ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Reklam från Hans Ankarstjerna  (läst 545 gånger)

2004-11-18, 18:47
läst 545 gånger

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
Hans Ankarstjerna, aka baron Bertelsen, har idag skickat reklam till mig om ett bildgalleri med inscannade bilder av dålig kvalitet ur gamla matriklar. Han verkar på köpet ta betalt för detta. Mailet, som enligt avsändaradressen, kommer från Hans Ankarstjerna, är dessutom undertecknat Bodil Paulsen. Brevet är utformat som ett personligt mail om länktips, men avsändaradressen gör det hela rätt genomskinligt.
 
Nu till min fråga. Är det någon mer som fått liknande mail?
 
Av allt att döma har Swedano, åtminstone tillfälligt, ersatts av Historie Journalen Europa, men innehållet verkar likartat.

2004-11-18, 19:47
Svar #1

Utloggad Ann Sjöberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 363
  • Senast inloggad: 2020-02-21, 16:30
    • Visa profil
Även jag har fått ett liknande mail. Det kom någon gång i första veckan av november. Bodil hade hittat kusiner till sin farfar i detta album...
Jag tyckte också att det var konstigt att mailet var undertecknat Bodil men avsänt av Hans Anckarstjerna. Kan ju vara kidnappning av e-postadress men jag undrar jag...
 
Jag har inte hittat vem som står bakom sidan. Däremot refererar man till att medlemmar i föreningen Europas Historia får rabatt. Jag sökte sedan vidare med hjälp av e-postadressen och hamnade hos Historie Journalen Europa. Längst ner på denna sid så står det Copyright Swedano Journal / Swedano Press.
Hälsningar
Ann

2004-11-18, 20:05
Svar #2

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
Swedano drevs ju åtminstone tidigare av Hans Ankarstjerna...

2004-11-19, 08:55
Svar #3

Michaël Lehman (Philippos)

Bodil Paulsson uppgav i ett brev till mig för många år sedan, att hon åtminstone då var Hans Anckarstjernas sambo.
 
I ett inlägg i diskussionen Länder: Danmark: Anckarstierna (2000 24/5) länkar Bodil Paulsson i Malmö till sin  hemsida. Den innehåller numera inte så mycket mer än någon information om Swedano.  
 
En sökning på Google visar, att Bodil Paulsson dels har anknytning till Hans Anckarstjerna, dels att hon under förespegling att av en tillfällighet ha hittat sidorna har varit flitig att göra reklam för Fotoshop Europa och Foreningen Europas Historie.
 
DIS Forum: 2. DISBYT - Databasen: DISBYT på Internet (2003 1/1, 2003 6/1)
 
 Populär Historias webbtips
 
Diskutera släktforskning i Österbotten - Discus genealogy in Ostrobothnia: Länktips: Privata släktforskningssidor (2004 23/10)
 
SVÄ Efterlysningar och tips ? Gamla foton och bilder (2004 23/10)
 
 Diskutera släktforskning i Österbotten - Discus genealogy in Ostrobothnia: Länktips: The Finlander Forum (2004 28/10)
 
 Dorotea Byar.nu: Gästbok (2004 28/10)
 
 Åsbo Släkt- och Folklivsforskare: Släktforskning :: Diverse tips :: HISTORIA, SLÄKTFORSKNING OCH GAMLA FOTON (2004 28/10)
 
Så någon kidnappning av adressen torde det inte vara frågan om.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna