ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Généalogique &Heraldique , Frankrike  (läst 510 gånger)

1999-04-16, 08:33
läst 510 gånger

Gunilla Önnberg

Hej, är det någon som känner till det här? Och är det någon som har varit på detta? Vår förening i Torsby (Fryksände socken) har fått en inbjudan dit och jag är intesserad om det kan finnas någon som känner till det här. och som kanske har varit dit. Är mycket tacksam för svar.

1999-04-16, 22:47
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Hej Gunilla, kan du inte lämna litet mer detaljer?
Enligt La Revue Francaise de Généalogie för april så planeras någon sort släktforskardagar i Paris i december, är det detta du menar?

1999-04-17, 12:13
Svar #2

Gunilla Önnberg

Hejsan Elisabeth,
Det står att det är den 24:e kongressen (internationell), jag läste tyvärr tyska i skolan, men det står där man skall kryssa för (om intresset finns).*Congressiste  * intervenant  och  * Exposant.
som jag har förstått kan man även vara utställare, men det måste väl bli dyrt. Har du varit på någon sådan? Perioden som det gäller är den 2 - 7 maj år 2000.
Mvh Gunilla

1999-04-17, 12:27
Svar #3

Gunilla Önnberg

Ps!
Elisabeth!!
Det fanns en hemsida med på inbjudan men jag har inte lyckats komma in på den.
http://www.karolus.org/membres.congress2000.htm
Hälsningar Gunilla

1999-04-17, 12:36
Svar #4

Utloggad Fredrik Derefeldt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1028
  • Senast inloggad: 2023-09-25, 12:41
    • Visa profil
Prova denna adress:
http://www.karolus.org/membres/congres2000.htm
 
Där kan du välja språk: Franska, Spanska, Engelska eller Tyska och klicka dig vidare.
 
Mvh
Fredrik Derefeldt

1999-04-17, 13:28
Svar #5

Gunilla Önnberg

Tack skall du ha Fredrik !
mvh Gunilla

1999-04-17, 22:34
Svar #6

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Hej Gunilla, nu har jag varit på kontoret och sett att vi också fått denna inbjudan (i flertal), och det är tydligen nästa i den rad av internationella kongresser som har hållits sedan början av 1950-talet, och som mest brukar vara för heraldiker.  
Det var en sådan konferens i Uppsala 1992, och då var Förbundet representerat, men det är nog enda gången vi varit med.  
Det är ju ganska dyrt att vara med, 1500 franska franc i konferensavgift och till det resor och logi och annat, så vi får väl se om det kan vara värt kostnaden, när vi får det slutliga programmet.  
Tack för tips om hemsidan, ska studeras.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna