ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kloka råd av Håkan Skogsjö  (läst 607 gånger)

2005-04-30, 15:27
läst 607 gånger

Anna-Lisa Göransson

Vid rensning av gamla anteckningar, hittade jag följande lilla häfte: Tio goda råd till dig som släktforskar.1)Försök att alltid dubbelkolla,2) Notera källan. Alltid! 3) Var generös mot dina forskarkollegor... men ge aldrig bort en hel databas. 4) Hellre ingen ana alls, än tio felaktiga....  Resten har jag inte tagit med i uppräkningen då dessa 4 är för mig själv de viktigaste. Vet inte var jag fått detta häfte, på ngt arkiv kanske, möjligen Riksarkivet. Det måste vara för bra länge sedan. Kom inte ens ihåg att det fanns.
Mvh. Anna-Lisa

2005-05-02, 12:22
Svar #1

Utloggad Håkan Skogsjö

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1443
  • Senast inloggad: 2013-04-24, 08:42
    • Visa profil
    • www.bokhandeln.ax
Hej, kul att Tio goda råd från 1999 fortfarande uppskattas. Jag tror inte att den finns publicerad i RÖTTER. Men jag hittade den i form av en pdf-fil på min hårddisk. Jag gör ett försök att ladda upp den här, i fall någon är intresserad av att läsa.
 
tiogoda
 (77 k)

2005-05-02, 13:30
Svar #2

Anna-Lisa Göransson

Håkan S!
Borde läsas om och om igen.  
Anna-Lisa

2005-05-02, 16:36
Svar #3

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Det vore bra om man kunde klippa bort (eller uppdatera?) de tre sista sidorna dock, eftersom de riskerar sprida icke längre aktuella uppgifter. (Förutom att eftersändning inte fungerar för evigt, så är det ju bl.a. detta med att vi inte längre har det stödjande medlemskapet kvar.)
 
Detsamma gäller en del andra smarta produkter, som t.ex. den där antavlan man kan vika upp.. :-)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna