ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Källor före år 1900  (läst 630 gånger)

2010-05-06, 10:37
läst 630 gånger

Sten Magnusson

Här kan man väl tänka sig att inbjuda någon arkivarie för att förläsa om t.ex. Göta Hovrätts Arkiv och dess historia, samt de mängder av källor som finns där. Man skulle väl också kunna inbjuda någon som föreläser om Bergmästareämbetet, Lantmäteriet m.fl.
 
Mvh/Sten Magnusson

2010-12-01, 10:19
Svar #1

Sten Magnusson

Gensvaret på ovanstående inlägg var visst tyvärr inte vad jag hoppades på.
 
Mvh/Sten Magnusson

2010-12-01, 11:13
Svar #2

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4736
  • Senast inloggad: 2023-12-03, 17:58
    • Visa profil
Delen Föredragshållare lades upp med följande motivering:
-------------------------
Efter önskemål kommer här ett forum där vi kan lägga in förslag på bra föredragshållare i olika ämnen. Maila mig om du vill ha fler rubriker!  
Det är heller inte meningen att vi ska diskutera enskilda föredraghållare här.  
Tänk på att föredragshållaren måste ha givit sitt medgivande till att lämna uppgifterna här!  
---------------------------
 
När det diskuterades så upplevde jag att behovet kom från de som anordnar träffar,lokalt, regionalt och på riksnivå, som en hjälp att hitta aktiva föredragshållare. Upplägget innebär att det inte finns behov av gensvar utan det ska mer ses som en informationsbank avseende föredragshållare.

2010-12-01, 12:13
Svar #3

Sten Magnusson

Vad jag i det här sammanhanget avser med Gensvaret på ovanstående inlägg är att det förutom mina förslag under de olika underrubrikerna inte kommit så mycket förslag på bra föredragshållare. Du menar alltså att det var tänkt att man skulle lägga upp namn på t.ex. lokala föredragshållare (givetvis med deras medgivande) i t.ex. de ämnen jag tog upp i det första inlägget här ovan?
 
Något intresse måste väl ändå finnas?
 
 
 
Mvh/Sten Magnusson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna