ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Har försökt kopiera in en file  (läst 1019 gånger)

2003-12-25, 21:44
läst 1019 gånger

Christina Holmér-Gunnerfält

Har försökt kopiera Importera in en file under rubriken God Jul utan att lyckas. Hur gör man?

2003-12-25, 23:04
Svar #1

julemannen

V g läs under Formatering här t v

2003-12-26, 18:35
Svar #2

Christina Holmér-Gunnerfält

Hej Julemannen,
Vet ju inte hur det skall se ut när man förhandsgranskar, fick i varje fall inte med bilden men loggan om att bilden var med.
God fortsättning på det gamla året och Gott Nytt Forskarår önskas alla på forumet.
mvh/Christina

2003-12-26, 18:50
Svar #3

Utloggad Jan-Erik Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1872
  • Senast inloggad: 2022-01-09, 15:49
    • Visa profil
    • www.janerik.se

2003-12-26, 18:57
Svar #4

Utloggad Jan-Erik Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1872
  • Senast inloggad: 2022-01-09, 15:49
    • Visa profil
    • www.janerik.se
Christina
När Du trycker på förhandsgranska så får Du upp loggan med Your Image Here, när Du sedan trycker på Skicka inlägg så kommer det upp att Du skall länka in bilden.
Då markerar Du Din bild och trycker på upload så skall det fungera.
 
Här lade jag inte in bilden utan körde vidare

2003-12-26, 19:08
Svar #5

Christina Holmér-Gunnerfält

Jan-Erik,
Blev lite fundersam när jag kollade, är ju inte proffs på detta. Antar att det är bara jag själv som kommer vidare in på samtliga bilder jag sparat  och att bara den bild man valt sänds vidare.  Har själv inte lyckats öppna några bilder. Datorer är ju fantastiska, men man vill ju inte de skall vara hur fantastiska som helst så att man öppnar sin dator till allmän beskådan.
mvh/Christina

2003-12-26, 19:39
Svar #6

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11052
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 23:58
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Christina Holm?r-Gunnerfält,
Ingen är proffs på detta när vi börjar  
Om Du följer Jan-Eriks anvisningar ovan så skall det funka. När han skriver:
Då markerar Du Din bild och trycker på upload så skall det fungera. menas förståss att Du när Du bläddrar - väljer bland filerna på Din hårddisk - så klickar Du på en fil och får sedan upp sökvägen och säger OK här i programmet.
Pröva lite under: Prova Anbytarforum (ej för riktiga inlägg) nedan, innan Du gör det på riktigt.
Du behöver ju inte ens visa att det är Du. Du kan t ex kalla Dig Julemannen ;o)
 
Ingen annan än Du kan genom det här programmet gå in på Din dator och välja bland Dina bilder. Sådant händer bara i Hackarnas värld.
Här kommer en bild från Småland så kollar jag samtidigt att det jag skrivet ovan stämmer  
 
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2003-12-26, 19:54
Svar #7

Christina Holmér-Gunnerfält

Olle,
Tack för svaret, jag skall försöka testa så får vi se hur det går.

2003-12-26, 20:07
Svar #8

Christina Holmér-Gunnerfält


2003-12-26, 20:17
Svar #9

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Jag misstänkte väl att detta rörde sig om att få in bilder..
Detta beskrivs nog bäst i förtexten här t.ex.. Notera särskilt detta med brandvägg som behöver kopplas ur för många.

2003-12-26, 22:30
Svar #10

Utloggad Magnus Påhlsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 810
  • Senast inloggad: 2024-01-03, 11:47
    • Visa profil
Peter
 
Borde ni inte lägga till texten att eventuell brandvägg kan ställa till problem vid uppladdning av bilder eller dokument. Jag tänkte då närmast under detta avsnittet på sidan med Formatering:
 
Bilder, bifogade dokument och clipart
 
KodBeskrivning  `image{Textbeskrivning}När du skriver meddelandet uppmanas du att skicka en bildfil. Bilden måst ha GIF- eller JPEG-format. Webbläsaren måste stöda formulärbaserat skickande av filer (t ex Netscape Navigator 2.0 och högre samt Microsoft Explorer 4.0 och högre (och Internet Explorer 3.0+ med tillbehöret 'file upload').   `attach{Text description}När du skriver denna kod så frågar programmet efter ett dokument att bifoga och ladda upp. Ett bifogad dokument kan vara vilken som helst typ (t ex ett Word dokument). Det bifogade dokument måste finns på din harddisk. Webbläsaren måste stöda formulärbaserat skickande av filer (t ex Netscape Navigator 2.0 och högre samt Microsoft Explorer 4.0 och högre (och Internet Explorer 3.0 med tillbehöret 'file upload').   `clipart{Bildfilnamn}Infogar bild (se index)  
 
Lägg gärna till en kommentar att alla bör första gången prova funktionen under testrutan.
 
Bara en tanke...

2003-12-26, 22:42
Svar #11

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Jo, det är alldeles riktigt att de instruktionerna behöver en översyn (gäller nog inte bara detta) - tack för påminnelsen..!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna