ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fasta rubriker  (läst 419 gånger)

2005-09-08, 09:03
läst 419 gånger

Peter Funke (Aningen)

Gissningsvis är det fler än jag som frustreras över mängden kryptiska och förvirrande rubriker i diskussionerna! Att det inte går att ha fasta rubriker under Ordet är fritt eller Övriga ämnen är en sak, men rubriker i stil med Vem var min farfar?, Söker följande eller Var tog hon vägen? är tyvärr alltför vanliga lite varstans på forumet!  
 
Det är mänskligt om en förstagångsbesökare tar till försäljarknepet med vad man tror är en lockande rubrik som inte avslöjar någonting om innehållet. Dessvärre är det dock nog så att de som verkligen skulle kunna hjälpa blir så trötta på dessa nitlotter att de slutar att öppna dem! Jag tror därför att det vore en hjälp till självhjälp med en form av fasta rubriker som på något sätt avtvingar frågeställaren att precisera sig mer i rubrikerna. Rubriken ska vara koncis men samtidigt ge läsaren en god uppfattning vad diskussionen handlar om, står det i skrivläge för inlägg - den uppmaningen förtjänar att följas över hela forumet!
 
I väntan på en fast rubrikfunktion kan man ju önska att Anbytarvärden ansade något i de värst vildvuxna rabatterna då och då, till fromma inte minst för dem som inte lyckats att med hjälp av rubrikerna beskriva vad det är de söker...
 
(Det är möjligt att mitt ämne även diskuteras på annan plats, men jag hittade ingen sådan rubrik.)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna