ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Översättningsprogram Svenska - Engelska  (läst 1290 gånger)

2004-05-24, 15:49
läst 1290 gånger

Ingmarie Fridlund

Vet något ett bra program som man kan tanka ner från nätet
 
Tack

2004-05-25, 07:28
Svar #1

Utloggad Kjell Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 477
  • Senast inloggad: 2024-03-19, 18:44
    • Visa profil

2004-05-26, 06:16
Svar #2

Utloggad Magnus Påhlsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 810
  • Senast inloggad: 2024-01-03, 11:47
    • Visa profil
Hej Ingmarie
 
På denna sidan finns det ganska mycket att välja bland: http://hem.fyristorg.com/laholm/ordlista.htm
 
Tyvärr så fungerar inte längre länken till Tolken 97 eller Tolken 99 som jag själv har använt för några år sen. Jag tror inte att dessa program fungerar till Windows XP så jag har inte brytt mig om att installera dem efter datorbytet. Om du ändå är intresserad av Tolken 97 så har jag hittat en kopia av programmet här: http://hem.passagen.se/komaboy/ladda1.htm
Programmet översätter även mellan nordiska språk och även till och ifrån Rövarspråket! Men fungerar bara under tidigare Windows varianter.
 
MVH/Magnus

2006-08-15, 09:51
Svar #3

Utloggad Anders Forsberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 37
  • Senast inloggad: 2010-11-21, 16:54
    • Visa profil
Tolken97 /Tolken99 fungerar visst under XP. Jag har programmen i min dator(XP PRO). Det är bara på vissa versioner av XP som det inte fungerar. Men det finns bot- programmet xp_fix.exe som bla finns på
www.visualtour.com/downloads. Jag installerade det och plötsligt gick det att installera Tolken.
 
Anders Forsberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna