ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Medlemsavgifter  (läst 1136 gånger)

2008-10-25, 14:37
läst 1136 gånger

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 15:22
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Det var inte mycket till svar på frågan om vad du menar med omotiverat kverulerande...
 
För övrigt är väl en moderators uppgift ändå inte att käfta, det vill säga att själv delta i de debatter som man ska hålla ordning i?
 
Dessutom: Om moderatorerna bara själva följer de ordningsregler som man ska tillse att övriga följer, så blir det inget käftande om deras uppträdande.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2008-10-25, 15:19
Svar #1

Utloggad Kenneth Bengtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1305
  • Senast inloggad: 2023-10-31, 10:03
    • Visa profil
Nu beskylls jag av Jojje för att föra ett omotiverat kverulerande, när min fråga var
Varför har man raderat inlägg utan att meddela varför?, när man i sina ordningsregler säger att just så skall man inte göra!!
För när det gäller att radera under Länktips skall man tolka det som ett öronnyp då?
Det var ju bra att detta i så fall sades, för då vet vi ju att varför det raderades
angående informationen om att ett nytt forum startades, det var för att det var
Jörgen Tollesson som hades startat det och ej bara för att det var ett nytt forum.
 
När det gäller saken att du inte vill käftas med Jörgen, varför gör du detta då?

2008-10-26, 22:51
Svar #2

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4736
  • Senast inloggad: 2023-12-03, 17:58
    • Visa profil
Det är bra att det utses en ny Forumgrupp, vilket beskrivs ovan. Det behövs en förändring av vissa inslag i hanteringen runt AF/FF. Bra att det blir beslutsrätt runt ordningsreglena, men jag funderar lite på vem som gruppen ska samråda med i de övriga frågorna (detta baserat på tidigare erfarenheter runt samråd, men tiderna har förhoppningsvis förändrats)

2008-10-27, 13:47
Svar #3

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Man kan väl inte utesluta att förbundsstyrelsen vill fortsätta att ha ett ord med i laget även fortsättningsvis. Så att hoppas på att någon annan ska styra över hur AF/FF ska hanteras, är väl inte helt smart.
 
Det som är bra med förändringen är att man inser att en anbytarvärd inte klarar av att hantera hela AF/FF, speciellt om den utsätts för den massiva kritikstorm som är fallet varje gång anbytarvärden gjort något som betecknats som regelvidrigt. I det långa loppet nöts anbytarvärden ner och slutar lyssna, och då uppstår skyttegravskriget. Tyvärr är detta något som även drabbat andra anställda och förtroendevalda, och det i sin tur drabbar hela förbundet.
 
Så förhoppningsvis ska modellen med flera moderatorer göra att konfrontationerna blir färre och mindre.

2008-10-27, 13:53
Svar #4

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4736
  • Senast inloggad: 2023-12-03, 17:58
    • Visa profil
Nu är det inte en Anbytarvärd för AF/FF.
 
Det finns en styrelserepresentant som modererar FF.
 
Det finns åtminstone en som modererar delar av AF vid sidan av ordinarie Anbytarvärd, något som är jättebra. Redan förra forumgruppen hade ett antal namn på förslag till moderatorer, men den delen ströks efter uppdelningen i AF respektive FF eftersom behovet av nya moderatorer inte ansågs föreligga.

2008-10-27, 14:04
Svar #5

Anna-Lena Andersson

Hur vore det om den här diskussionen om modererande fortsatte under Anbytarforums administartion eller Förbundsforum istället och vi återgår till medlemsavgiften här!
 
Mvh
Anna-Lena A

2008-10-27, 14:21
Svar #6

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Ja visst, är det inte bara att flytta på eländet!

2010-01-21, 16:39
Svar #7

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Jag undrar över detta med reklamen för de två böckerna angående heraldik på förstasidan på Rötter. Jag vet att Heraldiska föreningen inte tyckte att de fick igen pengarna som ett medlemskap kostar i förbundet. Är detta en eftergift till en förening för att de inte skall lämna förbundet? För vad jag kan se på deras hemsida nu så finner jag inte förklaringen just varför man skulle lämna förbundet (det fanns där förut). Det kan ju i och för sig bero på att jag nu letar på fel ställe. Har Heraldiska föreningen dragit tillbaka sitt urträdde eller är det på gång? Eller är böckerna inköpta i sponsringshänseende?
 
Sedan om det är under rätt rubrik, tja! I grunden är det ju avgiften det handlar om.
 
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

2010-01-21, 23:32
Svar #8

Utloggad Barbro Stålheim

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 426
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 20:51
    • Visa profil
Förbundet tillför hela tiden erbjudanden i Bokhandeln - det är fler nyheter på väg in och vi är mycket glada över att intresserade släkt- och hembygdsforskare gör sina inköp i bokhandeln. Inköpen sker helt på kommersiell basis och efter den inriktning förbundet har på bokhandeln.
 
Förbundet gör naturligtvis inga ekonomiska överenskommelser där vi byter medlemsavgifter mot t ex inköp i bokhandeln. Förbundet har inga som helst sponsringsåtaganden. Förbundet har inget att dölja, varken i den här frågan eller någon annan, om det är det du närmast syftar på?
 
Heraldiska föreningar har begärt utträde från förbundet från årsskiftet och är därmed inte längre medlemmar i förbundet.  
I övrigt hänvisar vi till Heraldiska föreningen att besvara dina frågor.

2010-01-22, 05:22
Svar #9

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Tackar för svar
 
Att dölja? Man skall endast läsa vad som står skrivet, inget annat!  
 
De står fortfarande med under medlemsföreningar. De kanske skulle tas bort då utav redaktören.
 
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna