ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Eventuell koppling Reenstierna-Stjernman  (läst 426 gånger)

2005-12-02, 16:38
läst 426 gånger

Ulla Wilson

Min mamma Greta Charlotta Beata var född Ahlin 1899 och hennes mor, min mormor Maria Charlotta var född Stjernman 1866.Men nu kommer problemet. Jag har alltid hört av min mor att min mormors mor var född Reenstierna och det stämmer inte enligt kyrkoböckerna .Min mor dog 1964 och mormor 1944.
Kan någon hjälpa mig.Tack Tack
 
Ulla

2005-12-03, 16:28
Svar #1

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11052
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 23:58
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Under: Släkter: Övriga släkter S: Stjernman (Stiernman/Stierman) finns redan en diskussion. Kanske Du kan presentera Din fråga ytterligare där. Vad jag förstår är Du säker på att Din mormor hette Maria Charlotta Stjernman (1866-1944). Det som bekymrar Dig verkar vara att Din mormorsmor inte hette Reenstierna. Varför inte presentera vad hon hette och fråga vad det är för konstigt med det, för det kan väl aldrig vara så att Du tänker att det finns ett samband mellan mormorsfar NN Stjernman och hans hustru NN ? - vad gäller namnet?
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna