ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stort debattbehov på Anbytarforum - ordförandens svar  (läst 946 gånger)

2005-11-18, 11:25
läst 946 gånger

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11057
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 22:32
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Förbundsordförande TED ROSVALL (versaler=citat/min anm) har i Förbundsnytt skrivet ett meddelande.
I texten finns följande mening:  
Eftersom jag inte längre kan begagna mig av Anbytarforum för informationsspridning väljer jag därför att publicera mitt svar här på Förbundsnytt:
Blir intresserad av bakgrunden till den meningen, om någon behörig vill kommentera/förklara.
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2005-11-18, 11:55
Svar #1

Rune Edström (Rune)

Hej Olle
Å hur KAN du tro att någon vill svara på en sån fråga? Får du svar frångås ju praxisen som verkar ha varit rådande.
mvh
rune

2005-11-18, 22:46
Svar #2

Utloggad Kaj Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 628
  • Senast inloggad: 2009-03-25, 06:41
    • Visa profil
Ställ denna intressanta fråga direkt till Ted Rosvall. Och publicera svaret under denna rubrik. Det är journalistisk verksamhet, som inte lyder under PUL. Om Anbytarforum inte har en ansvarig utgivare är du själv ansvarig för publiceringen, Olle. Men testa!
Mvh
 
/Kaj A.

2005-11-19, 00:14
Svar #3

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
Som jag ser det är denna fråga ställd direkt till Ted. Och om han inte slutat läsa Anbytarforum sista veckan så lär han se den, och förhoppningsvis svara på lämplig plats.

2005-11-19, 02:00
Svar #4

Utloggad Kaj Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 628
  • Senast inloggad: 2009-03-25, 06:41
    • Visa profil
Som jag ser det är den ställd till någon behörig, och Teds något kryptiska formulering kan möjligen utredas av någon behörig. Om man vill ha en här publicerad förklaring kanske man behöver någon som är beredd att stå för publiceringen. Vilket inte Ted Rosvall vill.

2005-11-19, 08:46
Svar #5

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7200
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 11:38
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Hur vågar ni skriva, den onämnbares namn?
Är ni kamikazeskrivare som tar era liv efter inläggen, för att inte göra er skyldiga till lagbrott eller rättare sagt regelbrott? Fast då har en redan hunnit återuppstå eller självdör väldigt låååångsamt?
 
En som verkligen kan ställa till med liv skulle iallafall vilja tacka den onämnbare, och alla andra onämnbara, för att ni finns och lever och verkar och får nämnas överallt annars, inte minst i Sveriges Radio och i TV-soffan, men tyvärr inte här på detta Dödas forum!
 
Efter detta inlägg kanske vi kan se fram emot en allmän uppståndelse för alla som vill, törs och kan nämna sina levande namn, tankar och känslor även här, utan rädsla för de skriftlärdes orättfärdiga regler och tolkningar!!!  
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2005-11-19, 09:31
Svar #6

Utloggad Kaj Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 628
  • Senast inloggad: 2009-03-25, 06:41
    • Visa profil
Är det denna regel du använder, Stefan?
 
OBS! På Anbytarforum får du endast skriva som AVLIDEN person. Nu levande personer kan komma att tas bort utan varning.

2005-11-19, 10:41
Svar #7

Utloggad Solveig Mårtensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1983
  • Senast inloggad: 2015-06-05, 17:54
    • Visa profil
Hej!
Finns det verkligen ingenting annat att göra, än att debattera i all oändlighet. Jag trodde att detta forum är till för släktforskning. Som så mycket annat, får man ta seden dit man kommer, som det så vackert heter.
I detta vackra vinterväder, som det är i Uppsala, kan man lämpligen ta en promenad.
I ovanstående inlägg står det ju, att om man gör ett övertramp, så tas detta bort, svårare är det ju inte.
Vi hörs, när det gäller släktforskning.......
 
mvh Solveig

2005-11-19, 10:53
Svar #8

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Solveig, det är viktigt att debattera i en demokrati. Förbundet välkomnar också debatten. Problematiken är också något mer komplicerad än vad du ger sken av.
 
Man behöver inte läsa alla debatter man inte är intresserad av.

2005-11-19, 12:01
Svar #9

Solveig Mårtenssonm

Tack det skall jag tänka på, allt skall ju stötas och blötas i all oändlighet. Men fortsätt bara, själv skall jag njuta av vädret.
mvh Solveig

2005-11-19, 12:37
Svar #10

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
Solveig, det är mycket värdefullt att du postat säkert 20 inlägg om att man inte skall diskutera organisatoriska och juridiska frågor. Du verkar verkligen inte ha något bättre att göra...

2005-11-19, 12:57
Svar #11

Rune Edström (Rune)

Hej Solveig
Efter att Anders sett 20 inlägg av dej, undrar jag Hur var vädret. Snöa det så du gick in igen  
mvh
rune

2005-11-19, 13:05
Svar #12

Solveig Mårtenssonm

Hej!
Det kanske det gjorde. Men tid att räkna mina inlägg finns det. Tack för ordet.
mvh Solveig

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna