ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vill berätta för er vad jag gjorde igår !  (läst 367 gånger)

2003-01-06, 13:49
läst 367 gånger

Marita Kvist

Jag har en dam som emigrerade till Amerika och som jag letat efter en lång tid.
Gick in på Altavista, sökte på Waukegan som var destinationsorten för min ana, sedan satt jag och klickade mig fram (ganska länge) tills jag hittade en hemsida som handlade om Waukegan, genealogi och dessutom, svenska anor ! Mailade till mannen som lagt upp hemsidan och fick ett jättetrevligt mail tillbaka. Han bodde själv inte i Waukegan utan i San Diego men han har en gammal svensk 90 årig dam i släkten som bott i Waukegan i början av seklet och han lovade att tala med henne. Dessutom vidare befodrade han mitt mail till sin nästkusin som är bosatt i Waukegan.
Fick ett mail från nästkusinen, också en vänlig man som var jätteglad över att få kontakt med Sverige.  
Dessa båda gentlemän hjäper mig mer än gärna och kanske kan jag göra något för dem i deras sökande efter svenska rötter.
Så fräck som jag var kan väl bara en släktforskare vara eller...
Glada hälsningar  
Marita

2003-01-06, 18:58
Svar #1

Utloggad Kerstin Malm

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 508
  • Senast inloggad: 2016-04-03, 23:05
    • Visa profil
    • www.ahlbergare.se
Där ser man vad det här med internet är toppen för oss släktforskare!
Att skicka ett mail till någon känns inte bråkdelen så påfluget som att ringa. Personen i andra änden kan svara om han/hon vill. När han/hon vill.
Hurra för E-post!!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna