ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nyupptäckta släktingar  (läst 381 gånger)

2004-07-24, 23:34
läst 381 gånger

Lars Eriksson

Hej Bengt Färnlöf, käre släkting!
Jorge Lintrup påpekade att vi inte fick prata om släktforskning i Kantstött Porslin, och då respekterar vi väl det. Så jag tar mig friheten att skapa en ny diskussion (fast diskussion är det väl egentligen inte).
Ville bara kommentera att Eva Maria Henriksdotter (min mormor)hade ju det imponerande antalet av 7 systrar (och en stackars bror). Kunde vara kul att veta vilken av systrarna du härstammar från. Eva Maria gifte sig med Leonard Wiström i Västerstrinne, Multrå, så på den vägen kom jag själv till.
Hälsningar
Lars

2004-07-25, 19:21
Svar #1

Bengt Färnlöf

Hej Lars
Vad värre är så har jag i min forskning 10 systrar till den stackars brodern Jonas Jakob.
Nu till frågan så härstammar jag från Märta Johanna född 1871-02-09 i Ramsele död 1952-08-12 i Ramsele Hon var gift med Johansson Färnlöf Karl Född 1862-08-17 Glava Värmland död 1927-11-18 i Ramsele.
Bengt

2004-07-26, 16:58
Svar #2

Lars Eriksson

Hej Bengt
Systrarna Henriksdotter hade jag fått från någon annan släktforskare, och det var alltså inte komplett, noterar jag. 10 systrar måste ligga bra till för Guinness rekordbok.
Jag minns att när jag var ett ganska litet barn (början på 50-talet)åkte jag med min mor (Signe Maria Wiström(-Henriksdotter/son) och min far och hälsade på vad jag har för mig var en moster till min mor, som bodde i Lillterrsjön, Ramsele?. Men jag har inget minne av vad hon och hennes man hette. Det är ju en chans på 10 mot 1 att det var en moster vi besökte, och inte den ende morbrorn.
Vet du om någon eller några av dessa släktingar faktiskt bodde i Lillterrsjön på den tiden?
Hälsningar
Lars

2004-07-26, 19:38
Svar #3

Bengt Färnlöf

Hej Lars
Har tittat i min släktforskning och den enda som finns i Lilltersjö var Beda Eleonora död 1959-11-30 i Lilltersjö.
Jonas Jakob bodde också i Lilltersjö men han dog 1924-01-24 så han var det inte.
Bengt

2004-07-26, 20:06
Svar #4

Lars Eriksson

Tack för det!
Det var nog Beda vi hälsade på. Jag tycker Eleonora låter bekant i sammanhanget, nu när jag hör det (ser det, rättare sagt).
Lars

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna