ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-09-26  (läst 1284 gånger)

2005-09-17, 12:47
läst 1284 gånger

Utloggad Gustaf von Gertten

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 391
  • Senast inloggad: 2014-06-24, 17:43
    • Visa profil
Rötter och Anbytarforum sköts idag av två personer som fått rivstarta i höst. Jag håller
tummarna för dem och hoppas att de inte
knäcks av det ostyrbara skeendet på detta Forum. Och att de avstår från att kommentera
allt som sägs i dessa spalter.
Förbundsstyrelsen ska bara ange riktlinjer.
Dessa baseras på lagstiftning, förbundets stadgar, verksamhetsplaner och självklart också av krav på god etik, dvs moral och anständighet.
Kraven på att förbundsstyrelsen ska yttra sig
därför att någon Anbytardebattör kräver det
är således orimlig.
Rune Edströms inlägg vittnar om brist på såväl etik som kunskap om demokratiska spelregler
Lyd Cristers råd: Skriv direkt till den som är
ansvarig. Skriv på denna lista enbart när
det du säger har allmänt intresse för
släktforskningen.
hälsning  Gustaf

2005-09-17, 13:16
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6919
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 22:13
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Men att kräva att förbundsstyrelsen kan förklara vilka riktlinjer man har angett är väl ändå inte orimligt...?
 
Den ordning som tycks gälla nu är följande:
 
? Rötterrådet lämnar ett förslag;
? förbundsstyrelsen säger ja till detta förslag;
? förbundsstyrelsen kan inte förklara vad man har sagt ja till;
? Rötterrådet funderar några veckor för att komma fram till vad dess tidigare förslag innebär;
? Rötterrådet talar om vad förbundsstyrelsen har beslutat.
 
Är det inte detta som är orimligt?
 
Vem avgör f.ö. vad som har allmänt intresse för släktforskningen...?
 
Slutligen kan, apropå kunskap om demokratiska spelregler, påpekas att tillkomsten av internet faktiskt innebär att den demokratiska diskussionen inom en organisation kan hållas levande också mellan årsmöten och andra sammankomster; det gör det också möjligt för medlemmar i olika delar av landet, som svårligen skulle kunna träffas på ett möte, att ändå diskutera med varandra - även om detta av somliga kan synas som ett mer ostyrbart skeende än formella skrivelser... J
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2005-09-17, 13:18
Svar #2

Utloggad Annki Roos

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2014-01-17, 18:02
    • Visa profil
Bästa Gustaf, nu är det väl inte bara EN på anbytarforum som kräver något. Jag tycker mig se en hel del som önskar sig en del svar.  
 
God etik kan väl också vara att inte tiga ihjäl alla frågor? Ibland kan det nog vara på sin plats att komma med information.
 
Har jag förstått en del, som skrivit här rätt, så är det tydligen svårt att få svar även när man skriver direkt till den som ansvaret bär. Ibland tror jag nog att man måste höja sin röst så man hörs, annars blir man lätt bortglömd och ignorerad. Vilket jag anser vara brist på etik och demokrati.
 
För övrigt gillar jag Rune, det är en bra man med sunda kunskaper.

2005-09-18, 04:43
Svar #3

Utloggad Kenneth Bengtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1307
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 17:42
    • Visa profil
Yvonne  
 
Om några personer inte håller sig till ordningsreglerna, varför skall man då stänga diskussionen?  
Är det inte dessa personer som skall stängas av?  
Det verkar vara samma personer mest hela tiden.  
 
Ställer denna fråga igen eftersom jag ej fått svar.
 
Kenneth

2005-09-18, 05:28
Svar #4

Rune Edström (Rune)

Verkar som jag varit så skriva så t o m Gustaf förstod det direkt den här gången. Så är nog inte riktigt obildbar för det verkar ju gå framåt på den fronten. Till sist kanske jag begriper att demokrati är något där några personer sitter i ett slutet rum och beslutar vad jag ska tycka också, enligt Gustafs modell. Utan att jag får svar om jag frågar om någon otydlighet.
Och FRAM FÖR ALLT inte offentligt, så det syns om nåt svar kommer. Går sämre negligera då.
Det anser jag är låtsasdemokrati.
 
RIKTIG demokrati är det väl bara Schweiz som har?
 
mvh
rune

2005-09-19, 10:01
Svar #5

Kjell Lindkvist

Hej igen alla.
 
Jag kan inte låta bli att le lite åt era diskussioner om vad som är bra eller dåligt med denna sida (menar då rötter) Har sysslat med webbdesign i mången år och även utbildat folk i ämnet. I och försig så gör inte detta mig till någon professor i ämnet, men jag vill ändå påpeka att jag personligen tycker att denna sida som sveriges släktforskar förbund har verkar fungera bra för de flesta och fyller sin funktion. Vid byggande av en sida så är det många aspekter att tänka på. (ett axplock kommer här) Vilken målgrupp vänder vi oss till? Vilken datakraft har de som använder sidan av? Vilka uppkopplingsmöjligheter finns det? Hur stor är databasen? skall man använda sig av Windows eller linux server? Som sagt mycket att tänka på och mer därtill. Visst skulle man kanske tycka och reagera rackarns vilken ful sida, vilka jä*** färger!!. Då får man även ta in i aspekten att det finns de som kanske har problem med synen, hur skall man då lägga färgkombinationen? Det jag vill ha sagt är att det är väldigt lätt att klaga, men det kan vara svårare att komma med förslag. Färgen för övrigt är mjuk vilket gör att ögonen inte blir ansträngda och man kan sitta på denna sajt utan solglasögon  det är väl positivt. Nej hellre en avskalad snabbladdad sida än en programmerad i flash som sänker en del burkar. Alla kan ju inte ha det senaste i dataväg.  
 
Sådär ja nu fick jag säga mitt också i denna diskussion. Saklig kritik är alltid välkommet.
 
ha det så bra alla där ute och lycka till med era forskningar.
 
Vänligen
Kjell Lindkvist

2005-09-19, 10:06
Svar #6

Kjell Lindkvist

Jo ja glömde en sak.
 
Tänk om vi alla skulle acceptera varandra som vi är, inte försöka få folk att intala varandra att jag är bättre än dig eller jag har mer rätt än vad du har.. Tänk om vi alla kunde hålla varandra i handen och sjunga....
 
We shall overcooome...
 
hehehe  
 
ha en underbart bra dag för det tänker jag ha.
 
Kjell Lindkvist igen.

2005-09-19, 11:36
Svar #7

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6919
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 22:13
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Några citat från Kjell Lindkvist:
 
Då får man även ta in i aspekten att det finns de som kanske har problem med synen...
 
Nej hellre en 'avskalad' snabbladdad sida än en programmerad i flash som 'sänker' en del burkar. Alla kan ju inte ha det senaste i dataväg.
 
Helt enig! Och jag förstår ärligt talat inte vilka inlägg som detta är argument emot...
 
Vad jag ser kan de olika synpunkterna (här och i diskussionen Datorprogram och teknik: Nättidningen Rötter: Rötter) på utformningen av Rötter tvärtom sammanfattas så här: Så lite finesser som möjligt, så att sidorna blir lättlästa och snabbladdade för alla - oavsett syn, operativsystem, datorkraft och internetanslutning!
 
Flashiga önskemål lyser, vad jag kan se, med sin frånvaro...
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2005-09-19, 20:20
Svar #8

Kjell Lindkvist

Jörgen tänk vad man kan få sagt mycket med så lite text som du skrev.  
 
Ha en bra dag,,
 
Vänligen
Kjell

2005-09-19, 21:38
Svar #9

Ann-Cathrin Gustafsson (Tina)

Vad trött man blir på allt tjafs!!

2005-09-20, 06:55
Svar #10

Rune Edström (Rune)

Hej
Verkar som den vänstra rutan på AF ska vara klar.
Och för mina ögon blev det en klar försämring.
Någon kontrast att tala om finns inte.
Man markerar och det kommer en streckad ram kring det markerade som har en färg som inte går glo på så länge. Förut ändrade det färg men inte nu.  
Fårlortarna ytterst till vänster framhäver sig mindre, men har inte hittat något om deras funktion, så är nog bara en utsmyckning.
 
Vad det påminner om Postgirots där det inte alls blir nån skillnad sen man släppt markeringen. Man får vänta och se om det blev rätt. Skillnaden mellan Pgt och AF är väl att där vill Nordea helst bli kvitt alla som har postgirot, men vill gärna ha 120 eller 350 kr så länge det går. Här däremot vill man väl ha en massa människor som tittar in. Eller har jag fattat fel, så det är någons fåfänga som är avgörande för om det ska vara bra eller dålig kontrast.  
 
För det påminner starkt om dom  som kommit på att dom kan göra egna hemsidor och blir så oerhört glada över att kunna använda hela färgpaletten att sidan blir mer eller mindre oläslig för den som inte har +2 på båda ögona.
 
Så får väl ha en stilla förhoppning att inte den högra halvan röner samma oblida öde, som den vänstra har lidit.
mvh
rune

2005-09-24, 10:38
Svar #11

Niklas Persson

Här är det tyvärr sig likt, förtalet ligger fortfarande kvar och anbytarvärden lyfter inte ett finger för att ta bort det! Det verkar tvärtom vara brott mot ordningsreglerna be om hjälp när man förtalas på forumet att döma av anbytarvärdens svar.  
 
Men nån Nilsson har åtminstone inte synts till sen sist, han gillade väl inte bli påmind om sin syster.....

2005-09-24, 16:56
Svar #12

Niklas Persson

Som jag tidigare sagt finns det mer än en Niklas Persson som skriver på Anbytarforum. Även detta tramsinlägget kl 10.38 har nån annan skrivet.

2005-09-24, 17:29
Svar #13

Niklas Persson

Är det Karin Boklunds bror som leker?????  Han kanske precis som sin syster nyligen bytt namn?????
 
Jag som skriver detta har skrivet dessa inlägg här
måndag den 12 sept 2005 kl. 10.23
torsdag den 15 sept 2005 kl. 13.02
lördag den 24 sept 2005 kl. 10.38
 
men inte lördag den 24 sept 2005 kl. 16.56!!!!!  
 
Jag har också skrivet inlägget lördag den 24 sept 2005 kl. 10.23 på sidan Vem behöver Riksantikvarieämbetet? (som den falske Niklas Persson härmar här)
 
men inte fredag den 23 sept 2005 kl. 21.47 på samma sida!!!!!  
 
Vg kontrollera ipnumret och stäng av skojaren!!!!!      

2005-09-24, 17:34
Svar #14

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Niklas och Niklas!
 
För att visa vem som är vem när ni skriver, kan ni väl komplettera med antingen bostadsort efter namnet, eller en bokstav som betecknar ett andra förnamn, eller välja något annat kännetecken att komplettera med.
 
Vi är två skribenter här på forumet, som heter likadant, men stavar förnamnen Ingegärd resp. Ingegerd. Så det behöver inte bli någon förväxling. Det har dock hänt en gång att jag har fått ett tack per mail, som Ingegärd skulle ha haft. Jag hoppas att den som tackade (mailade honom om förväxlingen) hörde av sig till rätt person. Hade vi stavat våra förnamn likadant, hade jag börjat skriva Ingegerd L. Johansson för att inga missförstånd skulle uppstå.
 
Mvh
Ingegerd

2005-09-25, 06:54
Svar #15

Jonas A Nilsson

Vad är nu detta för trams som Niklas Persson håller på med??? Ständiga påhopp på både mig och min syster. Vem är det egentligen som borde vara avstängd jag bara frågar.
 
För övrigt så har min syster, som lever och har hälsan, slutat att ägna någon tid åt släktforskning. I alla fall på denna sidan då hon blev synerligen varmt välkommen här av diverse personer och fiktiva personer.
 
Jag hade inte tänkt besvara Niklas Perssons ständiga påhopp, men då de blir allt grövre så kan jag inte längre hålla tyst. Hoppas att Niklas Persson och hans namne, som tydligen också har tröttnat på honom, kan fortsätta själva utan att blanda in mig eller min syster.
 
Ingegerd. Jag har i alla fall lagt till en bokstav i mitt namn för att inte förväxlas med min namne i Helsingborg. Men Niklas Persson vill inte på något sätt underlätta ett eventuell säkerställande av hans person. Varför kan bara han besvara...

2005-09-25, 10:04
Svar #16

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
Varken Niklas, Niklas eller Jonas har till skillnad från Ingegerd och jag användarkonton, vilket fullständigt eliminerar risken för förväxlingar. Skaffa sådana istället för att ständigt göra inlägg om vem som skrivit vad, så slipper ni alla problem! Enda kraven är att man finns, är medlem i någon medlemsförening i Förbundet och betalar 100 kr. Och det är det väl värt att slippa detta tjat?

2005-09-25, 11:23
Svar #17

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6919
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 22:13
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Man behöver inte ens vara medlem i någon av Förbundets föreningar för att kunna bli en av Rötters Vänner. Och visst är det värt pengarna. Men man ska inte behöva ett användarkonto för att slippa bli påhoppad! Det är anbytarvärdens sak att ta bort påhopp omedelbums!
 
Om Jonas A Nilsson kan vi konstatera följande:
 
· Det är han som i diskussion efter diskussion anklagar Niklas Persson för att uppträda under falskt namn (medan NP bara svarar på detta).
 
· Han vill själv inte på något sätt underlätta ett eventuell säkerställande av hans person. Varför kan bara han besvara... (För att nu använda hans egna ord om NP.) Att lägga till en bokstav i namnet för att inte förväxlas med en namne i Helsingborg säger naturligtvis inget om vem han är.
 
· Han har en , som jag inte ska orda mer om... Inte mer än att konstatera att JAN säger att systern inte längre skriver i Anbytarforum, då hon blev synnerligen varmt välkommen här. Men hur varmt välkommen kan man räkna med att bli, när det väsentliga släktforskningsärende man har i sitt enda (!) inlägg i forumet är frågan om någon vet om en annan namngiven skribent är en 'sur gammal gubbe' eller en 'gnällig kärring'?
 
· Det hjälper inte att ha ett användarkonto för att slippa bli påhoppad av honom - vilket jag har personlig erfarenhet av.
 
Om Niklas Persson kan vi konstatera följande:
 
· Den NP som skrev inlägget ovan kl. 17.29 i går säger sig också ha skrivit inlägget kl. 10.23 samma dag i diskussionen Ordet är fritt!: Vem behöver Riksantikvarieämbetet?, vilket lyder så här: Som jag tidigare sagt finns det mer än en Niklas Persson som skriver på Anbytarforum. Tramsinlägget igår kl 21.47 har nån annan skrivet.
 
· Samme NP säger sig däremot inte ha skrivit inlägget här ovan kl. 16.56 i går, vilket lyder så här: Som jag tidigare sagt finns det mer än en Niklas Persson som skriver på Anbytarforum. Även detta tramsinlägget kl 10.38 har nån annan skrivet.
 
· Dessa inlägg ska alltså vara skrivna av olika personer. Det är i så fall uppenbart att det sista inlägget är skrivet under falskt namn för att ge sken av att det är samma person som har skrivit båda.
 
· Det är alltså inte två äkta Niklas Persson som skriver här; om det är en eller ingen, kan inte jag avgöra - och inte Jonas A Nilsson heller. Därför bör ingen av oss komma med några påståenden om den saken - förutom det självklara konstaterandet att i en rättsstat är man oskyldig tills motsatsen bevisats.
 
Åter igen: Kan anbytarvärden bevisa att någon skriver under falskt namn (och åtminstone när det gäller NP II det alltså uppenbart)? Ta i så fall bort dessa inlägg som bryter mot Anbytarforums ordningsregler! Finns det inga bevis för falskt namn? Ta i så fall bort de ogrundade anklagelserna! Låt oss få slippa detta kackalorum!
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2005-09-25, 14:25
Svar #18

Jonas A Nilsson

Om Herr Tollesson kan man konstatera att han aldrig kan ha fel. I inlägg efter inlägg så ser man att han aldrig viker en tum ifrån vad han anser är någon sanning. Det är riktigt att min syster endast har skrivet ett inlägg efter att hon bytte namn. Vet du föresten vad hon hette innan samt exakt hur många inlägg hon då skrev? Uppenbarligen så vet du inte detta eftersom du påstår att hon endast har skrivit ett inlägg.
Avslutningsvis så hoppas jag att ordet kackalorum som du har använt dig av får samma bemötande som de anorlunda orden som andra insändare har använt sig av!

2005-09-25, 14:54
Svar #19

Utloggad Lasse Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1163
  • Senast inloggad: 2021-01-22, 23:49
    • Visa profil
Till Anbytarvärden Yvonne Carlsson!
Kan du inte ta bort det där dravlet som inte har med rubriken att göra!
 
Hälsningar Lasse.

2005-09-25, 16:18
Svar #20

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6919
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 22:13
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
En förklaring till det annorlunda ordet kackalorum finner Herr Nilsson och ev. övriga intresserade i Svenska Akademiens Ordbok (SAOB). Det var i detta fallet alternativ 2 som avsågs; någon annan betydelse trodde jag inte att ordet kunde ha, men där hade jag alltså fel (sic!). Och alternativ 1 är kanske inte helt opassande i sammanhanget det heller...? J
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2005-09-25, 20:26
Svar #21

Peter Karlsson (Peterk)

Eftersom jag tydligen har kvar en fungerande inlogg på datorn kan jag tipsa om att Niklas Persson-inlägget här ovan den 24/9 kl. 16.56 är skickat från samma dator som Jonas A Nilssons båda inlägg från idag (06.54 & 14.25)
 
-Så vi kan väl lugnt konstatera att Jonas A Nilsson (med eller utan syster) är ute på rätt hal is.. (Vilket väl redan tidigare var tämligen säkerställt.)
 
(Från en Fd Anbytarvärd)

2005-09-25, 21:17
Svar #22

Hans Johnson


2005-09-25, 22:24
Svar #23

Ann-Cathrin Gustafsson

Äntligen!!
Kan det nu bli ett slut på tramset så alla kan lägga sin energi på sin släktforskning istället.
 
Tack!!

2005-09-25, 22:45
Svar #24

Utloggad Carl-Fredrik Hanzon

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1959
  • Senast inloggad: 2018-08-09, 16:27
    • Visa profil
Jag kan ändå inte låta bli att förvånas över att dravlet och käbblet här ovan (som inte har det minsta med genealogi att göra) får vara kvar, när betydligt snällare och oskyldigare saker gjorde att två hela diskussioner, till yttermera visso betydligt mera substansiella än denna, stängdes av (för några veckor sedan).
 
Men observera att jag fortfarande förordar att de mindre lämpliga inläggen lyfts ut - inte att hela diskussionen stängs av för att några enstaka dummar sig.

2005-09-25, 22:51
Svar #25

Marianne Solli

Hvordan står det ellers til i grannelandet?  
 
Marianne

2005-09-25, 23:04
Svar #26

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
En viss Steve blev ju avstängd för några månader sedan och han har väl inte synts till sedan dess. Jag vet inte hur långa sådana avstängningar är men, kan man inte göra likadant med Niklas alias Jonas alias någon syster?
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

2005-09-25, 23:05
Svar #27

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6919
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 22:13
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Hoppas att 'Niklas Persson' och hans namne, som tydligen också har tröttnat på honom, kan fortsätta själva utan att blanda in mig eller min syster, skrev Jonas A Nilsson tidigare i dag - och så visar det sig att namnen satt på samma stol som herrskapet Nilsson/Boklund...
 
Ett sådant sammanträffande! Och vilken stor överraskning för alla! J
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2005-09-25, 23:17
Svar #28

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Carl-Fredrik, jag gissar att anbytarvärden helgar vilodagen och inte kan eller vill följa allt som händer här på helgerna. Peter Karlsson var nog ett unikum!  Jag gissar att Yvonne tar tag i detta imorgon. För vad har denna diskussion i sin helhet egentligen för värde? Det finns ju andra och bättre ställen avpassade för kritik och beröm av Rötter och Anbytarforum.
 
Och jag tänker inte upprepa vad jag sagt vore en välgärning för att slippa tjafset som det vi sett här!

2005-09-26, 04:58
Svar #29

Rune Edström (Rune)

Hej Marianne
Nabolandet har ibland vissa besvär med sina egna innevånare. Men under den tiden berättar dom  ju inte nån norgehistoria.  
rune

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna