ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 01 juni, 2009  (läst 2588 gånger)

2008-09-02, 11:16
läst 2588 gånger

Utloggad Annika Gylling

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 858
  • Senast inloggad: 2016-04-05, 16:24
    • Visa profil
Du hann före Elisabeth! Varför upprepa samma sak om igen? Det blir tjatigt och tar tid, du hörde väl hur det pustades och stönades när det var dags för votering inför förnyandet av nya styrelseledamöter. Okej, vi kunde väl ha instämt med föregående talare.  
I detta sammanhanget kan jag meddela att Blekinge Släktforskarförening röstade för Håkan Skogsjö.

2008-09-02, 11:59
Svar #1

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Självklart att du får tycka, men det krävs tyvärr mer än tyckande för att förändra. Det är hela min poäng.
Nu har du tyckt en himla massa inför varje stämma de senaste åren, men när det sedan kommer till kritan och stämman är i full gång, så sitter alla som tyckt rakt upp och ner i sina stolar och ser alldeles handfallna ut. Eller låter bli att sitta med alls...
Jag röstade också på Håkan, men vad hjälper det när ingen behagar gå upp och motivera varför han blev nominerad.
Till valet av valberedning tog jag en rövare och nominerade Mats, men då hade stämmoordföranden så bråttom att avsluta stämman att det röstningen bara hastades igenom i hastigheten. Det var knappt att blomutdelningen hanns med...
Jag tyckte att det var bra att valet genomfördes med sluten omröstning. Det ska helst personval alltid göras, och det borde införas i stadgarna. Att sedan folk som helst vill att stämmor ska hållas på fem minuter pustar och ojar sig, ska det inte tas någon hänsyn till.

2008-09-02, 12:07
Svar #2

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil

2008-09-02, 12:23
Svar #3

Utloggad Eivor Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 997
  • Senast inloggad: 2015-05-26, 12:02
    • Visa profil
Det kanske vore på sin plats att ha årsstämman åtskiljd ifrån släktforskardagarna?
Om det är mycket annat som lockar och middagen som väntar, så blir det risk för att
stämman slarvas bort?
En stämma är viktig för ett Förbund och skall ta den tid den behöver.
 
Eivor

2008-09-02, 12:34
Svar #4

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Det enda man behöver göra är att se till att stämmoordföranden tar sitt jobb på allvar och ser till att alla suckare håller käften på sig.

2008-09-02, 22:55
Svar #5

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
Jojje!
Jag uppfattade det som att du nominerade mig till valberedningen. Och jag heter inte Mats...
Anders

2008-09-03, 09:02
Svar #6

Utloggad Lennart Ekström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 463
  • Senast inloggad: 2023-09-22, 13:46
    • Visa profil
    • www.fryd.se
När kommer rapport från Släktforskardagarna på Rötter? På hemsidan står det under länken släktforskardagarna Välkommen till Malmö. Vad hände i Malmö?
 
(Meddelandet ändrat av Susc den 03 september, 2008)

2008-09-03, 09:19
Svar #7

Utloggad Michael Lundholm

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 745
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 15:53
  • https://lundholm.me
    • Visa profil
    • Släktforskning och personhistoria
(1) Som meddelats tidigare i denna tråd ligger Rötterredaktören på sjukhus sedan i fredags. (2) Korta referat finns om vad som hände på stämman finns även i denna tråd.
//Michael Lundholm

2008-09-03, 09:36
Svar #8

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Sorry Anders, det blev fel i hastigheten... (Du kanske kommer ihåg att jag var tvungen att fråga dig om ditt namn innan jag ropade upp det...) Minnet är bra men kort.
 
(Meddelandet ändrat av jojje den 03 september, 2008)

2008-09-03, 11:08
Svar #9

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 23:53
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Några små undringar med anledning av att rapporten i Rötter från släktforskardagarna och förbundsstämman uteblir för att redaktören är sjukskriven:
 
1) Finns det inte någon i styrelsen som har ansvaret för förbundsinformation och kan ge rapportuppdraget till någon annan när den ordinarie rapportören blir sjuk?
 
2) Finns det inte fler personer som rent tekniskt klarar av att lägga in en text i Rötter?
 
Jag utgår hur som helst ifrån att de ansvariga inte menar att vi ska vänta på en rapport tills redaktören är tillbaka på arbetet och kan skriva en rapport från det evenemang och den stämma som han missade...
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2008-09-03, 11:16
Svar #10

Utloggad Eivor Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 997
  • Senast inloggad: 2015-05-26, 12:02
    • Visa profil
Jag instämmer i detta.
Jag hoppas att Crister kryar på sig, det var ju olyckligt, men det måste väl funnits en sekreterare vid mötet, som kan skriva några rader på RÖTTER att redaktören tyvärr blivit sjuk och att rapporten blivit försenad.
Det finns ju ett litet reportage på Proveniens och någon artikel i en tidning, som jag inte lyckats hitta??
 
Hälsn. Eivor

2008-09-03, 12:10
Svar #11

Utloggad Håkan Skogsjö

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1443
  • Senast inloggad: 2013-04-24, 08:42
    • Visa profil
    • www.bokhandeln.ax
Jag vill här passa på att varmt tacka alla som röstade på mig i valet till förbundsstyrelsen!  
 
Samtidigt vill jag säga att jag inte alls är missnöjd med de trettiotre röster jag fick. Tvärtom, jag känner mig glad och hedrad över att så många ombud ändå gav mig sitt förtroende, trots att ingen kampanj hade bedrivits i offentligheten. För flertalet måste min kandidatur ha varit en fullständig nyhet, och jag har full förståelse för att man som ombud inte i all hast ändrar sig bara för att ett nytt namn kastas fram mitt under stämman. Någon förhoppning om att bli vald hade jag därför aldrig.
 
Men jag tycker ändå att det är viktigt att kandidera när frågan kommer från flera håll. Alltför många säger reflexmässigt nej. Valberedningen valde att uppfatta att nomineringen av mig endast gällde ordförandeposten, vilket gjorde att mitt namn inte fanns med i diskussionen om ledamotsplatserna. Eftersom jag fann detta förfarande mycket märkligt - skulle någon nominera en person till ordförande som man inte vill ha som ledamot? - sade jag inte nej när flera föreningar ville föreslå mig under sittande stämma (däremot sade jag bestämt nej till att ställa mot den föreslagna ordföranden - någon strid om ordförandeposten är det sista som förbundet behöver i dessa tider).  
 
Men oavsett valberedningens egendomliga agerande i detta fall tycker jag generellt att det är bra att stämman får ta ställning till fler kandidater än dem som valberedningen föreslår. Det hjälper till att skapa en livligare diskussion kring hur förbundet ska styras. Och en sådan behövs verkligen med tanke på släktforskarförbundets prekära situation efter de rosvallska övningarna i åtta år.
 
Som sagt: Jag tackar verkligen ödmjukt för det förtroende som så många ville ge mig!  
 
Och det är inte otänkbart att jag kan stå till förfogande fler gånger. Men utan valberedningens stöd krävs en rejäl kampanj i god tid före stämman så att föreningarna får möjlighet att diskutera de olika alternativen. Annars är utsikterna att bli vald små.

2008-09-03, 12:28
Svar #12

Utloggad Eivor Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 997
  • Senast inloggad: 2015-05-26, 12:02
    • Visa profil
Det är bara att beklaga.
Där missade Förbundet en mycket kunnig förbundsledamot.  
 
Hälsningar Eivor

2008-09-03, 12:55
Svar #13

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
I de amerikanska yrkesföreningar jag varit aktiv i har man alltid två namn på varje post, ordförande inkluderat, som förs fram av valberedningen efter nomineringar från medlemmarna. Det blir alltså alltid ett personval, med klara programförklaringar av bägge kandidaterna. Det borde vara normalfallet här också, men ses sällan eller aldrig i Svrige.

2008-09-03, 14:15
Svar #14

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Mycket märkligt missförstånd av valberedningen! Precis som du skriver, Håkan, så kan man ju undra hur man kan vilja ha någon till ordförande, som man inte vill ha som ledamot!!
 
Hoppas du blir nominerad som ledamot nästa år. Jag har så smått börjat lära mig att jag nog får kontakta styrelserna i de föreningar jag är med i och tala om vilka jag tycker de ska nominera till olika poster. Förutom dig är det bl. a. en man som trots sin ungdom (ca 30 år) har varit med länge och är mycket kunnig och ger ett mycket gott intryck när han yttrar sig i diskussioner. Jag skriver inte ut hans namn eftersom jag inte har pratat med honom utan bara fått det goda intrycket på Anbytarforum, Förbundsforum och ytterligare någon Rötter-sida. När det gäller honom kanske jag får skriva till någon av hans föreningar också, för han hör nog inte till de välkända som syns och hörs mycket.

2008-09-03, 14:36
Svar #15

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Ingegerd!
 
Usch vad nyfiken jag blir!  
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2008-09-03, 18:06
Svar #16

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 23:53
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Självklart ska (som tidigare sagts) de som nominerar någon till en styrelsepost argumentera för sin kandidat på stämman. Men samtidigt bör ju inte kandidatens namn dyka upp som en överraskning för övriga stämmoombud när man når den punkten på dagordningen; och detta kan ju lätt undvikas om namnen på samtliga som nominerats (och är villiga att kandidera) publiceras tillsammans med valberedningens förslag.
 
Men i de officiella förbundspublikationerna Angeläget och Släkthistoriskt Forum återfinns bara valberedningens förslag (och i Rötter finns pdf-upplagan av Angeläget). Och det är inte bara deras namn som kan läsas där - de får också chansen att presentera sig själva och sitt 'valprogram'.
 
D.v.s. precis samma förhållanden som för åtta år sedan, då det också fanns fler nominerade till ordförandeposten än valberedningens förslag.
 
Det är knappast en överdrift att påstå att den dåvarande utmanaren var mer kritisk till denna (o)ordning för åtta år sedan än han är i år, när han som avgående ordförande försvarat samma rutin. Så här skrev Ted Rosvall i maj på ordförandelistan:
Förbundsstyrelsen skall INTE lägga sig i vare sig nomineringar, kampanjer eller presentationer av kandidater. Däremot är det fritt fram för de 'bortsållade' som så önskar, eller för de föreningar som nominerade dem, att presentera sig/dem i förbundets olika fora: Förbundsforum, Ordförandelistan, Nättidningen Rötter och Släkthistoriskt Forum. De två förra styr kandidaterna eller deras nominerande föreningar helt själva över (via sin ordförande i det senare fallet) - de två senare går genom redaktören. Förbundsstyrelsen kommer varken att förhindra eller uppmuntra sådana presentationer eller kampanjer utan, som sig bör, förhålla sig helt neutral.Observera att han inte nämner Angeläget, som innehåller officiell förbundsinformation till föreningarna inför stämman - och där han själv (i egenskap av neutral förbundsordförande) var redaktör fram till samma stämma...
 
Ska vi räkna med att det blir the same procedure också kommande år (förutom att ordföranden/redaktören är ny)?
 
(Meddelandet ändrat av jts den 03 september, 2008)
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2009-02-22, 21:37
Svar #17

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4737
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 20:42
    • Visa profil
PÅMINNELSE
 
Det är nu bara cirka 7 veckor kvar tills dess att motioner inför årets riksstämma måste vara inlämnade.
Den 15 april stängs dörren för möjlighet att påverka Släktforskarförbundet genom motioner. Det ger styrelsen en lång tid att förbereda svaren, det är lite värre för föreningarna som nu inte har mer information att gå på än den som gäller nu (och den är ju lite knapphändig) när det gäller att motivera sina medlemmar till ett aktivt deltagandei processen.

2009-02-25, 13:06
Svar #18

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
De föreningar som till stämman 2008 motionerade om slopande av den obligatoriska avgiften för att få delta i diskussioner på Anbytarforum, rekommenderas att upprepa motionen i år. Flera får gärna haka på, förstås! Fast de får lägga in ett förbehåll/en reservation för ett eventuellt positivt beslut (till slopandet) vid förbundsstyrelsens aprilsammanträde. För på det sammanträdet, som hålls efter deadline för motioner, måste rimligen beslut fattas.

2009-03-30, 12:20
Svar #19

Carl Szabad

Den 15 april ska nomineringarna till förbundsstyrelsen vara gjorda. På Förbunds-Nytt får man information om vilka som står i tur att avgå, och många föreningar torde i och med det tro att det då bara är att välja om dem, särskilt om man är nöjd med tingens ordning.
 
Men nu är det inte så enkelt. Två av dem har meddelat att de inte ställer upp till omval och två andra att de funderar på samma sak. Om nu inte föreningarna får besked om detta innan nomineringstiden gått ut försvinner möjligheten att engagera nya kandidater till de posterna. Visserligen går det att även under stämman föreslå namn, men möjligheten att de i praktiken sedan blir valda är som bekant minimal.
 
Många föreningar har redan haft sina årsmöten och kanske inte heller har något mer styrelsemöte de närmaste veckorna, utan måste fatta beslut i frågan via per capsulam-process. Valberedningen borde därför skingra dimmorna genom att omgående meddela vilka som inte är valbara. Man ska inte behöva drabba personer som kanske är omtyckta, men redan beslutat sig för att avgå, med dussintals telefonsamtal från föreningar som vill kolla om de ställer upp en mandatperiod till.

2009-03-31, 20:04
Svar #20

Utloggad Moderator Uppland

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 338
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Tråden är nu åter öppen (stängdes för att få andrum till att göra nödvändiga justeringar) och kommer att så förbli om inläggen håller sig till ämnet och följer forumets regelverk .
 
Ett antal inlägg från idag har tagits bort på grund av att de inte höll sig till ämnet och inte följde forumets regelverk.

2009-03-31, 22:20
Svar #21

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4737
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 20:42
    • Visa profil
Ref till Carl's inlägg:  Det går ju utmärkt bra att lägga upp information om detta på Förbundsnytt (med en liten blänkare på Rötter) om hur nomineringsläget är (men gör det inte imorgon, vänta till 2:a april).  Kanske finns det mängder med bra kandidater nominerade, kanske önskar sig valberedningen nya, fräscha namn, vad vet vi?
 
Jag vill också påpeka att det inte behöver vara en förening som nominerar, det kan vem som helst göra(enligt stadgarna).

2009-03-31, 23:28
Svar #22

Carl Szabad

Det jag ansåg borde komma fram var inte vilka som nominerats så här långt, utan vilka av de sittande som aviserat sin avgång. Jag fick beskedet från valberedningen att de sittande hade fram till 14 april på sig att svara, vilket gör det mycket svårt för föreningar som planerar att nominera någon att få relevant kunskap redan innan nomineringstiden gått ut.

2009-04-02, 11:49
Svar #23

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4737
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 20:42
    • Visa profil
Håller helt med, det var det jag menade med den något kryptiska texten om nomineringsläget.  
 
 Eftersom vi nu passerat dagen då ingen tror på något så tycker jag fortfarande att en uppdatering ska läggas upp. Det är två veckor kvar, aktualisera frågan och berätta vilka som inte är aktuella för omval.

2009-04-02, 23:30
Svar #24

Utloggad Sven Johansson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2023-09-05, 18:35
    • Visa profil
Följande information har gått ut på Ordförandelistan idag:
 
Valberedningen har beslutat att inte besvara frågan om vilka i styrelsen som meddelat att de vill avgå. Vi anser det är upp till dem själva att berätta detta. I de fall där valberedningen gått ut med sådan information har det varit på begäran av styrelsen då någon styrelsemedlem med speciell kompetens har beslutat avgå och måste ersättas.  
 
Det har ännu bara kommit in ett fåtal nomineringar till valberedningen och vi behöver få in många fler för att kunna ta fram ett bra förslag. Tänk på att antal föreningar som nominerar en kandidat är ett viktigt kriterium i urvalet, och det gäller både personer sittande i förbundsstyrelsen och nya kandidater.
 
Sista dag för att nominera till förbundsstyrelsen är 15 april så det är hög tid för medlemsföreningarna att skicka in sina förslag.
Mvh
Sven Johansson
Valberedningen

2009-04-03, 10:10
Svar #25

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Följande har idag också gått ut på Ordförandelistan:
 
I förbundets stadgar § 17 står vad valberedningen ska göra. Där finns inga restriktioner om vem som får komma med förslag. Och ordet ”nominering” förekommer över huvud taget inte i stadgarna.
 
Om det nu är dåligt med förslag borde man väl vara tacksam för de som kommer in, oavsett var de kommer ifrån.
 
Eller anser valberedningen att om det inte kommer in några förslag från föreningarna, så kommer man inte att lägga fram något förslag alls för stämman??
 
Elisabeth Thorsell  
Ordförande Svenska Genealogiska Samfundet

2009-04-03, 12:39
Svar #26

Carl Szabad

Jag kan då komplettera med att följande personer på direkt förfrågan meddelat att de inte står till förfogande för omval:
 
Ewert Arvidsson, Göteborg
Ingrid Månsson-Lagergren, Timrå
Siv Bergman, Gislaved
.
 
Varför detta skulle hemlighållas för medlemsföreningarna är svårt att förstå. Även om de här nämnda inte har någon efterfrågad speciell kompetens har de väl åstadkommit något för förbundet som behöver ersättas.
 
Carl Szabad
Kassör SSGF

2009-04-09, 12:13
Svar #27

Lotta Nordin

På Rötters förstasida står idag:
Fem styrelsemandat står på omval i år.
En länk leder till Förbunds-Nytt där det står att fem ledamöters mandattid går ut vid årets stämma, och att flera har aviserat att de funderar på att avböja omval.
 
Styrelsemandat står på omval är i sig en märklig skrivning, förutom att den är helt felaktig. Att mandattiden för en ledamot går ut betyder inte per definition omval, utan just precis vad som sägs, mandattiden för denne/-a är slut. En ledamot kan däremot stå till förfogande för ett eventuellt omval när mandattiden går ut, eller avböja ett eventuellt förslag till omval.  
 
Alltså är även det Sven skriver i inlägget ovan felaktigt, vilka i styrelsen som meddelat att dom vill avgå och har beslutat avgå och måste ersättas. Avgå kan man bara göra under en pågående mandatperiod. Det är stämman som beslutar om ledamöter vars mandatperiod är slut ska omväljas eller inte, ledamoten själv beslutar endast om han/hon står till förfogande för omval eller inte.

2009-06-01, 20:58
Svar #28

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Det står i rubriken för just denna diskussion att Här diskuterar vi den kommande förbundsstämma i Falköping, och det skulle jag gärna göra, men först skulle jag vilja veta var protokollet från Riksstämman i Malmö finns?
 
Jag har letat under alla rubriker i FörbundsForum och på Ordförandelistan, men kan inte hitta det? Och inte i Angeläget 2/08 (som borde ha varit det naturliga stället) och inte i Angeläget 1/09, som man också skulle kunna tänka sig.
 
Och utan detta protokoll är det litet svårt att minnas t.ex. hur motionerna besvarades, och att se om de åtgärder som stämman beslöt har genomförts, och liknande frågor.
 
Så tala om var protokollet finns, och ge gärna en länk till det också.
 
Och sen en fråga till: Var finns verksamhetsberättelserna för 2004, 2005, 2006, 2007 och 2008? De tidigare finns alla, fr.o.m 1989, under rubriken Ekonomi på FörbundsForum. Det kan inte ta mer än en kvart att lägga ut en sådan, så varför saknas denna väsentliga information?
 
Elisabeth Thorsell
Ordförande
Svenska Genealogiska Samfundet

2009-06-01, 21:46
Svar #29

Utloggad Rickard Grusell

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2017-01-22, 20:51
    • Visa profil
    • rgrusell.se
Elisabeths fråga angående saknade verksamhetsberättelser försökte jag redan hösten 2006 att söka svar på.
 
Nedan saxat skickades den 2/10 2006 men möttes aldrig av något svar.
 
Mvh /Ricke
 
 
Från: Rickard.Grusell at secotools.com  
Skickat: den 2 oktober 2006 12:18
Till: redaktor at genealogi.se
Kopia: ted at genealogi.se; rickard.grusell at telia.com
Ämne: Fw: Saknar verksamhetsberättelser
 
 
 
Hej Redaktör  
 
Jag undrar om mitt mail från den 17 september kanske kommit bort då svar ej ännu inkommit.  
Jag emotser tacksamt ett svar !  
 
Rickard Grusell  
 
Medlem i  
Västerbergslagens Släktforskare  
Folkare Släktforskarförening  
Rötters Vänner  
 
----- Forwarded by Rickard Grusell/SE/Seco Tools on 2006-10-02 12:13 -----  
Rickard Grusell, SE  
2006-09-17 15:31  
 To redaktor at genealogi.se  
cc rickard.grusell at telia.com  
Subject Saknar verksamhetsberättelser  
 
Hej redaktör,  
 
Jag noterar att verksamhetsberättelser för 2004 och 2005 saknas under ...., (se bilden). Kommer dessa att kompletteras med inom snar framtid?  
Jag undrar också till vilka förbundets styrelsemötesprotokoll skickas, ref paragraf 13 sista meningen i förbundets stadgar? Protokoll skall föras vid varje sammanträde och utsändas senast tre veckor efter mötet  
 
Mvh  
 
Rickard Grusell  
 
Insåg efter mitt inlägg igår kväll att svaret nog hade kommit till min jobbmailadress, vid koll i detta arkiv så ser jag nu att Christer svarade samma dag som min påminnelse. Se nedan insaxat.
 
Redaktör  2006-10-02 14:06   
   To  
   cc
   
   Subject SV: Saknar verksamhetsberättelser
   
Hej Rickard
 
Ditt mail föll tydligen mellan några stolar. Skälet till att 2004 & 2005 saknas beror på att redovisningssystemet änmdrats så, att man inte kan jämföra tidigare år med senare.
 
Vill du ta del av verksamhet och resultat är detta publicerat i Angeläget. Du hittar dessa här: http://www.genealogi.se/forbund/angelag.htm som Acrobatfiler.
 
Beträffande protkollen avser paragrafen utskick till styrelseledamöter - inte till en bred allmänhet.
 
Hälsningar  
 
________________________________________________
 
CRISTER LINDSTRÖM
Sveriges Släktforskarförbund ● Allén 7 ● 172 66 Sundbyberg
Tel 08-440 75 53  ● Mobil 070-513 77 40 ● www.genealogi.se  
_____________________________________________

 
 
 
(Meddelandet ändrat av ricke 2009-06-02 11:08)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna