ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: WWWI 6th grade  (läst 315 gånger)

2003-05-08, 17:58
läst 315 gånger

Inger Petterson

Har kommit så långt (tack vare mångas hjälp) i min sökning av  min morbror Martin Swenson född 11 nov 1888 död 1 april 1977 i Newburgh NY Orange. Begravd i Cedar Hill Cemetery 4 april 1977, men han hade varit veteran i WWWI 6 th grade. (SSN 109-24-9913) Är det någon som även kan hjälpa mej med detta.  
Kontakta mej på
inpe@k.lst.se

2003-05-08, 18:42
Svar #1

Christian Andersson

Hej Inger.
 
Det var väl bra att du har kommit så långt i din forskning, men vad är det du vill ha hjälp med?
 
Det borde nog vara WWI, alltså World War One, första världskriget.
 
Mvh Christian

2003-05-10, 16:52
Svar #2

Jan Wallander

Inger!
Varför skall man svara via mail? Tanken med detta fantastiska forum är väl att man skall kunna slänga ut en fråga - som alla kan läsa - och att alla dessa antingen sedan kan ge sig in i debatten eller följa de svar och inlägg som lämnas. Om svaren skall lämnas per mail dör ju allt...
Mvh
Jan

2003-06-24, 16:38
Svar #3

Inger Pettersson

Christian och Jan
 
Vad jag ville veta ang WWI, om det går att läsa i listor om min morbror Martin Swenson, tidpunkt osv. Sedan Jan var det inte meningen att hemlighålla något. Jag och mina syskon är tacksamma för all hjälp. Det har tagit mig 20 år att få fram dödsdatum och plats för min morbror, Nu väntar vi på svar från USA om det finns några barn i livet också.  
Med vänlig hälsning
 
Inger Pettersson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna