ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nu är det vår!!!  (läst 665 gånger)

2004-05-07, 12:03
läst 665 gånger

Birgitta Ohlsson

Någon mer som hört Näktergalen i år?
 
Mvh
 
Birgitta

2004-05-07, 17:37
Svar #1

Utloggad Mia Grubb

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 76
  • Senast inloggad: 2022-07-16, 17:32
    • Visa profil
Nej, men däremot känner jag doften av hägg. Underbart.

2004-05-07, 18:16
Svar #2

Utloggad Gunnar Jonsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2177
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 13:34
  • Gunnar Jonsson, Säffle
    • Visa profil
Ja, och måsarna på jobbet håller på och gör fler måsar. Så nu blir det till att tvätta bilen lite oftare :-)

2004-05-08, 14:49
Svar #3

Solveig Mårtenssson

Hej!
Ja visst är det vår, snudd på sommar de senaste dagarna här i Uppland. Det blir inte lika mycket tid vid datorn, men åtminstone någon gång på dagen.
Ett säkert vårtecken är när husbilen kommer fram och vi kan ta en tripp med den.
mvh Solveig Mårtenssson

2004-05-08, 19:21
Svar #4

Utloggad Gunnar Jonsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2177
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 13:34
  • Gunnar Jonsson, Säffle
    • Visa profil
Nu blev jag avundsjuk igen. En husbil har jag alltid önskat mig, men tyvärr så kostar de pengar. Och tipstjänst tycker inte om mig, de gör fel tipsrader.
 
Men här i Säffle blommar redan häggen. Och gräset växer med rekordfart. Körsbärsträdet slog ut i går, det liksom bara small till. Så nu får snart släktforskningen konkurrens av sommaren.

2004-05-08, 21:07
Svar #5

Solveig Mårtenssson

Hej!
Så sant, så sant. Men helt kan jag inte släppa släktforskningen. Men det är klart att värmen drar.
mvh Solveig Mårtensson

2004-05-08, 21:49
Svar #6

Utloggad Maiken Arvidsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 290
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 21:16
    • Visa profil
Om det är vår!!!
 
Vårfåglarna kommer i en strid ström så nu får mina döda anor vänta tills fågelanstormningen avtar. Tag med kikare och spana runt! Det är suverän avkoppling och ger tillfälle till många sköna naturupplevelser.  
 
Naturligtvis går min tanke emellanåt till mina anfäder och den befrielse som våren måste ha varit för dem. Att en och annan fågel hamnade på bordet tar jag för givet, men dessutom kände de säkert en stor förhoppning att årets skörderesultat skulle bli bra. Tänk så beroende de måste ha varit av det. Om vår potatisskörd blir mindre god går det ju att komplettera med ris och pasta...
 
Ha en skön vår, hälsar
Maiken
Maiken Arvidsson

2004-05-08, 22:49
Svar #7

Birgitta Ohlsson

Visst är det härligt att bara gå ute och lyssna till all fågelsång, man behöver faktiskt inte gå särskilt långt för det. Att sedan Tre Kronor precis slog USA med 3-2 och är i VM-final gör ju bara det hela så mycket bättre;-)  
 
Birgitta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna