ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 06 maj, 2008  (läst 2799 gånger)

2008-04-17, 01:56
läst 2799 gånger

Utloggad Lars-Olov Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 594
  • Senast inloggad: 2024-03-02, 17:59
    • Visa profil
Om det inte redan är gjort, verkar det vara dags att införa ett ordentligt bokföringssystem med noggrann tidskrivning, där man kan läsa av upplupna kostnader per projekt, per tidsenhet, per kostnadsslag, per person o s v. Historiska uppgifter ska inte vara diskussionsämnen, diskussion hör framtiden till.
LOE

2008-04-17, 09:04
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Jag har samma funderingar som Elisabeth. Innehåller inte antalet som redovisas på första sidan, även de som betalat förra året, men var vars konto avslutats efter 1 mars? Jag anslöt mig själv igen för en vecka sedan, men hade kvar mitt användarkonto, trots att betalningstiden var passerad.
 
Jag har en känsla av att man vill ange så höga siffror, som möjligt, bara för att tala om för oss att tji, fick ni! Det blev inte så illa som ni trodde!
 
Det är oärligt, tycker jag, att inte redovisa exakt vad denna siffra innebär. För vad jag förstår så finns det en och annan nu, som har kvar sitt konto, fast det har upphört .
 
Jag håller med den person, som skrev tidigare, och undrade var alla dessa 5133 individer håller hus? Så nog verkar det skumt!
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2008-04-17, 14:27
Svar #2

Utloggad Lars Sundell

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 17
  • Senast inloggad: 2011-11-22, 23:36
    • Visa profil
Ann-Marie
 
Vi är verkligen inte oärliga. Inte heller är det något skumt. Det tycker jag är grundlösa anklagelser. Vi vill inte redovisa så höga siffror som möjligt av det skäl du anger, utan vi är enbart glada att så många vill stötta förbundet och kunna erbjuda medlemmarna dessa öppna dikussionsfora.
 
Tillbaka till sakfrågan så är det faktiskt så att 5 133 har betalat varav 4 705 har betalat i år och resten förra året. Självklart bokförs pengarna på rätt år. Min förhoppning är att det kommer in ytterligare några 100-tal betalningar.
 
mvh
Lars

2008-04-17, 19:02
Svar #3

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4736
  • Senast inloggad: 2023-12-03, 17:58
    • Visa profil
Tänk vad bra att diskussionen kan skötas här. Någon har tagit sig friheten att föra delar av denna diskussion på Rötters första sida, med gliringar som torde rendera rensning av värd om det skrivits här. INTE SNYGGT, men det kanske är så det ska vara

2008-04-17, 19:37
Svar #4

Lotta Nordin

Jag håller med dig, Mats. Det är definitivt inte snyggt gjort!
 
Sen kan man ju undra om det verkligen stämmer när det står Röttervänner/kontoinnehavare.
Har alla som betalat 100-lappen även ett användarkonto i Anbytarforum? Så var det iallafall inte tidigare då Rötters vänner verkligen var Rötters vänner.

2008-04-17, 19:46
Svar #5

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 22:22
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Det är ju inte första gången som någon använder Rötters förstasida som sin privata debattsida...  
 
Är det inte snart dags för ordningsregler också för nättidningen?
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2008-04-17, 21:24
Svar #6

Utloggad Lars-Olov Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 594
  • Senast inloggad: 2024-03-02, 17:59
    • Visa profil
Jag har frågat det förut - vad ska vi ha olika fora till ? Det börjar se ut som att rörelsen har debatt som ändamål.
 
Rötters nyhetsplats ska väl bara användas för nyheter och kommunikation ? Den är ju offentlig. Avdelningen Debatt under Rötter borde reserveras för debatt utåt i samhället.  
 
Den interna debatten ska naturligtvis hållas inom Förbundsforum, men då måste detta göras avgiftsfritt för alla föreningsmedlemmar och Rötters vänner.
 
Så har vi Debatt-avdelningen i ShF. Ska den vara en kopia av Rötter/Debatt eller ett utdrag av denna ?
 
(Diskussionen kom upp här, men hör egentligen hemma i en annan tråd).
LOE

2008-04-17, 22:19
Svar #7

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Till den som för debatten på första sidan!
 
Jag har inte påstått att ni friserat siffrorna, utan jag efterlyser att man får veta exakt vad denna siffra som basuneras ut på första sidan innehåller. Det svaret har jag ju nu fått, nämligen att 4 705 har betalat i år, alltså inte 5133. Då stämde också min misstanke att siffrorna inte var korrekta! Jag tycker också att det på första sidan ska stå hur många sidor Anbytarforum har minskat med sedan avgiftsbeläggningen infördes. Det är nog så viktigt, som att tala om hur många som betalat.
 
Fy sjutton för att på detta sätt, lägga ut, vad vi diskuterar i Förbundsforum på Rötters första sida!. Ett forum, som annars bara kan läsas av förbundsmedlemmar och ska vara så hemligt för andra.
Ann-Mari Bäckman

2008-04-17, 22:49
Svar #8

Utloggad Eivor Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 997
  • Senast inloggad: 2015-05-26, 12:02
    • Visa profil
Jag skulle vilja veta av  vilken anledning detta svar kommer på Rötters förstasida?
Har vederbörande (som skrivit detta) inget konto med medlemstillhörighet?
 
En fråga härifrån skall väl svaras på här och inte raljeras med på Rötter.
 
[color=aa00aa] Nu strejkar jag här...
 
Eivor[/color]

2008-04-17, 23:18
Svar #9

Lotta Nordin


2008-04-18, 11:18
Svar #10

Lotta Nordin

Idag har redaktören uppdaterat Rötternotisen som diskuteras ovan med raden:
Ett mindre antal är rullande, dvs överskjutande från förra året.
Övrig text ligger kvar, och inte heller har han i notisen ändrat datum så att man verkligen ser att den är uppdaterad idag.
 
Jag ställer samma fråga som Jörgen ovan Är det inte snart dags för ordningsregler också för 'nättidningen'?
Det är inte någon vidare reklam för varken Rötter, Anbytarforum, Förbundsforum eller släktforskarförbundet när redaktören titt som tätt ignorerar det alla andra är tvungna att hålla sig till, d v s att skriva om förbundsangelägenheter i Förbundsforum och ingen annanstans.  
Att dessutom föra en egen debatt på en sida där ingen kan varken svara eller försvara sig är så lågt så det är .....ja, det är nog emot ordningsreglerna att skriva det, så det gör jag inte. Men jag tror att dom flesta förstår vad jag menar.

2008-04-18, 12:01
Svar #11

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 22:22
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Och det mindre antalet är, enligt Lars uppgifter ovan (den 17/4 kl. 14.27), 428 stycken. Det är drygt 8 % av de 5.133 - vilket ju inte precis är inom felmarginalen...
 
Återstår att se hur många av dessa överskjutande från förra året som kommer att betala i år - och hur många av de 4.705 som är så nöjda att de återkommer nästa år...
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2008-04-18, 12:18
Svar #12

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Och de 428 var väl Rötter Vänner, som gett ett frivilligt bidrag? Så att blanda in dessa i nuvarande system, anser jag är missvisande.
Ann-Mari Bäckman

2008-04-18, 12:45
Svar #13

Lotta Nordin

Kom att tänka på en sak till som är nog så viktig.  
Är redaktören medveten om att Sveriges Släktforskarförbund, som han är anställd av, består bl a av dessa skribenter han raljerar och ironiserar över samt felciterar på sin egen debattsida? På vilken annan tidnings eller nättidnings förstasida (eller annan sida) tillåts anställda journalister/redaktörer att bära sig åt så mot sina arbetsgivare?
Jag tycker det är dags för styrelsen och personalansvarig att ha ett allvarligt samtal med redaktören.
 
När det gäller 100-lappen har jag betalat den för i år. I år, i motsats till tidigare år, skrev jag dock på meddelanderaden att det gällde Användarkonto i AF/FF, inte Rötters vänner. Jag anser mig alltså inte vara en Röttervän längre, och kommer inte heller att betala nästa år, såvida det inte blir en radikal förändring och förbättring både vad gäller avgiftsbeläggningen för användarkonto, AF/FF, Rötters och databasernas skötsel samt styrelsens (och somliga funktionärers) kommunikation med medlemmarna. Med medlemmarna avser jag alla som är medlemmar i någon av förbundets medlemsföreningar.

2008-04-18, 13:06
Svar #14

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 22:22
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Den personalansvarige har nog varken Rötters redaktör, Släkthistoriskt Forums redaktör eller Förbundets verksamhetsansvarige några problem att komma överens med...
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2008-04-18, 13:11
Svar #15

Lotta Nordin

Förlåt, jag menade naturligtvis den person i styrelsen som är ansvarig för personalfrågor. Jag har iallafall för mig att det finns en sån....  
 
Det kan ju också diskuteras om det verkligen är lämpligt att en anställd sitter på så många stolar samtidigt.

2008-04-18, 14:08
Svar #16

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Det heter väl att det är Barbro Stålheim, som ska vara den inom styrelsen som ska handha personalfrågor.

2008-04-18, 14:52
Svar #17

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
5.133 st betalande verkar vara ganska många i förhållande till de eller vi som skriver någorlunda regelbundet här i forumet. Jag skulle nästan vilja kalla oss för en försvinnande liten del av de betalande.  
 
De som inte skriver skulle man kunna kalla för den tysta majoriteten och så länge det är så behöver man inte lyssna på oss.
Betalningarna kommer ju in som förväntat i alla fall, även från några av de som är mycket kritiska.  
 
Att vara opinionsbildare tycker jag inte är fel. Det är ett naturligt led i demokratin och utan opinionsbildarna skulle allting dö ut och forumet kunde läggas ner. Den tysta majoriteten skulle betala och tyst samtycka till vad överheten bestämmer i alla fall.
 
Låter det pessimistiskt ? Räkna antalet unika skribenter i forumet
så får ni se att det är ungefär så.
 
(Meddelandet ändrat av imar den 18 april, 2008)

2008-05-05, 22:10
Svar #18

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Grattis Ancestry till samarbetsavtalet får man väl säga.
 
Förbundet skänker bort Sveriges Dödbok och Kugelberg och ger reklam genom rabatterbjudande till ett privat vinstdrivande företag med tveksamma metoder att locka kunder, utan att få någonting tillbaka! Hade det inte varit lämpligt att åtminstone ta rejält betalt för allt det här? Eller är det ancestry.se som ska bli Förbundets nya portal?

2008-05-05, 22:16
Svar #19

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Jo det vore intressant att få redovisat vad Förbundet får ut av det? Det talas ju om att det behövs inkomster till förbundet.  
 
Hälsningar,
Eva

2008-05-05, 22:22
Svar #20

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11052
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 23:58
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Det händer saker som inte heller jag förstår; Ovanstående t ex, men också Afrikafararna. Hur ser ekonomin ut för den? Är det samma principer som för oss som skriver i SlfÅb?
Vänligen,
Olle
Vänligen,
Olle Elm

2008-05-05, 22:24
Svar #21

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Förbundet tjänar på avtalet så till vida, att det ger alla föreningsmedlemmar en bra rabatt på abonnemang på Ancestry. Här handlar förbundet alltså på samma sätt som när det gäller Genline och SVAR - utnyttjar vår storlek för att förhandla fram ett bättre avtal än vad varje liten förening individuellt skulle kunna lyckas med.
 
I ekonomiska termer är det alltså förhoppningen att mängder av svenskättlingar i utlandet, framför allt kanske i USA och Canada, skall hitta fram till förbundets bokhandel. Den svenska marknaden tycks vara mättad när det gäller förbundets CD-skivor, men i Nordamerika finns det mellan 12 och 15 miljoner svenskättlingar, varav många är släktforskare och torde ha stor nytta av Sveriges dödbok, befolkningsskivorna o.s.v.
 
Om detta är ett bra avtal eller inte vet vi kanske om ett år.  
 
 
TED

2008-05-05, 22:38
Svar #22

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Skillnaden jämfört med avtalen med Genline och SVAR är att dessa tjänster är av väldigt stort värde för nästan alla medlemmar i Förbundets medlemsföreningar, medan ett (fortfarande dyrt) medlemskap i Ancestry är i bästa fall av perifert intresse för svenska släktforskare. Visst, det är ju kul att morfarsfars syster utvandrade till Amerika, men inte lägger man tusenlappar på att forska vidare om det.
 
Värdet av reklamen för bokhandeln får visa sig, men jag är tveksam. Med namn, födelsetid och födelseförsamling ur dödboken kanske man går vidare med andra källor direkt.
 
 
Kontaktskapande med amerikanska släktforskare motverkas för övrigt av att Anbytarforum i praktiken stängts för dessa.
 
Gjordes inget försök att ta betalt av Ancestry?

2008-05-06, 07:18
Svar #23

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Du kallar emigrantforskning för ett perifert intresse. Ack, vad fel du har! Det är tusentals svenskar som forskar efter sina försvunna släktingar over there, och för dem är Ancestry den absolut viktigaste resursen f.n. Betänk att kanske 1,3 miljoner svenskar utvandrade under perioden 1840-1930. Det innebär var femte svensk, i delar av landet rent av var fjärde. Släktforskning handlar om att söka sina rötter bakåt i tiden men också horisontellt, ättlingar till samma förfäder o.s.v. Då är det inte bara kul att morfars syster utvandrade till Amerika, utan en självklarhet att försöka hitta henne och alla andra i släkten som utvandrat. Jag vill påstå att emigrantforskning också är av väldigt stort värde för nästan alla medlemmar i Förbundets medlemsföreningar, eftersom nästan alla svenskar har släkt utomlands.
 
Ancestry var från början intresserat av att köpa en licens av förbundet för att publicera hela dödboken på nätet - ett bud som förbundet tackade nej till. Då hade vi kanske kunnat få en trevlig engångssumma eller årlig intäkt. Bedömningen var emellertid att om hela dödboken skall läggas ut på nätet så är det vi själva som skall göra det. Smakprovet som vi nu bjuder ger på sikt förhoppningsvis mycket mer, både ekonomiskt sett och när det gäller att främja intresset för svensk släktforskning, vilket är vårt uppdrag enligt stadgarna.
 
TED

2008-05-06, 09:14
Svar #24

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Okey, då har lite olika lösningar diskuterats, och vi får hoppas att ni valde rätt väg. Helst skulle man vilja se både en säkrad årlig inkomstkälla och förhoppning om extra inkomster från bokhandelsförsäljning.
 
Visst är emigrationen en oerhört stor händelse som alla släktforskare kommer i kontakt med, men intresset att aktivt söka sina avlägsna släktingar (om man har några) varierar nog mycket. Hur som helst så kan man inte jämföra betydelsen av emigrantforskning med möjligheten att läsa svenska kyrkböcker online för majoriteten av oss släktforskare.  
 
Inget ont om emigrantforskning, det är jättebra om det underlättas och blir billigare. Jag reagerade mest på att förbundet kanske missade en god inkomstkälla lite för lättvindigt med det här avtalet. Ancestry behöver egentligen inte bjuda någonting tillbaka, eftersom det rabatterade priset ändå är en inkomst för dem (de har väl ännu inte så många betalande svenska användare).
 
(Meddelandet ändrat av zzz den 06 maj, 2008)

2008-05-06, 09:25
Svar #25

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Jag tillhör kanske en av dem som använt Ancestry's tjänster nästan sedan de startade i USA och jag vet att det finns relativt många svenskar som har haft abonnemang där. Huruvida de nu byter och blir kunder till svenska ancestry vet jag inte. Egentligen är det ingen skillnad MEN jag kan se ett problem för oss som är kunder i USA, med automatisk förlängning, för där finns inte något alternativ alls för att kräva ut den rabatt förbundet förhandlat fram. Måste vi alltså byta leverantör? Jag vill det inte.

2008-05-06, 10:59
Svar #26

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Problemet med redan befintliga svenska kunder hos Ancestry.com tog jag upp i förhandlingarna, och den enda lösningen som också rekommenderas av Ancestry.se är att låta det gamla abonnemanget hos Ancestry.com löpa ut (säga upp det några veckor i förväg så att det inte automatförlängs) och därefter via Rötters förstasida gå in och teckna sig för ett nytt abonnemang på Ancestry.se  Om man är van Ancestry.com-användare kanske man irriteras över att behöva hamna på Ancestry.se:s förstasida varje gång man går in, men detta problem kan man lätt by-passa genom en länk i favoritlistan. Inloggningen går lika bra via com som via se, och resurserna, databaserna etc, är identiska.
 
Mvh
TED

2008-05-06, 12:11
Svar #27

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 22:22
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
En icke ringa del av de uppgifter från dödskivan som skänks gratis till Ancestry är ett resultat av arbetet med Namn åt de döda.
 
Där har föreningar adopterat församlingar, och arbetet har sedan utförts av föreningsmedlemmar. Församlingar har även adopterats av enskilda släktforskare, som säkerligen i de flesta fall också är föreningsmedlemmar.
 
Och som bekant pågår nu för fullt en ny etapp av Namn åt de döda landet runt.
 
Detta föranleder två frågor:
 
1) Har förbundsstyrelsen samrått med föreningarna innan deras medlemmars mödosamt utförda arbete skänkts till ett vinstdrivande företag?
 
2) Gäller Förbundets avtal med Ancestry bara hittills utgivna dödskivor, eller är också kommande utgåvor bortlovade?
 
(Meddelandet ändrat av jts den 06 maj, 2008)
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2008-05-06, 12:35
Svar #28

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Jag ställde samma fråga till ancestry.se som jag gjorde till Ted. Vilken tur att Ted kan prata svenska för se vilket svar jag fick från ancestry.se den svenska siten.....
 
Abonnemang [Ärende: 080506-000280]
Ancestry.tm.se Support [support_tmse@custhelp.com]
 
Nyligen efterfrågade du personlig hjälp från vår online-supportavdelning. Nedan finns en sammanfattning av din förfrågan och vårt svar.
 
Om vi inte hör något från dig inom 72 timmar så utgår vi ifrån att ditt problem är löst.
 
Vi är glada att kunna stå till tjänst.
 
Du kan också uppdatera frågan via e-post genom att svara på det här meddelandet. Eftersom svaret bearbetas automatiskt MÅSTE du ange ditt svar i utrymmet nedan. Text som anges i någon annan del av det här meddelandet kommer att ignoreras.
 
[===> Ange svaret under den här raden  Ange svaret ovanför den här raden http://ancestryde.custhelp.com/  
 
Så var det med det..... jag tror rabatten har utdelats för att det fattas siten en hel del. Jag stannar nog kvar i USA och betalar det där lilla extra ett tag till, då vet jag ju att jag får support och att allt funkar.

2008-05-06, 12:36
Svar #29

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Jörgen!
 
1. Materialet har inte skänkts till Ancestry. Det är en del av materialet, ett smakprov och aptitretare på CD-skivan och andra förbundsprodukter med länk till förbundets nya bokhandel, som under en begränsad tid får visas på Ancestry. Det är samtidigt ett sätt att göra reklam för svensk släktforskning bland svenskättlingar ute i världen. Idén har diskuterats inom förbundsstyrelsen och med projektledaren. Några ytterligare samråd har inte hållits.
 
2. Avtalet med Ancestry gäller Sveriges dödbok version 4, inte några kommande versioner.
 
Mvh
TED

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna