ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-10-19  (läst 2861 gånger)

2004-10-19, 00:00
läst 2861 gånger

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Att det hettat till är inte att undra på, vi fick nämnligen klartecken från Peter att fortsätta Kantstött; vi leddes till att tro att Kanstött var en permanent rubrik. Nu vet vi annorlunda och känner oss bedragna.
 
Ann

2004-10-19, 00:04
Svar #1

Utloggad Lars Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1122
  • Senast inloggad: 2024-04-06, 16:47
    • Visa profil
Dom här 2 jobben som utannonserats - är dom även anmälda till Arbetsförmedlingen så alla kan söka dessa och inte bra dom som är inne här ????
 
Om dom inte är det - i så fall varför ?????

2004-10-19, 00:54
Svar #2

Utloggad Anita Berglund Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1700
  • Senast inloggad: 2022-12-01, 10:29
    • Visa profil
    • anitaberglund.se
Tänk Anders! att jag älskar att sitta med de introverta typerna i forskarsalen, även om jag troligtvis inte skulle umgås med dem privat alla gånger. Här i Anbytarforum finns ett gäng forskare som under åren gjort sig kända som fundamentalister, och de är säkert väldigt glada nu att den lättsammare delen av forumet, som chatten var, har försvunnit.
 
Jag kan faktiskt leva utan chatten, tro?t eller ej!, men jag tyckte chatten fungerade som en ventil och andningshål i den annars så seriösa forumet. Den behövdes så väl! Anbytarforum kommer att bli så mycket tråkigare och tristare nu. Fundamentalisternas röster kommer att höras tydligare igen, var så säker!
 
Gonatt!

2004-10-19, 08:04
Svar #3

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Lars,
De båda tjänsterna har anmälts till Arbetsförmedlingen. De finns också med i Släkthistoriskt Forum 4/04.
Mvh
TED

2004-10-19, 08:04
Svar #4

Ingrid Wikberg (Inkan)

GOD morgon,
Man behöver inte sätta etikett på sig själv Anders  Jag tror nog att du är en mycket trevlig kille... om du tillåter det själv. Personligen föredrar jag att se mig själv som rätt så trevlig och social.  
MEN jag tycker ej om att bli överkörd som vi blev här och mötta av en auktoritär ton från den person som själv kallat sig höga vederbörande inte roligt alls) i ett inlägg under annan rubrik.
 
Men tydligen är det så att en gruppering ej klarar av att vara så generösa och toleranta att de tillåter att det finns ett chattrum...där man t o m bytte recept...det kanske t o m var ärvda släktrecept!
Men kanske är det så att förbundsledningen enbart vill ha en gruppering ja-sägare omkring sig...så varsågoda!
 
Det ger inte mig förtroende för varken ledning, ledare eller släktförbund när man uppvisar en så negativ attityd mot en stor grupp medlemmar, medmänniskor och släktforskare.
 
Fast de struntar ju totalt i vad vi tycker.
Sens moral: ??  
 
Mvh
IngridW

2004-10-19, 08:57
Svar #5

Utloggad Iréne Segersköld-Lindén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 330
  • Senast inloggad: 2021-10-23, 15:59
    • Visa profil
Inkan..Ser du som jag?? Att i och med att chatten kom bort så kommer det att bli en ny typ av chattande på de övriga rubrikerna i stället, och det är ju synd för släktforskningen. Alla diskussioner kommer att fortsätta i någon form, det märks ju redan. Höga vederbörande kanske borde tänka om och låta chattrummet finnas kvar. Eller???
hälsningar
Iréne

2004-10-19, 10:09
Svar #6

Utloggad Niclas Rosenbalck

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5027
  • Senast inloggad: 2020-09-05, 21:07
    • Visa profil
Hej allihopa!
Undrar lite vad allt ståhej om det Kanstötta porslinet grundar sig på?  Chatta brukar jag göra via icq eller msn, med personer jag känner eller bjuder in (ex. trevliga släktforskare). Vill man masschatt med många okända samtidigt kan man skaffa mIRC. Det är väl inget fel i och för sig att ha ett chattutrymme på Rötter, likt ett fikarum på arkivet, men varför ska den ligga under anbytarforum?   Detta tycker jag verkar skumt. Är inte anbytarforum till för släktforskning?
 
Har många gånger tänkt skriva under Kantstött..  - där verkar ha varit trevliga diskussioner ibland (bla Runes uppskattar jag , han verkar vara en gemytlig o mysig herre som har mycket att dela med sig ur livet), men oftast tycker jag det varit för svårt att komma in med något intressant inlägg i klubben (Steve mfl) som chattar - för det har verkat vara samma klick personer som  alltid frekvent chattat på Kantstött.  Anbytarforum är väl till för oss alla?
 
Gärna en släktforskarchatt men ej direkt på anbytarforum.
 
vänliga hälsningar ifrån Niclas

2004-10-19, 10:36
Svar #7

Michaël Lehman (Philippos)

Det finnes skäl att påpeka, att Ted Rosvall säkerligen både med bitterhet och viss sarkasm undertecknade med ?Höga vederbörande?, därför att en annan debattör i ilska eller frustration hade kallat honom det tidigare i debatten (se här). Det är sålunda inte frågan om Ted Rosvalls uppfattning om sig själv, utan om en annan debattörs uppfattning om Ted Rosvall.

2004-10-19, 11:17
Svar #8

Utloggad Anita Berglund Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1700
  • Senast inloggad: 2022-12-01, 10:29
    • Visa profil
    • anitaberglund.se
Vad som än var den direkta orsaken till att Kantstött stängdes, så är mitt förtroende definitivt borta för den redaktion som Släktforskarförbundet består av.  
 
Anbytarforum finns ju kvar och det är gott nog, men Rötters vänner finns det skäl att glömma. Det är lätt att riva nästa inbetalningsavi!

2004-10-19, 11:55
Svar #9

Ingrid Wikberg (Inkan)

Just det: VÄNSKAP  ska vara ömsesidig!  
 
Och oj så mycket den oförskämt stängda dörren orsakat.
 
Är detta sens moral?
 
Inkan

2004-10-19, 12:04
Svar #10

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Att skippa Rötters Vänner för detta är förstås valfritt; vill bara påminna om att till för några månader sedan fanns inget 'Kantstött' (så Rötter har ju knappast försämrats sett i ett något längre perspektiv..)
 
-och Rötter blir inte bättre på sikt om vi skulle tappa alla 'vänner' - det är en sak som är säker.
 
 
Jag förstår att många känner sig lite utslängda och bara ser allt mörkt, men tänker man efter så står varken förbundet/Rötter/Anbytarforum och faller med att det finns en chat eller inte.. Det var en sak som jag på helt eget bevåg lät permanentas (borde väl ha lagt till något om att vi kör på prov inser jag nu).

2004-10-19, 12:09
Svar #11

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7198
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 19:03
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Niklas och andra.
Fördelen med Kantstött Porslin var att det var så lättillgängligt i Anbytarforum!
Därav den stora populariteten!
Där möttes Anbytarforums läsare. Att ordna möte för dessa någon annanstans blir mycket sämre och konstruerat för de flesta, även om några entusiaster förhoppningsvis fortsätter. Jag kommer inte att göra det. Jag trivs hellre här (under min korkek, men en dag kom de stora matadorerna på besök), ursäkta på Anbytarforum menar jag förstås.
Om det inte saknas minnesutrymme, så låt det vara kvar.
Den som inte vill delta, behöver ju inte göra det. Den som inte vill läsa låter bli. Så lätt är det!
Jag deltar nästan aldrig, men läser rätt ofta.
Den som vill göra ett inlägg kan göra det. Det behöver inte passa in. Det kan ju bli inledningen på något nytt!
Det vore sorgligt att behöva lägga in något så levande som Kantstött Porslin i Gravinventeringslistan!
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2004-10-19, 12:15
Svar #12

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7198
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 19:03
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Håller helt med Peter i inlägget ovan.  
Utom på en punkt. Ditt initiativ att permanenta KP (snubblande likt Kamrat-Posten för övrigt), var helt rätt!!!
Det visar ju populariteten!
Även om inte Rötter och Anbytarforum faller med denna chat, så skadar den inte dessa, utan tvärtom förgyller!
Våga ompröva omprövningen!
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2004-10-19, 12:43
Svar #13

Utloggad Niclas Rosenbalck

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5027
  • Senast inloggad: 2020-09-05, 21:07
    • Visa profil
Stefan, jag håller inte med dig. Vill man chatta så gör man det oavsett i vilket chattrum man måste in i. Det handlar mer om lathet och bekvämlighet (som tjuren Ferdinand du skriver om). Ett förslag är att ha en chattingång under listen till vänster, men avskilt ifrån anbytarforum. Då skulle det i lathetens tecken vara enkelt att gå direkt in i, eller öppna upp ett nytt fönster för den som vill diskutera på anbytarforum och chatta samtidigt.  
Vi har olika åsikter och min är att Kantstött porslin inte varit frekventerat av merparten av anbytarforums läsare utan enbart följts av en klick personer, hur trevligt det än må beskrivas i inläggen ovan.  
För att få reda på vad majoriteten önskar få ut av Rötter bör en undersökning göras. Fyller en direktchatt ett stort uppdämt behov hos merparten av släktforskarna eller finns andra alternativa lösningar (ex. Funkes sida) för dessa hugade chattare?

2004-10-19, 12:56
Svar #14

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Niclas, det är nog inte bara lathet och bekvämlighet det handlar om. Har du hört talas om okunskap. Det finns faktiskt många som inte vet hur man gör när man chattar.  
 
De flesta tycks ju i alla fall ha läst Kantstött även om de inte medverkat.

2004-10-19, 12:56
Svar #15

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Ett utmärkt förslag från Niclas. Med en länk till en extern släktforskarchatt så finns tillgängligheten kvar, samtidigt som Rötterredaktionen och Anbytarvärden slipper bördan att administrera och moderera en avdelning som inte har något med vår kärnverksamhet att göra. Det ska inte behöva tynga Peter K och övriga ansvariga.
 
Sedan ser jag en fördel också i att ha olika moderatorer i fikarum och forskarsal. Peter K slipper sitta på två stolar. Nu tar Peter F och Micce över det administrativa och ordningshållandet i Verandan, och Peter K (och/eller den kommande redaktören) kan koncentrera sig på att ge oss valuta för medlemsavgiften till Rötters Vänner genom att utveckla Rötter och Anbytarforum.

2004-10-19, 12:59
Svar #16

Ingrid Wikberg (Inkan)

Niclas,  MERPARTEN av dem som besökte Kantstött var släktforskare! Så försök ej sprida fördomar.
 
Och mår man illa själv och inte tål ett chatt-utrymme under egen rubrik på Anbytarforum -ja då måste det bero på något helt annat -något helt personligt.
 
Man kan faktiskt ha flera bollar i luften samtidigt utan att något blir sämre.
 
mvh
Inkan

2004-10-19, 13:31
Svar #17

Utloggad Niclas Rosenbalck

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5027
  • Senast inloggad: 2020-09-05, 21:07
    • Visa profil
Ingrid Wikberg, nu begriper jag inte vad du menar ? Har jag ovan i mina inlägg skrivit något om att det inte var släktforskare som besökte Kanstött-diskusionen???  
 
Vad menar du med att jag sprider fördomar? Hur läser du egentligen in text?  Dessutom att jag skulle må illa av chatt (eller menar du någon annan , vem i så fall? ) är ju rent nonsens. Jag chattar nästan dagligen om arkivfrågor med släktforskare och arkivarier.  
 
Jag framförde mina åsikter, precis som du framför dina, men tydligen har inte de som tycker annorlunda än du rätt att göra detta enligt dig. Hade ett förslag i diskussionen om chatt på Rötter som jag tog upp. Jag är personligen inte emot släktforskarchatt men tycker att man ska utvärdera kontexten de finns i och se vad de tillför merparten av forumets läsare.

2004-10-19, 14:24
Svar #18

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Nu är det ju tydligen så att många tycker att det mest var tjafs vi skrev, Recept o d men kom då ihåg att vi inte fick skriva om släktforskning.

2004-10-19, 14:32
Svar #19

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2047
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:42
    • Visa profil
Förslag:
 
Inrätta en enkel enkätundersökning (av den typ som t ex finns i Aftonbladets nätupplaga) på RÖTTER:s startsida med frågan:
 
Vill Du att det ska finnas en chat för annat än släktforskning i Nättidningen RÖTTER? Ja eller Nej.
 
Då kan alla se hur många av dem som läser/nyttjar Nättidningen RÖTTER, vill ha (kvar) en chat av typen Kantstött. Utifrån detta kan sedan ansvariga - Peter, Ted & Co - fatta ett beslut på bättre underlag.
 
Hälsar Leif

2004-10-19, 14:47
Svar #20

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7198
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 19:03
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Hej igen Niklas o alla andra!
 
Lite lustigt att du och jag diskuterar KP, utan att vara några frekventa deltagare, men det helt OK förstås.
(Jag tror Ingrid missförstod dig här ovan, men det reder ni väl ut strax, hoppas jag.)
 
Jag erkänner förbehållslöst att det handlar om bekvämlighet och lättillgänglighet. Lathet är väl lite starkt ord (lite nedlåtande faktiskt, även om jag inte tror att du menar så illa med det.). Snarare ovana och avsaknad intresse av att hittills besöka andra chatsajter.  
Denna tyckte jag däremot om av flera positiva skäl. Den bestod av släktforskare på Anbytarforum som kom att känna varandra bättre. Det bidrog till kamratskap, vänligt och glädje i kontakter släktforskare emellan. Det var överblickbart och uppdaterat.
Det kostade inget för någon. Det störde ingen, om man inte ville bli störd och reta sig på det.
 
Varför kritisera och stoppa något som i första hand är andras angelägenhet? (Men som kunde blivit din och min o fler forskares angelägenhet vid olika tillfällen). Varför denna ovänlighet och snålhet inför något som inte kostar nån något?
 
Varför är det så viktigt vad majoriteten tycker i en fråga som inte behöver vara något problem?
Låt tusen blommor blomma! T o m ett och annat litet busfrö, som retar gallfeber på oss andra.
Rätt som det är så kommer det något bra ut av detta också. En ny aspekt som vi andra inte tänkt på kanske, eller en anledning att ompröva min/vår egen ståndpunkt.
 
Vi möts och har lite olika åsikter. Det är väl härligt. Inte vill jag tysta dig för det! Tvärtom! Det är ju vårt möte som är intressant!
Jag skulle kunna dö för din rätt att säga vad du tycker (om jag bara var modig nog!).  
 
Jag håller med dig om att det kan vara så att KP inte varit frekventerat av merparten av anbytarforums läsare utan enbart följts av en klick personer. Men det gör väl inget? Låt dem hållas och frodas och vara glada och lyckliga!
 
Jag skrev kan, men det har varit rätt så många som skrivit inlägg i KP, flera som inte skrivit så mycket på andra ställen, kanske inget alls. Det tycker jag har varit bra att de vågat/velat kommit till tals där. Kanske just därför att det var vänligt och otvunget.
 
Det har varit betydligt fler av oss som följt KP i det tysta, mer eller mindre noga. Visst, ibland har det tagit min tid från släktforskningen här på Anbytarforum, men jag är ju en vuxen människa som själv får stå för mitt val (och som oftast haft stor glädje av det!). Dessutom så finns det ju så mycket annat i livet som gör att man aldrig kommer att hinna forska så mycket som man vill!
 
Jag blir förvånad när du och Anders Berg och några till som jag uppfattar som hjälpsamma, kunniga och generösa forskare har denna uppfattning som liknar missundsamhet, över något som inte behöver vara något som helst problem.
 
Jag hoppas och tror inte att detta blir någon ny maratondebatt. Det är inte min avsikt. Får väl skylla på febern.
 
F ö anser jag att ditt förslag förstås är bättre än inget KP alls, men det enklaste är att låta det fortgå så länge folk har lust.  
Motsatsen är ju olust och behöver inte väckas eller spridas!
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2004-10-19, 14:59
Svar #21

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7198
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 19:03
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Hej Leif!
Det vore i och för sig intressant att veta hur många som tycker Ja eller Nej.  
 
Tillåtande attityd eller annan uppfattning.
 
Men det behövs ju inte i detta fall! Det är ju bara att låta det fortsätta!
 
Jag har fortfarande inte fått ett enda (i mina möjligen trångsynta) ögon, varför inte KP kan få ligga kvar i Anbytarforum!???  
(Det var ju det som Ingrid vände sig emot att Niklas tyckte, dvs att han tycker att det inte ska ligga i Anbytarforum. Inte att Niklas var emot chat i sig. Även om hon uttryckte det tillspetsat.)
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2004-10-19, 15:28
Svar #22

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Att införa något typ Dagens fråga på Rötter har jag faktiskt funderat på; inte just för detta nu - utan rent allmänt.. Jag misstänker att det finns färdiga, enkla lösningar man kan använda så det krävs kanske inga större insatser. Att man sedan skall ha något att fråga om (helst) varje dag är ju också något att tänka på.
 
Och (som nämnts en del) - om det någon gång blir aktuellt med en egentlig chat i Rötter så lär det vara något separerat från Anbytarforum..

2004-10-19, 15:31
Svar #23

Ingrid Wikberg (Inkan)

Tack, Stefan,
Jag hade inte kunnat skriva detta bättre själv;  menar båda inläggen.    
 
Inkan

2004-10-19, 15:59
Svar #24

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Stefan, det är verkligen inte missundsamhet. Jag chattar själv mycket om andra ämnen, som film, aktier och annat, men då gör jag det i forum som håller på med dessa ämnen. Du frågar efter anledningar (tror jag) till beslutet, men jag gav väl ett par i mitt inlägg kl. 12.56. Varför ska släktforskarförbundet administrera en chat om t ex recept? Jag ser väl på detta lite mer businessminded än andra och tycker att en organisation ska lägga sina resurser på sin främsta verksamhet. I synnerhet som det finns väldigt enkla sätt att ordna ett likvärdigt alternativ. I detta fall finns redan ett alternativ färdigt och i gång!  Så Stefan varför är det så viktigt att chatten ligger fysiskt under Anbytarforum i stället för att ha en länk här i vänsterramen till en fristående chat? Vad är skillnaden? Tillgängligheten är lika stor. Målgruppen blir släktforskare i bägge fallen. Är det inte bättre att chatten administreras av personer som har intresse och tid för det?
 
Jag tror att det mest är hanteringen av det här beslutet som upprör. Det kunde ha skötts smidigare, och med lite längre tid för oss att förbereda sig. Nu kom det väldigt plötsligt, och med en del lite olyckliga formuleringar. Sådant är viktigt. Anders Ryberg är inne på det ämnet i en annan diskussion. Ledande personer bör vårda sättet som beslut och åsikter förs fram.

2004-10-19, 16:02
Svar #25

Utloggad Anita Berglund Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1700
  • Senast inloggad: 2022-12-01, 10:29
    • Visa profil
    • anitaberglund.se
Med risk att det låter som en upprepning igen;  
Stefan, jag tycker mycket om alla dina inlägg i den här diskussionen! De är sansade, kloka ord och jag håller helt med! Tack Stefan!
 
Varma hälsningar,
Anita, som är lite för trött just nu att fortsätta diskutera....

2004-10-19, 17:56
Svar #26

Ingrid Wikberg (Inkan)

Anders Berg, snälla: haka inte upp dig på recepten. Det handlar ju om möjligheten att få prata och diskutera allt mellan himmel och jord på ett generöst sätt och med värme.
 
När du skriver så där -låter allt så löjligt och nedlåtande -precis som om Anbytarforum höll på att kollapsa för att så många deltog i Kantstött och några recept kom med i chattet.
Men tydligen- många andra var nyfikna och läste!! Även du min käre Anders. Var du trots allt nyfiken och ville vara med men inte vågade?
 
Flera har ju nu uttryckt sin uppskattning.  
Men vad ger du egentligen uttryck för?
 
Himlen ramlar inte ned bara för att det finns en grupp som både klarar av att släktforska och även chatta. Så jäkla märkvärdigt är det inte och det är inte svårt heller. Jag lovar!
 
Men nu verkar det som om en del vill göra allt så märkvärdigt och som om släktforskandet vore en ny form av finkultur dit gemene man ej ska ha inträde.
 
Jag är besviken över attityden mot oss som har två hjärnhalvor igång samtidigt
 
Och jag vänder på frågan:  
Av vilken anledning skulle inte Släktforskarförbundet kunna ha en chatt igång? -om medlemmar nu önskar detta. Det behöver inte ens finnas ett majoritetsbeslut på detta.
Man behöver inte överdriva in absurdum.
 
Lev väl,
Inkan

2004-10-19, 18:34
Svar #27

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Frågan om nättidningen Rötter kan/bör/skall ha en chat kommer som sagt säkert på nytt upp på Rötterrådets dagordning framöver; men att den (om något sådant beslutas) inte kommer att ligga i Anbytarforum tror jag att jag törs säga.

2004-10-19, 18:41
Svar #28

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Jag tror att det är helt lönlöst att fortsätta att fråga varför vi inte fick ha K.P. kvar. Vi är i samma situation som barn som ställer samma fråga och får svaret 'därför'. De 'vuxna', som alltid vet bäst har bestämt sig och det får vi bara finna oss i. Vi kan skrika och sparka hur mycket som helst, det kommer inte att göra någon skillnad.  
------
Och jag likt ett barn sticker ut tungan åt er alla som bestämmer på Rötter.
 
Ann

2004-10-19, 18:42
Svar #29

Utloggad Tord Påhlman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2085
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 21:51
    • Visa profil
Med tanke på det rabalder som uppstod då gamla KP så brutalt stängdes finns det väl anledning förmoda att de ansvariga tagit nyttig lärdom av detta och att det ur askan uppståndna nya KP får vara öppet tills en likvärdig ersättning arrangerats, eller har jag helt fel...??

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna