ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: GF:s hemsida  (läst 1340 gånger)

2004-11-17, 21:30
läst 1340 gånger

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11057
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 22:32
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Har försökt komma in på GF:s hemsida men det går inte att komma vidare på de vanliga länkarna på förstasidan. Jag kan förstå om det sker omorganisation av samlingarna i de nya lokalerna, men annat som t ex försäljning som väl delvis sker per post, borde kunna vara tillgängligt ...
Är det fler som får samma resultat vid sökning?
Vänligen,
Olle Elm
en medlem i landsorten
Vänligen,
Olle Elm

2004-11-17, 21:57
Svar #1

Janne Svensson


2004-11-17, 22:26
Svar #2

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Nog fungerar http://www.genealogi.net/ bra nu för att komma till Genealogiska Föreningen.. Även via länkarna ser jag, så det var nog bara något tillfälligt

2004-11-17, 23:07
Svar #3

Michaël Lehman (Philippos)

Nej, länkarna i vänstermenyn på första sidan fungerar inte, vilket nog var vad Olle avsåg. Om man däremot klickar på länken  NY adress fr o m 1 oktober, så fungerar länkarna i vänstermenyn. Det synes sålunda vara ett någorlunda begränsat fel, som har inträffat (någon har uppenbarligen mixtrat med kodningen).

2004-11-18, 07:48
Svar #4

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Jag har då inga problem att komma till GF via länken under 'Medlemsföreningar' (http://www.genealogi.se/forbund/links3.htm) i Rötters meny; varken igår eller idag.. (Eller menar Ni någon länk som inte jag ens vet var den finns..?)

2004-11-18, 07:56
Svar #5

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Hej Peter,  vänstermenyns länkar på deras egen hemsida fungerar inte på startsidan, däremot när man kommer in på en annan sida så fungerar det. Det är alltså GF som borde få ett mejl om det ...
hälsningar,
Eva

2004-11-18, 08:21
Svar #6

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Jag borde kanske tolkat rubriken för denna diskussion bättre inser jag nu..
 
-Skriver någon 'länkar', 'vänstermeny' och 'fungerar inte' så tar lillhjärnan över processerna där uppe..

2004-11-18, 18:39
Svar #7

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11057
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 22:32
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Tack för svar! Med Evas metod kommer även jag in.
Vänligen,
Olle
Vänligen,
Olle Elm

2005-02-03, 13:21
Svar #8

Utloggad Carl-Johan Ivarsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 807
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 18:39
    • Visa profil
När kommer sidorna att uppdateras? Nu finns visserligen den nya styrelsen presenterad, men klickar man på länken Styrelse så kommer den gamla styrelsen upp. I sidfoten på de flesta sidor står den gamla adressen osv. Även om de flesta vet att GF flyttat till Sundbyberg och att brev kommer fram via eftersändning så vore det väl bra att fixa till sådana uppenbara saker snabbt.

2005-02-04, 03:35
Svar #9

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2047
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:42
    • Visa profil
Och försöker man sända ett mejl kommer det tillbaka ....

2005-02-04, 10:42
Svar #10

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Leif, jag vore tacksam om Du kunde tala om till vilken mailadress Du skickat mail. Detta är faktiskt andra gången på bara några veckor detta inträffat och vi har inte kunnat återskapa problematiken.
 
Hemsidan består av mer än tusentalet sidor och med största sannolikhet så är det så att det på någon sida ligger kvar en mycket gammal länk. Men som sagt vi har inte lyckats hitta den. Kan Du försöka komma ihåg VAR den felande maillänken låg vore det en stor stor hjälp för mig.
 
Vår aktuella mailadress sedan många år tillbaks är gf@genealogi.net och den fungerar utan problem. Det finns också mailadress till alla styrelsemedlemmar.
 
Carl-Johan, det borde ha varit enkelt att ändra uppenbara saker det håller jag med om. Men den här hemsidan är inte enkelt gjord och är inte helt lätt för nya att sätta sig in i. Den år också så oerhört omfattande, och stora delar av texterna är i själva verket bilder. Vi är medvetna om att den måste göra om och helst i förrgår ;-)men vi har helt enkelt inte någon personell resurs för det. För att ändå kunna ge någon information via sidan har vi valt att göra enkla lätta uppdateringar, alternativet hade annars varit att helt ta ner sida. Nu har vi dessutom stött på ett annat problem som jag ber er uppmärksamma, sökfunktionen fungerar INTE. Vi letar felet och hoppas kunna åtgärda så snart som möjligt.
 
För att nu försöka minimera alla besökares frustration, som jag har full förståelse för, hoppas jag kunna avsätta lite tid i helgen. Men det innebär att sidan som den nu ser ut kommer att försvinna och en enklare sida komma upp. Allt väsentligt kommer att finnas med men som sagt det blir en enkel variant i nuläget.
 
Jag är också oerhört tacksam om vi kunde få ta upp denna plats i Anbytarforum, tills vidare, och använda den för just felrapporteringar av GFs hemsida. Rapportera ALLT underligt ni stöter på, så försöker jag få till det hela. Ni får också gärna komma med förslag till ändringar.
 
Jag passar också på tillfället att återigen efterlysa någon medlem som kan tänka sig att lägga ner lite tid på att ge oss ett handtag med omdaningen av vår hemsida. Ring mig 070 742 09 80.
 
Mvh
Lena A L

2005-02-04, 11:17
Svar #11

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2047
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:42
    • Visa profil
Lena,
 
Jag har klickat på den direktlänk som finns utlagd under Uppdaterat i detta forum sedan 2 februari och sedan på Skicka mail till GF. Och då har jag fått följande felmeddelande.
 
Failed to deliver to 'g.f@mbox200.swipnet.se'
SMTP module(domain old.swip.net) reports:
 host old.swip.net says:
 550 Invalid recipient:  
 
Vänligen,
 
Leif

2005-02-04, 11:44
Svar #12

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Stort tack Leif,
 
nu är det åtgärdat och rätt mailadres inlagd.
 
Mvh
Lena A L

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna