ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rekordmånga inlägg på ett dygn?  (läst 3011 gånger)

2004-06-07, 08:18
läst 3011 gånger

Vivi Persson

För inte så länge sedan diskuterades det här på forumet bristen av inlägg och minskat intresse för Anbytarforum. Det verkar som om den oron var obefogad så länge som Steve Palmquist är aktiv. Han har i alldeles själv hjälpt upp statistiken alldeles otroligt det senaste dygnet. 18 inlägg inom 11 olika ämnesområden. Kan någon slå det? Vill någon slå det? Ska man gratulera till spännvidden inom så många ämnesområden eller beklaga att vederbörande spenderar så mycken tid framför datorn? Inläggen spänner från arla morgonstund till sena natten.  
 
Fundersama hälsningar
Vivi Persson

2004-06-07, 08:57
Svar #1

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Kära Vivi Persson:
 
Smiley! Jag använder mina stunder när jag inte arbetar med annat på scen t.ex. till att i första hand skaffa material till ett manuskript som så skulle bygga på erfarenheter från min egen släkt. jag gör det naturligtvis också för privat bruk dvs. lära känna dessa personer så mycket jag kan. jag har dessutom hänvisat några till den danska siten anetavlen och försökt att vara behjälplig med något om namn och danska uppgifter etc. De andra två urspårade diskussionerna kom tyvärr av sig själv,de varinte plannerade (liksom barn ofta inte är...eller var tillbaka i tiden). jag reagerar på det jag tycker är intressant. Tyvärr vaknar jag oftast kl. 6.00. jag har olika uppgifter på mitt arbete så då och då kan jag vila framför datorn. Det nattliga inlägg du nämner var när jag efter en fest 8fredags inte sant) skulle svara en person om en Weller familj i Danmark och hade frågat en vän om det samt om danska namnskick. Vi pratar då och då också på fester och förmedlar upplysningar. Jag är tacksam för din omtanke Vivi men jag klarar mig nog. jag ska försöka låta bli att blanda mig i ofruktbara diskussioner...smiley (men jag lovar inget!)
Bästa Hälsningar Steve Palmquist

2004-06-07, 09:47
Svar #2

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Vivi, nu tycker jag att du var ohövlig. Det är väl var och ens ensak hur många timmar man spenderar vid datorn.

2004-06-07, 09:59
Svar #3

Essan Gradhman

Steve!
Kolla i instruktionerna hur du gör en smiley.
Det skulle lätta upp dina långa inlägg betydligt!

2004-06-07, 10:01
Svar #4

Utloggad Barbro Peterson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 839
  • Senast inloggad: 2022-03-29, 14:14
    • Visa profil
Det finns Ordningsregler för Anbytarforum.(se Ämnen) Där står:
Var måttfull! Skicka inte mer än en eller två efterlysningar per dag.  
(Men alla inläggen var väl inte efterlysningar)
MVH  Barbro

2004-06-07, 10:51
Svar #5

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Jag ska försöka Essan, men jag glömmer tekniken direkt.  
Jag är oteknisk när det kommer till datorer.
 
Jag tog det inte som en ohövlighet från Vivi men en omtanke men det är klart att det kan ju andra tänkas göra, så varför kolla varandras tider och inlägg om de inte har intresse för en själv...men du är välkommen att vara bekymrad Vivi, omtanke är ju ett tecken på vänlighet!
 
Ja, jag vet inte Barbro om det är efterlysningar bara? Det är ju svar på svar både vad gäller mina egna frågor och hänvisningar till andra om links och försök att hjälpa med var man kan finna fler upplysningar samt någon gång hygge snack under rubriken  kantstött porslin.  
 
Men igen, jag ska nog försöka att låta bli att delta i fler diskussioner om s.k. oäkta kungabarn...De blir ju sällan hyggelige även om frågeställningarna är intressanta, tycker jag.
 
Med vänliga hälsningar: Steve

2004-06-07, 11:34
Svar #6

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Hehe, du måste vara otroligt oteknisk, Steve. Allt du behöver göra är att
1) trycka ner Shiftknappen och samtidigt trycka på .-tangenten.
2) trycka ner Shiftknappen och samtidigt trycka på siffran 9.
 
Alltså skriva ett : och direkt därefter ett ). Kolon högerparentes.
 
Skicka inlägget och  är på plats!!
 
Vill man ha specialdesignade gubbar blir det lite krångligare. Då får man ha sådana sparade på den egna datorn och ladda upp dem som bilder. Står om det under formatering också.
 
Men börja med ett !
 
(och skriv för Guds skull på i de ämnen du vill! När någon avviker det minsta från genomsnittet är det alltid några som måste klaga. De som inte är intresserade kan ju låta bli att läsa)

2004-06-07, 12:06
Svar #7

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Steve-Jag måste säga att du verkligen är en riktig gentleman. Hur många gånger har du inte fått ta emot en massa oförskämdheter och kritik, utan att ge tillbaka. Du är alltid artig och vänlig och det gör mig hemskt arg när vissa personer inte kan låta bli att vara ohövliga mot dig. Jag vet att du kan 'ta hand om dig själv', men det skadar inte att du får veta att inte alla här på Anbytarforum är ute efter att 'göra ner' andra.
 
Jag säger som Anders' skriv så ofta och mycket du vill!  
 
Vänliga hälsningar
Ann

2004-06-07, 12:57
Svar #8

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6916
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 17:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Jag är helt enig i att det bara är att låta bli att läsa en diskussionen om man inte gillar ämnet som diskuteras där - men det är inte lika lätt att välja vilka ämnen man ska läsa om när det dyker upp långa föreläsningar utanför ämnet. Och det blir minst sagt tröttsamt om den samma föreläsningen dyker upp under den ena rubriken efter den andra! Om det inte finns någon passande rubrik för det man vill diskutera, så är det bara att starta en ny diskussion!
 
Det råder uppenbarligen delade meningar om hur man definierar en riktig gentleman och oförskämdheter. Själv blir jag oerhört kränkt av ständigt upprepade insinuationer om att jag har andra avsikter än dem jag själv säger mig ha med mina inlägg!
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2004-06-07, 14:01
Svar #9

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Att man har olika åsikter under ett inlägg är väl inte så konstigt. Men att öppna en ny diskussion för att klaga på en persons inlägg, det tycker jag är fult. Speciellt när man inte brukar göra inlägg här på Anbytarforum. Jag har i alla fall bara sett att Vivi gjort ett inlägg förut och det var för att klaga på att någon skrev med versaler. Men jag kan ha fel, det har jag haft förut

2004-06-07, 14:17
Svar #10

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
He he, nu gjorde jag som Du sa Anders, he he (trodde jag!) och så blev det så här -9 ...he he. Jag tror inte jag förstår vad Du menar Anders med koderna en gång. Smiley!
 
ja, jag har alltså bara en kort paus i mitt arbete...starta stopp uret!kl. är 14.05 pip!
 
jo anders jag skriver nog fortfarande inlägg när jag blir intresserad och har lust, don?t worry!
 
Tack Ann Little det värmer och det är jag glad för att Du tycker!
 
Jörgen Tollesson, ska jag och Du inte gräva ned stridsyxan nu, alla vi vuxna barn ska ju vara med och leka eller hur? Smiley! Jag har inte insinuerat något om dig och dina avsikter personligen, det har handlat om generella hållningartill saken. Låt nu det ligga (danska för: låt oss strunta i det nu!)
 
Jo Jörgen Tollesson, Don Quixote skulle vara en häftig roll att få spela, någon som tänker sätta upp den? Jag är med! -9 Smiley! (nej det går inte Anders...he he!) Jo för sjutton det gick ju!!!!!!!!
 
klockan är 14.13 pip (8 minuter....he he)
 
M.V.H. Steve

2004-06-07, 14:35
Svar #11

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6916
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 17:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Ja, Ann-Britt, utan olika åsikter bleve det inte mycket till diskussion! Men att ha olika åsikter är ju inte detsamma som att diskutera olika saker under samma rubrik...
 
Vad Hotmail-Vivi beträffar så är det hennes debut i Anbytarforum (vilken överraskning!) - under det namnet i alla fall... (Om hon [?] nu inte har fått något tidigare inlägg raderat.)
 
Men slikt hör dessvärre till vanligheterna i Anbytarforum. Kanske är Vivi Persson syster till den icke helt okände Per Persson?
 
Vad min stridsyxa beträffar så är den en knapp halvmeter lång och klädd med ett antal tangenter - och den har jag ingen lust att gräva ned! J Men i vår diskussion, Steve, har jag sagt det som finns att säga - förgäves eller inte återstår att se...
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2004-06-07, 14:53
Svar #12

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
 Jasså, jaha Jörgen Tollesson min stridsyxa är 32 cm och nu stoppar jag undan den åtminstonne i några timmar ...
                                   M.V.H. Steve

2004-06-07, 14:59
Svar #13

Utloggad Johan Brandt t. Grevnäs

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 631
  • Senast inloggad: 2022-02-08, 14:02
    • Visa profil
Hej!
Jag tycker, att det är väldigt tråkigt, att förlöjliga någons inlägg här i anbytarforum (om det inte handlar t.ex. om peronangrepp, som ska meddelas till anbytarvärden - så har jag gjort!).
Alla skriver vi enligt det, hurdana vi är.  
Jag tycker vi alla kunde ha lite tolerans, vad gäller gränsen för en diskussion. Knappast har vi bara en åsikt om det. Dessutom finns faktiskt vissa dimensioner i vårt liv, som omfattar hela ens liv. Om nu någon ser - för en gångs skull! - världen genom homobrillor, så är det ju inte så spektakulärt - när man jämför det med alla de inlägg här, som kunde uppfattas skrivna med heterobrillor.  
Jag förstår, att J. Tollesson kanske inte orkar läsa i så många diskussionen explicit om homosexualitet, men jag hoppas han inser, att för de homosexuella har den här saken ett större omfång och värde - att se sig som konkret likvärdiga medlemmar i samhället, alltså något, som har sin plats inom hela samhället.
Det är alltså inte meningen, att ha en skild diskussion för just homosexualitet, utan tydligt markera, att den finns överallt och i allting.
 
Kanske Dina inlägg, JT, blev något missuppfattade, det kan jag hålla med om. Men har Du själv kommit med ett erkännande, att Du  har missuppfattat och har Du låtit bli att insinuera. Jag tyckte faktiskt, att Du svarade väldigt fult åt Steve!
Johan
Sous le fumier de la scolastique  de l'or est caché

2004-06-07, 15:15
Svar #14

Essan Gradhman

Wow...vilket fjäskande somliga inlåter sig på!

2004-06-07, 15:39
Svar #15

Eivor Andersson (Ema)

Vivi, då kallad WiWi Person, har varit innne en gång till förrut, om vi skall vara rättvisa.
 
I januari i år, kommenterade  ViVi  mitt foto av Mariedals slott i Västergötland.
 
Hon tyckte att jag var lite för fin i kanten.
Vilket också är en tolkningsfråga.
 
Eivor

2004-06-07, 15:42
Svar #16

Viv Persson

Käre Steve och alla andra som svarat/reagerat på mitt spontana inlägg. Det är tyvärr alltför sällan som jag har tillgång till en dator och kan inte alltid följa diskussionerna här, släktforskar- och historieintresserad som jag är.
 
De tillfällen som ges är när jag besöker barn och barnbarn med egna datorer. Därför har jag endast en hotmail-adress vilket för övrigt jag inte trodde var suspekt utan mest praktiskt för oss utan egna datorer.
 
 
Jag är glad Steve att du av ditt svar att döma är en aktiv person som har intressen utanför datorernas värld. Vi har just haft diskussioner här hos min son. Hans son (min sonson) tillbringar alltför mycken tid vid datorn, Vi, bekymrad far och farmor, anser att han bör ut och njuta av den sköna sommaren och vara lite mer aktiv istället. Diskussionerna om huruvida det ska införas tidsbegränsning i datoranvändningen under sommarlovet har gått höga här. Jag antar att jag var färgad av detta när såg alla dina inlägg i morse Steve. Har jag sårat dig ber jag om ursäkt.
 
Ann-Britt Ahlström vände sig mot att jag öppnade en diskussion eftersom jag inte brukar göra inlägg här. Måste man vara aktiv ofta och kändis här på Anbytarforum för att åtnjuta det privilegiet?
 
Jörgen Tollesson kallar det min debut men jag har faktiskt vid tre tidigare tillfällen gjort inlägg, just vid besök hos antingen min son eller dotter. Ett handlade om typsnittet på  
Anbytarforum, ett annat om drömmerier om att vara en adelsfröken eller något i den vägen, det tredje inlägget kan jag faktiskt inte erinra mig. Alla skrivna spontant vid besök hos något av mina barn. Någon broder som heter Per har jag inte.
 
Jag reser ikväll tillbaka till min datorlösa lägenhet så några fler inlägg härifrån blir det inte kan jag glädja er med.  
 
Vänliga hälsningar
Vivi

2004-06-07, 15:56
Svar #17

Utloggad Johan Brandt t. Grevnäs

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 631
  • Senast inloggad: 2022-02-08, 14:02
    • Visa profil
Bästa Essan!
Oj tack!!! Jag skrattade, så tårarna rann!
Johan
Sous le fumier de la scolastique  de l'or est caché

2004-06-07, 15:58
Svar #18

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6916
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 17:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Jaha, Johan, då har du gått från att i den andra diskussionen ha sagt att det var jag som började bråka till att här en halvtimme senare säga att mina inlägg kanske blev något missuppfattade. Visserligen bara kanske och något, men det är ju i alla fall en början.
 
Kanske vågar man då t.o.m. hoppas att du kan förstå att detta inte handlar om att jag inte orkar läsa i så många diskussioner explicit om homosexualitet. Låt mig citera mig själv från den andra diskussionen:
 
Det blir i längden något tröttsamt att i diskussion efter diskussion se samma långa föreläsning som inte har något att göra med ämnet för diskussionen - detta alldelse oavsett om den återkommande föreläsningen handlar om homosexualitet, kustfiskets historia i Båhuslän eller torparnas situation i 1800-talets Södermanland.
 
Och därmed är i varje fall jag klar med den här saken.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2004-06-07, 16:10
Svar #19

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Essan-Du kan då inte beskyllas för att fjäska utan skriver precis så som du tycker. Två gånger idag har du gett Steve Palmquist instruktioner om hur han skall skriva sina inlägg:
 
Den 7/6 2004 Karl XI:s utomäktenskapliga barn.
 
 Steve! Om du ska ha sådana här långa utläggningar varje gång du yttrar dig, så dela upp dina inlägg i stycken så att det blir läsbart.
 
Den 7/6 Rekord många inlägg.....
 
 Kolla i instruktionerna hur du gör en smiley. Det skulle lätta upp dina långa inlägg betydligt.  
 
Steve; artig och trevlig som han är, 'bockade och tackade' för kritiken!  
 
 
Från  Little Ann

2004-06-07, 16:28
Svar #20

Utloggad Johan Brandt t. Grevnäs

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 631
  • Senast inloggad: 2022-02-08, 14:02
    • Visa profil
Jörgen Tollesson!
Att Du började bråka har ingenting med kanske blev något missuppfattade att göra!  
Med missuppfattning menade jag inte mig själv, utan den möjligheten, att man såg skumma avsikter bakom dina inlägg.
Sedan är väl en föreläsning en föreläsning per definiotionem, eller hur? Skriv inte samma långa föreläsning, om Du menar något annat!
 
Dessutom har jag ju svarat just på den punkten - alltså om diskussionens gränser - som Du - mera eller mindre tydligt - avser. Dessa ord förbigår Du totalt. Däri hör också hemma diskussioner, som homosexualitet bland diskussionen om utomäktenskapliga barn, som Du klandrat på.
Johan
Sous le fumier de la scolastique  de l'or est caché

2004-06-07, 16:39
Svar #21

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Själv brukar jag när något blir i längden något tröttsamt att i diskussion efter diskussion se samma långa föreläsning välja att inte läsa dessa diskussioner. Det kan förstås gälla en enskild skribent också, då är det bara att hoppa över t ex Steve Palmqvists inlägg. Alla kan inte förväntas att uttrycka sig exakt efter samma mall. Vad som är relevant i en diskussion är också något som kan råda delade meningar om. Tydligt är i alla fall att en professionell historiker som egyptologen Johan Brandt inte tyckte att Steves inlägg var helt ovidkommande. Ska då vi andra inte lika intresserade slå dessa på fingrarna och tala om för dem hur de ska göra? Nej, låt debatten frodas.
 
Kanske vi kan låta tågen passera nu?

2004-06-07, 16:44
Svar #22

Utloggad Johan Brandt t. Grevnäs

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 631
  • Senast inloggad: 2022-02-08, 14:02
    • Visa profil
'per definitionem' ska det vara
Johan
Sous le fumier de la scolastique  de l'or est caché

2004-06-07, 16:50
Svar #23

Essan Gradhman

Ojdå Johan!
Du skriver tack så då måste DU tagit åt dig.  
Egentligen var det inte dig jag menade, men jag gläder mig åt  
att jag förlängt ditt liv en smula....

2004-06-07, 17:26
Svar #24

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Se också ett inlägg i debatten av Tf redaktören här..
 
(Apropå rubriken här så syftar ju meningen i ordningsreglerna* på rena efterlysningar; dvs sådant som tvingar andra att jobba åt en.. :-)
 
*) Kanske behöver dessa i detta avseende moderniseras något; det är ju lite mer snurr på det mesta nuförtiden jämfört med när ordningsreglerna kom till.

2004-06-07, 17:40
Svar #25

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Vivi, jag har inte invändningar för att du öppnar en ny diskussion, utan för att du öppnar en ny diskussion för att klaga på en viss persons inlägg här på Anbytarforum.

2004-06-07, 17:47
Svar #26

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6916
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 17:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Dessutom har jag ju svarat just på den punkten - alltså om diskussionens gränser...
 
Goddag, yxskaft! Den punkten jag kommenterade senast var dina ord, Johan, att jag inte orkar läsa i så många diskussioner explicit om homosexualitet. Jag försökte alltså, uppenbarligen förgäves, att få dig att förstå att det inte handlade om ämnet för de långa harangerna (om du blir gladare av att jag använder det ordet i stället för 'föreläsningar'?) utanför den egentliga diskussionen, utan deras förekomst. Jag kommenterade alltså inte (den gången) vilka ämnen som hör hemma i den senast aktuella diskussionen.
 
Men för att att kommentera detta nu, så lyder jag naturligtvis Anders goda råd och böjer mig för sakkunskapen om en egyptolog anser att homosexualitet hör hemma i en diskussion om Karl XV:s eventuella utomäktenskapliga barn. (Den som till äventyrs vill uppfatta detta som full ironi har sin fulla frihet att göra så...)
 
F.ö. har jag ju redan har satt punkt i den ursprungliga diskussionen, så då ser jag ingen mening med denna oäkta fortsättning...  J När mina ord hädanefter förvrängs, så har jag härmed en stående hänvisning till mina tidigare inlägg, där det framgår vad jag egentligen har sagt. (Om man nu får skriva sagt när det är skrift?)
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2004-06-07, 18:19
Svar #27

Tommy Andersson

Många inlägg?  
Tycker det är väldigt få inlägg med tanke på hur många som borde vara aktiva forskare i det här landet. Dessutom är det ju en hel del personer icke bosatta i landet som forskar på svenska socknar.
 
Har fler intressen än genealogi och spenderar en hel del tid på nätet (ujujuj). Det innebär att det blir en del inlägg i andra forum också.
Har t ex ett eget forum som firar ett-årsjubileum om en dryg vecka. Där har jag skrivit cirka 7700 inlägg, dvs cirka 22 inlägg i snitt varje dag.
 
Dessutom skriver jag säkert ett 20-tal inlägg (i snitt) på andra forum.

2004-06-07, 20:14
Svar #28

Utloggad Johan Brandt t. Grevnäs

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 631
  • Senast inloggad: 2022-02-08, 14:02
    • Visa profil
Hej Jörgen Tollesson!
Undrar nog lite, att Du inte förstår mig! Men det är säkert viljan, som tryter. Diskussionens gränser var ordet.  
Vad gäller samma långa föreläsningar och deras förekomst, så handlade de ju bara i det här konkreta fallet om homosexualitet. Det var inte min mening, att poängtera att JUST homosexualitet. Men - anser Du - något (vad som helst) ÄMNE, som enligt Dig förelästes i samma långa inlägg, kunde i längden bli tröttsamt. Säkert så. Men det är din personliga åsikt, att de var samma (och ovidkommande, som Du även poängterat). Jag ser på saken något annorlunda. Har redan tidigare skrivit om befrielsen och homosexualitetens förekomst.
Om andra har andra åsikter, så låt dem ha. Inte lönar det sig, att ta illa upp.  
Eftersom huvudpunkten tycks gälla stilen på Steve Palmquists inlägg, har jag även sagt, att vi är olika och det ska respekteras (tycker jag). Dessutom tycker jag, att hans inlägg har varit vänliga, men det kan man inte säga om andra inlägg här.  
Det enda resultatet kunde bli - som andra även uppfattat - att sätta munkorg på Steve. Det är högst onödigt! Helt KONKRET (och kom nu inte med påståenden, att jag inte ännu ens förstått - det följande säger jag för min del) skulle det betyda, att hans inlägg med även den homosexuella dimensionen (som antagligen upprepningar i många fall, javisst) skulle bli borta.
Anbytarforumet är säkert inte heller något statiskt. Besökarna varierar, nya kommer till, och nya ämnen uppstår.  
Variation finns det nog! Anbytarforum är faktiskt det bäst ordnade släktforskarforumet jag känner till. Om t.ex. utomäktenskapliga barn som fenomen (även olika analogier i diskussionen) inte intresserar, så låt bli att titta in och skriva inlägg.  
Johan
Sous le fumier de la scolastique  de l'or est caché

2004-06-07, 20:30
Svar #29

Utloggad Johan Brandt t. Grevnäs

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 631
  • Senast inloggad: 2022-02-08, 14:02
    • Visa profil
Bästa Essan!
Om fjäskandet, så undrade jag en stund, vad Du syftade på med det, men tänkte sedan att det var säkert orden om homosexuella: att se sig som konkret likvärdiga medlemmar i samhället, alltså något, som har sin plats inom hela samhället. Tänkte, att det var humoristiskt menat av Dig och skrattade här för mig själv av hjärtans lust.  
Johan
som skrattar även gärna på sig själv
Sous le fumier de la scolastique  de l'or est caché

2004-06-07, 21:28
Svar #30

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Ursäkta mig, men varför fortsätta diskussionen som ni har under Karl XV utomäktenskapliga barn här. Steve och Jörgen har ju både mätt och lagt undan sina stridsyxor för ett bra tag sedan. Johan, hur lång är din

2004-06-08, 05:54
Svar #31

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil

2004-06-08, 08:29
Svar #32

Tommy Andersson


2004-06-08, 11:57
Svar #33

Essan Gradhman

Grattis Steve!
Du lyckades till slut!  

2004-06-08, 14:12
Svar #34

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil

2004-06-09, 04:19
Svar #35

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7198
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 19:03
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Hej Steve! Törs man slå ett slag för mellanslag?!
(Innan smileytecknet alltså!)
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2004-06-09, 08:40
Svar #36

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Jodå, jag försöker så gott jag kan att lära slagtekniken, Simson!

2004-06-09, 12:59
Svar #37

Tommy Andersson

Det finns ju en variant med punkter också....

2004-06-09, 15:38
Svar #38

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Ja dem har jag ju också prövat en del...

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna