förbundets anställda. Så det skulle vara mycket bättre att rikta pajkastandet mot den du är irriterad på i stället för att kasta åt alla håll, eller mot förbundet... Det är ju precis lika puckat som att gnälla över hur dåligt det är i Sverige och skylla på politikerna.

2008-10-24, 12:50
Svar #19

Utloggad Eivor Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 997
  • Senast inloggad: 2015-05-26, 12:02
    • Visa profil
Tack för den, Jojje.
 
Så här får inte uttryckas några missnöjesyttringar?
Bra.
 
Jag kommer inte att förlänga mitt konto här nästa år.
Du får gärna jamsa med om du tycker det är okay.
EA

2008-10-24, 12:54
Svar #20

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 22:22
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
...barnsliga förslag... ...puckat...
 
Pajkastning var ordet...
 
Om du är missnöjd med förbundet, så vad gör du här, då? Det här råkar ju faktiskt vara förbundets forum och inget annat.
 
Det är ju 'argumentation' på samma nivå som EU-fanatiker som på fullt allvar menar att EU-motståndare inte borde få ställa upp i EU-valet.
 
Var ska man framföra synpunkter på vad som händer och sker inom Förbundet, om inte i Förbundets forum? Gör man det i Anbytarforum, så raderas det; gör man det direkt till styrelsen, så är man terrorist...
 
För övrigt är det svårt att framföra synpunkter direkt till den man är irriterad på - när vederbörande är anonym...  
 
(Meddelandet ändrat av jts den 24 oktober, 2008)
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2008-10-24, 13:42
Svar #21

Utloggad Kenneth Bengtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1305
  • Senast inloggad: 2023-10-31, 10:03
    • Visa profil
Jojje
 
Nu gör Du mig verkligen besviken, vad är detta för trams med goddag yxskaft .
Att det har försvunnit inlägg utan kommentarer vet väl de flesta som varit inne på AF och läst. Om man inte skall få föra fram synpunkter utan att få höra så vad gör du här, då? så fort det börjar brännas, ja var skall man då framföra dessa?
 
Hade faktiskt väntat mig en någon bättre förklaring till varför man raderar vissa uppgifter, för det är väl det man gör?
Eftersom samma fråga ställts vid ett flertal tillfällen utan svar från anbytarvärden så får man väl tolka det fritt då!  
 
(Det har du inte med att göra, vi gör precis som vi vill)

2008-10-24, 15:08
Svar #22

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Javisst är det urbota barnsligt att hota sig fram med jag kommer inte att förlänga mitt konto eller att bara vara stödmedlem, och inte bara barnsligt, utan faktiskt också patetiskt. Vill man någonting i en organisation ska man väl jobba positivt med det och inte hota sig fram. De som arbetar på det sättet kan man gott vara utan.
Förbundet är just en organisation som består av oliktänkande släktforskare, däribland en del anställda och en del förtroendevalda. Det finns förmodligen lika många åsikter om hur man ska tackla problemen som det finns aktörer, och då hjälper det inte att kasta skit på förbundet och hota med att hoppa av. Ingenting blir bättre av det!
Det ständiga nötandet och kraven på än den ena förklaringen efter den andra, skapar en atmosfär av ställningskrig där man grävt ner sig och bara fortsätter att bomba på. Ungefär lika konstruktivt som skyttegravskriget under 1:a världskriget...
Och Jörgen, det är en viss skillnad mellan att vara med i EU och att vara med i en medlemsförening. I EU är du med vare sig du vill det eller inte, men i föreningarna är du med av fri vilja. Och du kan dessutom bilda egna föreningar som inte är med i förbundet... (vilket kan vara ett bra alternativ för alla parter).

2008-10-24, 15:19
Svar #23

Utloggad Eivor Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 997
  • Senast inloggad: 2015-05-26, 12:02
    • Visa profil
Nu var det väl inte avsett som ett hot eftersom jag ändå bestämt mig för att avsluta kontot efter 8 år.
Tror heller inte att någon uppfattar det som ett hot utan snarare -  lovar Du  
Obekväma får säkert gärna lämna skeppet.
Och det gör jag - patetisk eller ej  
Eivor

2008-10-24, 15:50
Svar #24

Utloggad Kenneth Bengtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1305
  • Senast inloggad: 2023-10-31, 10:03
    • Visa profil
Jojje
 
Om man är med och gräver så får man väl även vara med och fylla igen gropen också?
Vad jag menar är att man från ansvarigt håll gärna håller i spaden också.
Men när någon frågar kritiserar så gömmer man sig gärna i gropen, likt strutsen. Om man i stället gav en förklaring till varför man gjort på visst sätt m.m. eller kanske hellre att man ibland erkänner att här har ett misstag begåtts så kanske det skulle uppfattats bättre.
 
För ett Förbund är väl inte starkare än sina medlemmar om dessa inte är med längre, vad skall då ske med Förbundet ?
 
Sen kan jag hålla med om att det sker viss pajkastning, men det är i så fall åt båda håll. Jag ställde en enkel fråga och hade hoppats på ett enkelt svar.
 
Min fråga var Varför har man raderat inlägg utan att meddela varför?, när man i sina ordningsregler säger att just så skall man inte göra!!

2008-10-24, 15:59
Svar #25

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 22:22
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Jojje, jag jämförde inte medlemskap i en förening och EU. Jag jämförde ditt sätt att argumentera (Om du är missnöjd med förbundet, så vad gör du här, då? Det här råkar ju faktiskt vara förbundets forum och inget annat.) med somligas påstående att EU-motståndare inte ska delta i EU-valet för att de ogillar EU.
 
För övrigt handlade det inte om medlemskap i en förening, utan om medlemskap i Förbundet - och det är inte frivilligt, eftersom man måste gå ur sin(a) förening(ar) för att slippa att vara förbundsmedlem.
 
Jag ser det inte som patetiskt att lämna ett grovt misskött forum. Patetiskt skulle jag snarare kalla det att stanna kvar i en from förhoppning om att allt ska ordna sig på måndag - när förbundsledningen år efter år har visat att man anser att det är helt i sin ordning att anbytarvärden kan härja fritt, och radera det hon ogillar (även om det inte bryter mot ordningsreglerna) och låta persongrepp ligga kvar (om den som blir påhoppad är 'obekväm' för ledningen).
 
Det går nämligen inte bara att starta nya föreningar - utan också nya forum. Det viktigaste är ju trots allt inte att Släktforskarförbundet har ett väl fungerande forum - utan att det finns ett sådant för landets släktforskare.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2008-10-25, 12:25
Svar #26

Utloggad Kenneth Bengtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1305
  • Senast inloggad: 2023-10-31, 10:03
    • Visa profil
När det nu framkommit att någon annan än den som skrev inlägget raderat detsamma så lade sig tystnaden.
 
(Meddelandet ändrat av kenneth den 25 oktober, 2008)

2008-10-25, 12:49
Svar #27

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Enligt vad Anna-Lena Andersson i styrelsen meddelat via Orförandelistan den 23/10 så upprättas nu en forumgrupp som kommer att ha i uppdrag att utarbeta regler för moderatorer, anta moderatorer, samråda om förändringar i strukturerna i AF och FF, ta beslut om förändringar i ordningsreglerna, samråda om problem med tillgängligheten, samråda om åtgärder för att popularisera AF och FF, vara bollplank för anbytarvärd och förbundsforumvärd, samt initiera nyheter. Det kommer också att utses nya moderatorer för Anbytarforum som kommer att sköta var sitt län eller region.
 
Fram till dess så får ni väl stå ut med ett och annat omotiverat öronnyp från den befintliga anbytarvärden, som själv får stå ut med en aldrig sinande ström av omotiverat kverulerande...
 
(Meddelandet ändrat av Jojje den 25 oktober, 2008)

2008-10-25, 13:54
Svar #28

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 22:22
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Menar du att det är omotiverat kverulerande att protestera mot raderingar som strider mot ordningsreglerna?
 
Och vad i det citerade stycket kommer att tillse att omotiverade öronnyp upphör?
 
För övrigt är det två icke helt obetydliga saker som inte framgår av citatet från ordförandelistan; nämligen om den nuvarande anbytarvärden kommer att...
 
a) fortsätta med sitt uppdrag efter att de nya planerna är genomförda;
b) lära upp de nya moderatorerna i hur en anbytarvärd ska uppträda.  
 
(Meddelandet ändrat av jts den 25 oktober, 2008)
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2008-10-25, 14:14
Svar #29

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Låt oss säga så här, Jörgen; Bara tanken att behöva käftas med dig och några andra här på AF/FF avskräcker mig och många andra från att ens ansöka om att få bli moderatorer. Så, visst, jag tror att de omotiverade öronnypen blir kvar ett bra tag till... Fast man vet aldrig säkert! Det blir väl olika under olika rubriker, beroende på vem som modererar.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna