ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fler anbytarvärdar...?  (läst 287 gånger)

2005-10-02, 19:29
läst 287 gånger

Utloggad Anders Ellerstrand

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1509
  • Senast inloggad: 2020-10-26, 11:18
    • Visa profil
    • ellerstrand.se
Jag tror detta varit uppe tidigare, och jag vill minnas att flera personer anmälde sig som frivilliga. Jag tycker vi behöver fler personer med möjlighet att moderera.
 
Frågor ställs till anbytarvärden men blir obesvarade. Strängar urartar med personangrepp utan åtgärd. Idag har ett spam/porr-inlägg fått ligga orört i flera timmar trots att redaktion och anbytarvärd fått mail om att ta bort det.
 
Mitt förslag är att utnyttja frivilliga, som spenderar mycket tid på Rötter, och som utan ersättning får ansvaret att moderera vid behov.
 
 
Att vara moderator på ett så stort forum som Rötter kan omöjligt vara ett enmansjobb.

2005-10-02, 20:03
Svar #1

Eivor Andersson (Ema)

Jag håller med Dig, Anders.
 
Jag tror att det behövs mer än en halvtidstjänst eller möjligen 10 %, som det nu verkar vara, åtminstone här på Anbytarforum.
 
Några instruktioner om vad som händer med 70-årsgränsen har heller inte kommit från vare sig Rötter-råd eller ledning.
Skulle den genomföras fullt ut, så blir det ännu mer arbete att ta bort det som kommit in på senare tid.
På Rötter-sidan verkar det vara mer aktivitet och den tycker jag har blivit bra.
 
Hälsn. Eivor

2005-10-02, 20:18
Svar #2

Utloggad Anders Ellerstrand

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1509
  • Senast inloggad: 2020-10-26, 11:18
    • Visa profil
    • ellerstrand.se
Ja, självklart är det anbytarforum jag avser... ;-)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna