ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Koll på vilka inlägg man gör önskas  (läst 457 gånger)

2006-01-29, 13:30
läst 457 gånger

Margareta Karlsson

Hej
 
Jag forskar lite då och då och när jag väl forskar så kan jag sitta intensivt. Anbytarforum är bra, och tack vare alla entusiaster får man hjälp med att lösa många problem, t ex läshjälp.  
 
Det händer att när jag väl forskar så gör jag ett inlägg på Anbytarforum där jag ber om hjälp eller ställer en fråga. Tyvärr kan det sedan gå flera månader innan jag tar upp just den tråden igen i min forskning. Det är inte alltid jag kommer ihåg att kolla att och om jag lade in ett inlägg. Det kan innebära att jag återigen fastnar i forskningen och lägger ner den tråden igen, istället för att kolla om jag har fått svar på mitt inlägg. Tyvärr har det hänt att jag gjort ett nytt inlägg, kanske på ett annat ställe eller med en annan rubrik.  
 
Visst är man dum, men hur många utav oss har exakt koll på vilka inlägg man har gjort?  
 
Är det möjligt att via mejl få en kopia på sitt inlägg inkl sökväg så fort man har lagt in det?  
 
Det mejlet kan man ju sedan spara, tex i en särskild mapp i mejlprogrammet alternativt skriva ut och lägga till sin skriftliga dokumentation.

2006-01-29, 13:44
Svar #1

Eivor Andersson (Ema)

Hej Margareta,
 
Om Du går med i Rötters Vänner och betalar 100:- så kan Du få ett användarkonto.
 
Där kan Du få mailavisering från de olika rubriker Du önskar och kan kryssa i att Du vill ha mailen med Dina egna inlägg.
 
Det är faktiskt trevligt, när man svarar någon om man kan se att svaret har gått fram.
Blir det för många svar som inte verkar ha lästs av frågeställarna, så tappar man lite lusten att svara.
Det gäller inte Dig nu, för vi har nog aldrig haft några anbyten.
 
Hälsningar Eivor

2006-01-29, 13:48
Svar #2

Utloggad Ann Sjöberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 363
  • Senast inloggad: 2020-02-21, 16:30
    • Visa profil
Inlägget borttaget då frågan blev besvarad under tiden jag skrev mit.
/Ann
Hälsningar
Ann

2006-01-29, 16:21
Svar #3

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Förutom Eivors kloka tips.
 
Problemet kanske skulle lösas om man lade in frågor om Läshjälp i de socknar som frågan gäller?
 
Jag tror det!
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna